پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
انقلاب ایران اهمیت و تاثیر آن بر سایر ملل: دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 60
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۶۰ صفحه با موضوع انقلاب ایران اهمیت و تاثیر آن بر سایر ملل نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اهمیت انقلاب ایران

انقلاب ایران پایان نیافته است . بازماندگان متفق انقلابی که در فوریه ۱۹۷۹ قدرت را به دست آوردند ، ناظر بر انحلال نظام سیاسی سلسله پهلوی و ساختار اقتصادی ایران بودند ، اما نه تنها نتوانستند قابلیتهای هماهنگی در اداره امور از خود نسان بدهند ، بلکه حتی یک دولت لایق که به تلاشهای انقلابی جهت دهد و جنگ را بطور موثر علیه عراق اداره کند ایجاد نکردند .

این غیر ممکن است که بتوان فراز و نشیبهایی که ایران هنوز باید طی کند پیش بینی نمد ، اما مسیر تکاملی آینده ، مطمئناً بر مبنای حوادث گذشته و عکس و العمل در مفابل این حوادث شکل خواهد گرفت . آنچه در ایران اتفاق افتاد دور نماهای جالبی از عملکرد جوامع در تغییرات بزرگ اجتماعی و پی آمدهایی که برای نظام جهانی می تواند داشته باشد ارائه داد .

ایران بر حسب تئوری و عمل انقلاب

از نظر تئوری مهمترین پرسش این است که اگر توسط کسانی که درگیر وقایع بودند ، سیاست و تدبیر دیگری اتخاذ می گردید ، آیا انقلاب ایران قابل پیش گیری بود و یا حداقل امکان داشت به راهی که کمتر افراطی و ویران کننده باشد سمت داده شود . از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ طی ۱۵ سال توسعه و پیشرفت در ایران ، همه کس از نظر مادی منتفع گردید ، برخی کمتر و برخی بیشتر .

تاثیر انقلاب اسلامی بر سایر ملل:

از هم پاشیدگی اقتصادی و اجتماعی ایران ابتدا بر مقدار نفت ایران در بازار جهانی اثر گذاشت که بعد از سپتامبر ۱۹۸۰ به پایین ترین سطح خود رسید.

عراق به طور معمول روزانه در حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه تولید می کرد.پس از اینکه جنگ آغاز شد، تولید عراق به ۵/۱ میلیون بشکه رسید و در ماه نوامبر به علت خساراتی که به پالایشگاه و لوله های نفتی این کشور وارد آمد، تولید به کمتر از ۷۰۰ هزار بشکه  سقوط کرد. نتیجه ی این امر وابستگی روز افزون جهان به نفت عربستان سعودی کویت و لیبی بود. به لحاظ استراتژیک ، انقلاب ایران ، نظامی را که تابع تحولات خشن داخلی است.

انقلاب ایران، استراتژی و تاکتیکهای ایالات متحده را رد گذشته حال و اینده زیر سئوال برد. پی آمدهای حوادثی که در ایران اتفاق افتاد در مورد کارایی سیاست خارجی آمریکا و جریانات تصمیم گیری نگرانیهایی جدی به بار آورد.

ایران و آینده:

چشم انداز آینده ی ایران در بهترین وضع تیره و در بدترین وضع مصیبت بار است.

متاسفانه ایران در مرکز یک منطقه بحرانی قرار دارد. انقلاب ایران و اشغال افغانستان توسط شوروی توجه جهانیان را به خاورمیانه مضاعف کرد. این دو حادثه و به دنبال آن حمله ی عراق به ایران، خیال برخورد قدرتهای جهانی را در منطقه ناپایدار بنگلادش تالیبی در اذهان ایجاد کرد. ناسیونالیسم مذهبی خمینی هم هواخواهانی متعصب و هم حامیانی میانه رو دارد.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =