پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخ پیامبر اسلام حضرت محمد(ص): دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 19
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع تاریخ پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخ پیامبر اسلام

اوضاع دینی و اعتقادی قبائل عرب جاهلی

عنصر اصلی قبائل عرب جاهلی ‘شرک و بی پرستی وبه تعبیری ‘ آمیزه ای از تعدد خدایان و طبیعت پرستی بود .اعتقاد به جن ‘ارواح و پرستش ماه و ستارگان ‘بین آنها رواج داشت و بتهای آنها دارای دو بعد بود “صنم ” و “وثن ” * و همچنین انسان های خرافاتی بوده که در این مورد بخصوص شاید همچنان هم این مورد این قبائل ادامه داشته باشد. و انسان های که داشتن دختری برای خود را ناپسند می پنداشتند.

تاریخ پیامبر اسلام محمد  ﴿ ولادت‘ بعثت و دعوت ﴾

 دوران کودکی :

تاریخ تولد پیامبر اسلام   طبق نظر اهل تسنن : ۱۲ ربيع الاول سال ۵۷۰ م و Ÿطبق نظر اهل تشيعه : ۱۹ ربيع الاول سال ۵۷۰ م  پیامبر اسلام در سال ( عام الفیل) در مکه چشم به جهان گشود .

پیامبر” هفت ماه و بیست و هشت” روز بیشتر نداشت که عبدالله پدرش را از دست داد.

دوران جوانی :

در فضای تیره جامعه حجاز که حتی کهنسالان به گونه ای شرم آور در آلودگی به سر می بردند و پرچم سیاه به علامت جاهلیت برفراز برخی از خانه ها نصب شده بود . در این موقعیت فرزند پاک عبدالله هرگز تاثیر نادرست نپذیرفت و چنان در درستی و صداقت شهره شد که حتی بعد  ها دشمنان او را ” امین ” می خواندند . و در ۲۰ سالگی با شرکت در پیمان ( حلف الفضول ) به دادخواهی ستمدیدگان برخاست .

ازدواج:

خدیجه بانوی فهیم و ثروتمند مکه از زنان ممتاز جزیره العرب به شمار می آید .او که تبار با فضیلت امین قریش را نیک می شناخت گویا از راز نهفته در وجود این جوان پاکدامن آگاه بود به پیامبر پیشنهاد ازدواج داده است .

علل مخالفت با اسلا م :

مخالفان دعوت توحیدی پیامبر r سه گروه مشرکان و یهودیان و منافقان بودند .

علت های نپذیرفتن اسلام و مخالفت با پیامبر  rبه اغلام زیر است .

  1. جهت گیری دینی و توحیدی دعوت و مخالفت اسلام با الهه اعراب و دین رایج و موروثی حاکم بر مکه مهم ترین علت مخالفت قریش بوده است .
  2. نتیجه جهت گیری اجتماعی دعوت و اسلام آوردن محرومان و جونان و فروپاشی نظام اجتماعی حاکم بود .
  3. رقابت های قبیلگی و حسادت ورزیدن به موقعیت ارزشی بنی هاشم و فرزندان عبدمناف .
  4. بشر بودن پیامبر (ص)
  5. روی آوردن مستضعفان به آن حضرتr اعتقاد به جبر ۷٫ دلدادگی به دنیا و……..

تاریخ پیامبر اسلام محمد ﴿ بعثت تا هجرت ﴾

آغاز رسالت :

۲۷ رجب ، در حالی که محمد rعالی ترین مراحل کمال انسانی و عقلانی را در چهل سالگی پشت سر می گذشت ، در نیمه شبی که آرامش روحانی وجودش را فرا گرفته بود و جهان طبیعت نیز همراه  او دست نیاز به سوی خالق یکتا گشوده بود ، صحیفه ای نورانی در مقابل  روح پاک و چشمان جستجو گر او گشوده شد . فرمان رسالت بود که از سوی حضرت احدَیت صادر شده بود و با امر به (( خواندن )) بدو ابلاغ می شد .

دعوت خصوصی – پنهان و تبلیغ عملی:

رسول خدا ، با عنایت به اینکه اندیشه قوی و ایدئولوژی غنی شرط اساسی اصلاحات عمیق و ریشه دار است ، تبلیغ و دعوت خصوصی را که گاهی از آن به پنهانی تعبیر آورده شده ، آغاز کرد تا با عضو گیری و تربیت هسته های اصلی تبلیغ ، زمینه اعلام آشکار و عمومی منطق نیرومندش را فراهم آورد .

انزوای سیاسی و محاصره اقتصادی :

مبارزه منفی راهی آسان برای به زانو درآوردن اقلیت ها در هر جامعه است .

پیش بینی می شد انزوای سیاسی – اجتماعی و حصر اقتصادی بتواند مسلمانان را به تسلیم وا دارد . بدین سبب سران قبایل و اشراف متنقذ قریش عهدنامه ای به تصویب رساندند و ضمن آویختن آن در کعبه سوگند یاد کردند بدان پایبند باشند .

بند های این پیمان :

  1. باید هرگونه خرید و فروش با هواداران محمد متوقف گردد .
  2. ارتباط و معاشرت و پیوند زناشوئی با مسلمانان ممنوع است
  3. جبهه مخالف محمد در تمام حوادث و پیشامد ها باید مورد حمایت قرار گیرد.و تمام روابط شان را در محدوده شعب تعریف و متمرکز کردند . مسلمانان در این دوران سه ساله سخت ترین فشارهای روانی و معیشتی را تحمل کردند .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =