پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخ معاصر ایران ( هویدا ): دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 30
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۳۰ صفحه با موضوع تاریخ معاصر ایران ( هویدا ) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

هويدا و وزيرانش

در اواخر سال ۱۹۶۸ ميلادي (۱۳۴۷ شمسي) پيش‌بيني افكار عمومي در كشور چنين بود كه (هويدا) به زودي از صحنه سياسي كنارگذارده خواهد شد، زيرا ناسازگاري‌هايي كه به تدريج در داخل هيئت دولت و همچنين در خارج از آن ريشه بسته بود ظاهر مي‌شد.

از همه مهم‌تر آن كه چند وزير حاضر در دولت هم به رقابت با يكديگر و نيز با نخست‌وزير برخاسته بودند و با وجود آنكه دوست هويدا بودند ولي خود را كانديداي نخست‌وزيري كرده و هر كدام هم تك‌روي‌هايي داشتند.

حسنعلي منصور و مخالفين بنيادي كشور

ژانويه ۱۹۶۵ (خرداد ماه ۱۳۴۳ شمسي) زماني است كه حسنعلي منصور با تركيب يك دسته‌بندي خاص (احتمالاً با دخالت سياسي خارجي) با عنوان نخست وزير، دست به يك سلسله اقدامات گذارد كه به عنوان «انقلاب سفيد» مشهور شد،.
از آن جمله سعي فراوان داشت كه در قضاياي نفت (تنها منبع درآمد ايران) دست به يك سري اقدامات جديد بزند،
به اصطلاح «با موافقت پادشاه» به منظور ايجاد محيط نو و شايد بالا بردن سطح درآمد نفت بتواند موافقت‌هاي شركت‌هاي نفتي را جلب نمايد كه اين اقدامات مسلماً خوش‌آيند گروه‌هاي بزرگي از متعصبين سياسي و اجتماعي اعم از «چپ و راست» آن دوران نبود.
طبيعتاً مخالفين پر و پا قرصي وجود داشتند كه با كليه‌ي اعمال و افكار منصور و همفكرانش به مبارزه برخاسته بودند.

موضوع گل اركيده و جاسوسي

نقل از كتاب ابوالهول پارسي – سفارت آمريكا در تهران در تاريخ ۲۱/۱/۱۹۷۸ طي يك يادداشت غيررسمي شايعاتي را براي وزارت خارجه‌ي آمريكا گزارش مي‌نمايد: درباره‌ي گل اركيده‌اي كه هويدا هر روز به سينه‌اش مي‌زد.

مي‌نويسد شايعاتي در بين مردم رواج دارد كه هويدا پشت گل اركيده‌اش يك ميكروفون بسيار ظريف و حساس را مخفي مي‌نمايد تا بتواند تمام صحبت‌ها و گفت‌وگوهايش را حتي با پادشاه مستقيماً براي سفارت آمريكا گزارش بنمايد.

فريدون هويدا در يك مصاحبه‌اي با دكتر عباس ميلاني.

نحوه‌ي بازداشت هويدا از طرف پادشاه

سرآنتوني پارسونز در صفحه‌ي ۱۵۵ كتاب غرور و سقوط مي‌نويسد:

روز هفتم نوامبر با شاه ملاقات كردم، اولين خبري كه به من داد بازداشت ژنرال نصيري رئيس سابق ساواك بود.

شاه پس از كمي تامل به من گفت كه ژنرال‌ها مي‌خواهند هويدا را هم بازداشت كنند. من ديگر نتوانستم خودداري كنم و گفتم اعليحضرت مي دانند كه من و هويدا بيست سال است با هم دوست هستيم.

مقايسه شاه با دوگل توسط هويدا

پرويز راجي در كتاب خاطرات آخرين سفير شاه در لندن در صفحه‌ي ۴ مي‌نويسد:

دوران نخست‌وزيري منصور ديري نپاييد، زيرا هدف گلوله‌ي آدم‌كشي قرار رگفت و شاه كه سعي داشت تداوم اوضاع را تاكيد كند، وزراي مقدم كابينه را ناديده گرفت و هويدا را به نخست‌وزيري برگزيد.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =