پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخ فلسفه در ایران (جهان بيني‌هاي ايراني پيش از اسلام): دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 28
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۲۸ صفحه با موضوع تاریخ فلسفه در ایران (جهان بيني‌هاي ايراني پيش از اسلام) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخ فلسفه در ایران

اسلوب تحقيق

دادن چشم اندازي از سير تفکري تاریخ فلسفه در ايران و تحليل ولو عام و اجمالي از اين سير، در يک بررسي کوتاه، کاري است دشوار. جامعه ما جامعه ايست کهن سال و اين جامعه طي عمر دراز و پر آشوب خويش، اي چه بس فراز و نشيب‌ها که پيموده و رنگ‌ها که پذيرفته است.

کيفيتي که تنظيم تاريخ تفکر فلسفي را، صرف نظر از فائده علمي و تحقيقي اين عمل، به ويژه از جهت اداء فريضه ميهني، ضرور مي‌‌سازد آن است که تا امروز نيز تاريخ تفکر فلسفي وطن ما از تاريخ فلسفه عرب در نزد پژوهندگان و کارشناسان کشورهاي باختري اروپا، مجزا نيست.

فلسفه

بنا به تعريف دقيق علمي امروزي يعني علم کلي‌ترين قوانين تکامل طبيعت و جامعه و تفکر، علم پيوند انديشه معرفت جوي ما با هستي مادي پيرامون. بدين سان فلسفه يک جهان بيني است يعني مجموعه آراء و نظرياتي است که منظره‌اي از جهان جنبنده و روينده در ذهن ما ترسيم مي‌‌کند و رابطه ذهن ما را با اين جهان روشن مي‌‌سازد.

جهان بيني‌هاي ايراني پيش از اسلام

سير تفکر فلسفي در دوران پيش از اسلام عرصه زماني پهناوري را ( حداقل از آغاز پيدايش و بسط جهان بيني زرتشتي، شايد در اواخر دوران مادها و آغاز هخامنشيان) تا غلبه اعراب را در بر مي‌‌گيرد. در اين دوران طويل که متأسفانه اطلاعات ما درباره حيات معنوي آن به اندازه کافي رسا نيست و حتي از مدارک موجود نيز استفاده جامع براي روشن کردن زندگي معنوي و عقلي اين دوران نشده، تفکر ايراني به سطح تفکر اصيل فلسفي و منطقي نرسيد يعني مقولات اصيل فلسفه و منطق، خود را از هاله اساطيري مذهبي جدا نساخت و با مقولات ديني در آميخته ماند.

مذهب

مسئله آن که آئين مزده يسنهw چگونه از کيش کهن مزدايي و عقايد ديرينه آريايي و ودايي نشأت کرده و تا چه اندازه محصول ابداعات فکري زرتشت سپتيمان پيامبر ايراني است و يا تا چه حد مجموعه‌اي از پندار و فرزانگي مردم زمانه، خود نکته ايست که علي رغم پژوهش‌هاي موجود، هنوز به درستي روشن نشده است. در روايات زرتشتي دوران ساساني از «فرجود کيشان» و «فرتوم دانشان» ( يعني آن هايي که کيشي جدا از کيش زرتشت داشتند ولي در خورد احترامند، و آناني که آغازگرِ دانش و معرفتند) ياد شده.

 

فهرست مطالب

  •  اسلوب تحقيق
  •  فلسفه
  •  جهان بيني‌هاي ايراني پيش از اسلام
    • ۳.۱ مذهب
    • ۳.۲ الحاد
    • ۳.۳ فلسفه به معناي اخص
    • ۳.۴ نظريات سياسي و اخلاقي
    • ۳.۵ جريانات فکري و فلسفي پس از اسلام

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =