پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخ علم و دانش رشته ای از تاریخ: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 11
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۱ صفحه با موضوع تاریخ علم و دانش رشته ای از تاریخ نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخ علم

تاريخ دانش يا تاريخ علم رشته‌اي از تاريخ است که به بررسي چند و چون تغيير درک انسان از دانش و فناوري در درازناي هزاره‌ها ميپردازد. و اينکه چگونه اين درک دستيابي به فناوري‌هاي نوين تر را براي ما ممکن ساخته است. از جمله زمينه‌هاي پژوهش در اين رشته مي‌توان به تأثيرات فرهنگي، اقتصادي، و سياسي نوآوري‌هاي دانشي اشاره‌کرد.

تاریخ علم دانشي است در راستاي بررسي و بيان چگونگي وقايع علمي و نيز، تبيين چرايي وقوع آن‌ها. در اينکه علم و دانش بعلت عجين بودن با نطق بشري عمري تقريباْ به اندازه نوع بشر دارد شکي نيست. خاستگاه علم بشر مطابق با حضور او در هر نقطهٔ کره زمين بوده است.

به منظور نظم دهي به مطالعات تاريخي، بررسي خود را به چهار دوره اساسي پيشرفت علمي تقسيم مي‌‌نماييم. اين دوره‌ها خود به دوره‌هاي ديگري منقسم مي‌‌شوند که عبارت‌اند از:

  1.  دوره يونيانيان – اسکندراني
  2.  دوره انقلاب علمي در سده ۱۷
  3.  دوره ماديگرايي در سده ۱۹
  4.  دوره نوين

علم

واژۀ علم معاني گوناگون و متعدّدي را در طي تاريخ طولاني تمدّن و علم در خود جاي‌داده است. نوشتن پيرامون علم در حوزۀ زبان فارسي از امور دشوار بوده، و انجام آن به ظرافت و توجه ويژه‌اي نيازمند است.

تقسيم بندي

در حوزۀ زبان فارسي، كلمهٔ علم براي بيان دو معناي متفاوت، ولي کاملا مرتبط به کار گرفته مي شود:

  1. معناي عام، اصلي، بلند‌تراز، و نخستين علم که به زبان ساده دانستن در برابر ندانستن است.
  2. معناي خاص، انحصاري، و کوتاه‌تراز علم که منحصراً به دانستني‌هايي اطلاق مي‌شود كه بر تجارب مستقيم حسي مبتني بوده، به طوري که تکرار آن تجارب و آزمون‌ها در عمل نتيجه واحد داشته باشد.

نگاهي به تاريخچه اينترنت

در سال ۱۹۹۰ ، ان اس اف نت* جاي ارپانت را به عنوان ستون اصلي اينترنت گرفت . ديگر ارپانتي وجود نداشت .از ان موقع تا به حال کلمه ” شبکه ” به طور رسمي نمايانگر اينترنت شد. در اين سال اوّلين سرور وب* و  کلاينت* ها در ازمايشگاه سرن ساخته شد. اولين موتور جستجو گر با نام آرچ اي براي پيدا کردن فايل هاي کامپيوتري در دانشگاه  مک گيل ساخته شد.

در اين سال اف تي پي* ساخته شد براي آپلود* فايل ها در اينترنت شروع به کار کرد و در آزمايشگاه سرن (ژنو ، سويد) توسعه يافت. WWW تور جهان گستر و اچ تي تي پي* معرفي شد.  در سال ۱۹۹۲ اينترنت داراي ۱ ميليون ميزبان و ۴،۰۰۰ گروه خبري* بود. در اين سال ورونيکا (يک ابزار جستجو) و گوفر* (يک براوزر* اينترنت) آمدند. همچنين اولين پخش راديو و ويديو راه افتاد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =