پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
قوم یهود در تاریخ اسلام: دانلود تحقیق درس تاریخ در اسلام
doc
تعداد صفحات: 42
تحقیق و جزوات آموزشی
درس تاریخ
19000 تومان


تحقیق درس تاریخ با فرمت WORD و در ۴۲ صفحه با موضوع قوم یهود در تاریخ اسلام  نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

قوم یهود در تاریخ اسلام

خصوصيات و نشانه هاي قوم يهود در تاریخ اسلام

در ميان اقوام و ملل جهان ، هر قوم و ملتي به خصوصيتي شناخته شده است . ويژگي‌هاي قوم يهود (پيامبران سه دين بزرگ يهوديت ، مسيحيت و اسلام از نسل حضرت ابراهيم هستند . او دو همسر به نام هاي هاجر (مادر اسماعيل و جد حضرت محمد) و ساره (مادر اسحاق و جد قوم بني اسرائيل) داشت .

برخي از نشانه هايي كه مي توان با تأمل در آيات قرآن براي قوم يهود بازشناخت ، عبارت است است از :

۱-مال اندوزي و ثروت پرستي : اين صفت به ويژه اگر بازناديده گرفتن شرف و حيثيت انساني بياميزد ، سخت مورد انكار و نكوهش قرآن و كتابهاي آسماني است .

۲-كشتن پيامبران و غارت مردم : براي يهوديان كشتن پيامبران يك امر عادي به شمار مي رفت . بي رحمي آنان نسبت به غيرهمكيشان خود ضرب المثل است .

۳-نژاد پرستي : خصوصيت جهاني يهوديان اعتقاد «برتري نژاد» آنان مي باشد . به نظر آنان ، اموال و املاك غيريهود در حكم اموال بي صاحب ، و قوم يهود از همة اقوام برتر است و همچنانكه انسان بر حيوان برتري دارد ، يهوديان بر ساكنان زمين برتري دارند .

علل مخالفت يهوديان :

اشاره شد كه در روزهاي نخست ورود پيامبر (ع) به يثرب ، ايشان با يهوديان پيمان‌نامه‌هايي امضاء كرد و جان ، مال ، ناموس و حتي اعتقادات آنها را محترم شمرد .

برخي از مهم ترين علل مخالفت يهوديان كه از آيات قرآن به دست مي‌آيد، به قرار زير است :

۱-دعوت به اسلام : رسالت پيامبر خدا حضرت محمد (ع) نه تنها براي يهود ، بلكه براي تمام مردم بود و وقتي پيامبر نداي «يا ايها الناس ، اني رسول الله اليكم جميعاً» را سر داد و از قول خداوند خطاب به بني اسرائيل فرمود «اي بني اسرائيل! به يادآوريد نعمتهايي را كه به شما عطا كردم و به عهد من وفا كنيد تا به عهد شما وفا كنم و از پيمان شكني بر حذر باشيد ، به قرآن ايمان آوريد

۲-تغيير قبله مسلمين : پيامبر اسلام پس از هجرت به مدينه ، هفده ماه به سوي بيت المقدس نماز گزارد ، ولي پس از آن به فرمان الهي روي به كعبه برگرداند .

۳-به خطر افتادن موقعيت اقتصادي ، سياسي و نظامي

۴-كينه هاي شخصي

۵-هواپرستي ، حسادت و … (منظور اموري است كه قرآن يهوديان را بدان سرزنش كرده است) .

غزوه قوم یهود در تاریخ اسلام یا مسلمین

غزوة بني النضير :منافقان و يهوديان مدينه از شكست مسلمانان در احد و كشته شدن رجال عمومي سخت خوشحال بودند و به دنبال فرصتي بودند كه در مدينه شورش بپا كنند . پيامبر براي اينكه از طرز تفكر يهوديان بني نظير آگاه گردد به همراه گروهي از افسران خود عازم دژ آنها گرديد .

در برابر اين جنايت چه بايد كرد ؟

اكنون وظيفة پيامبر با اين دسته خيانت كار چيست ؟ گروهي كه از مزاياي حكومت اسلامي برخوردارد بودند ؛ و سربازان اسلام ، اموال و نواميس آنها را حفظ مي كرد ، جمعيتي كه نشانه هاي بار زنبوت و رسالت را در سراسر زندگي پيامبر مي ديدندو دلائل نبوت و گواههاي راستگوئي او را در كتابهاي خود مي خواندند ، ولي به جاي مهمان نوازي نقشة قتل او را كشيدند و ناجوانمردانه كمر برترور او بستند ، مقتضاي عدالت در اين زمينه چيست ؛ و براي اينكه اين جريانها بار ديگر تكرار نشود ، و ريشه اين گونه حوادث سوزانده شود چه بايد كرد ؟ !

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =