پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخ سیاسی و فرهنگی یک کشور: دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 43
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۴۳ صفحه با موضوع تاریخ سیاسی و فرهنگی یک کشور نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخ سیاسی و فرهنگی یک کشور

نقش مسيحيت صهيونيستي در حمايت از اسرائيل

امروزه، اكثر انديشمندان به اين باور رسيده‌اند كه مشتركات ديني، اعتقادي و متافيزيكي در پيشبرد استراتژي و اهداف نظامي آمريكا و اسرائيل در خاورميانه نقشي اساسي و غير قابل انكار دارد. اين وجوه مشترك آنقدر قوي و محكم مي‌باشد كه منافع مشترك اقتصادي را به حاشيه رانده و خود در اولويت نخست قرار گرفته است.

در حال حاضر مسيحيت صهيونيستي در تدوين دكترين و هدايت سياست خارجي آمريكا و پيشبرد آن در راستاي دسترسي به اهداف سياسي- ديني متاثر از نگرش و جهان‌بيني مسيحيت صهيونيستي، نقش غير قابل انكاري دارد؛ به طوري كه نيروهاي راست سنتي آمريكا را نيز به كناري زده و آنها را از صحنه‌ي سياست خارجي اين كشور تقريباً حذف نموده است.

آيا مي‌دانيد صهيونيزم مسيحي در تاریخ سیاسی و فرهنگی چيست؟

وقتي از گروه‌هاي ديني راديكال در رويارويي اسرائيل و فلسطين سخن به ميان مي‌آيد بلافاصله گروه‌هاي ديني كه تحت نام اسلام و يهوديت قرار دارند به ذهن متبادر مي‌گردد. در صورتي كه گروه‌هاي راديكال و افراطي مسيحي كه نامي از آنها برده نمي‌شود در اين رابطه اهميت غير قابل انكاري را دارا هستند.

اين گروه‌ها از آن جهت كه نقش فعلي را در رويارويي اسرائيل و فلسطينيان بر عهده داشته و مخالف هرگونه برقراري صلح بين آنها هستند به گروه‌هاي افراطي معروفند.

از جمله‌ي اين گروه‌هاي نفوذ، لابي موجود در كنگره‌ي آمريكاست كه در حد قابل توجهي كارايي دارد. لابي گروه‌هاي مذكور كه جانبدار اسرائيل بوده و در كنگره‌ صاحب نفوذ است به قدري بزرگ و قدرتمند است كه هر ساله به واسطه‌ي آن ۵/۵ ميليارد دلار به صورت بلاعوض از جانب دولت آمريكا به اسرائيل پرداخت مي‌شود.

اين مراحل هفتگانه كه در كتاب مقدس پيشگويي شده و بخشوده شدگان به آن اعتقاد دارند عبارتند از:

  1. بازگشت يهوديان به فلسطين
  2. ايجاد دولت يهود
  3. موعظه‌ شدن انجيل به بني اسرائيل و ديگر مردم دنيا
  4. به بهشت رفتن تمامي كساني كه به كليسا ايمان آورده‌اند.
  5. دوران فلاكت كه هفت سال طول خواهد كشيد. در اين مرحله، يهوديان و يا به اصطلاح مومنان، ظلم خواهند ديد، امام سرانجام صالحان با پيروان دجال به نبرد خواهند پرداخت.
  6. وقوع جنگ  آرماگدون يا جنگي كه در صحراي مگيدو در اسرائيل به وقوع خواهد پيوست.
  7. شكست لشگريان دجال و استقرار پادشاهي مسيح. پايتخت اين پادشاهي اورشليم(قدس) خواهد بود و به وسيله‌ي يهوديان اداره خواهد شد و يهوديان به مسيح خواهند پيوست و يا مسيحي خواهند شد.

امير توكل كامبوزيا دانشمند مسلمان و ضد صهيونيست دوره‌ي پهلوي

امير توكل كرد زعفرانلو مشهور به كامبوزيا در سال ۱۲۸۳ هـ . ش در تهران متولد شد. اجداد او از اكراد زعفرانلوي ساكن قوچان بودند و «كلاته‌ي ميرزا بابا» از آثار جد اعلاي كامبوزيا هنوز در جنوب غربي قوچان باقي است . امير توكل در كودكي پدر خود را از دست داد و تا كلاس چهارم در مدرسه‌ي علميه‌ي تهران،‌ واقع در خيابان گلشن فعلي درس خواند و پس از آن به همراه خانواده‌ي خود به قوچان شهر زادگاه پدري خود رفت؛ اما پس از چندي در مشهد مقدس ساكن گرديد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =