پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
پهلوی حکومت محمدرضا شاه پهلوی: دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 136
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۳۶ صفحه با موضوع پهلوی حکومت محمدرضا شاه پهلوی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

پهلوی محمدرضا شاه

علاقه و اشتياق مردم به آگاهي از رويدادهاي تاريخ معاصر، بخصوص آنچه در دوران سلطنت پهلوی بر ايران گذشته است، طي سالهاي اخير موجب انتشار كتب و آثار تحقيقي بسياري در اين زمينه شده است، كه بسياري از آنها ارزنده و ماندني، و بعضي با كمال تأسف افسانه پردازي و گمراه كننده است.

زيرا در كنفرانس گوادلوپ، كه ايشان آن را با كنفرانس هاي معمول سالانة سران هفت كشور بزرگ صنعتي جهان اشتباه كرده اند، فقط رهبران چهار كشور آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان حضور داشتند. اين كنفرانس در بحبوحة انقلاب ايران و به دعوت ژيسكار دستن رئيس جمهور وقت فرانسه تشكيل شد و موضوع اصلي مورد بحث كنفرانس نيز مسائل مربوط به ايران بود.

دوران كودكي و جواني محمدرضا شاه پهلوی

دشواريهاي زندگي در «كاخ تنهائي» – تخيلات دوران كودكي و ادعاي رؤيت امامان! – دوران تحصيل در سويس – يك دوستي عجيب – عشق بازي در مدرسه! – بازگشت به ايران و كُشتي با پدر! – محمدرضا دوست سويسي خود را به تهران مي آورد …

محمدرضاشاه دربارة اين دوره از زندگي خود (شش سالگي تا دوازده سالگي) مطالبي در كتاب خود تحت عنوان «مأموريت براي وطنم» نوشته است، كه چون از نظر تكوين شخصيت او حائز اهميت زيادي است و بيشتر نويسندگان و محققين خارجي هم با توجه به اين مطالب به روانكاوي شخصيت وي پرداخته اند، نقل و بررسي آن پيش از پرداختن به جريان مسافرت وليعهد به سويس و تحصيل در آن سرزمين ضروري به نظر مي رسد.

اعزام به سوییس

محمدرضا پهلوی در شهريور ماه سال ۱۳۱۰، در حالي كه هنوز دوازده سال تمام نداشت براي ادامة تحصيل به سويس اعزام شد. قبل از سويس، فرانسه براي تحصيل وليعهد در نظر گرفته شده بود، ولي رضاشاه محيط فرانسه را براي تحصيل پسرش مناسب نمي دانست و سرانجام پس از مطالعات زياد سويس براي انجام اين منظور در نظر گرفته شد.

خود محمدرضاشاه دربارة علت انتخاب سويس براي ادامة تحصيل وي و چگونگي انتخاب همراهانش در اين سفر مي نويسد: «براي انتخاب كشوري كه بايد در آن به تحصيل اشتغال ورزم پدرم مدتها انديشه و تأمل داشت، زيرا در عين آنكه آثار تمدن و ترقي و تعالي غرب را به ديدة تحسين مي نگريست، به طور كلي به بيگانگان اعتقاد و اطمينان نداشت و بالاخره بعد از مدتها مطالعه تصميم گرفت مرا به سويس بفرستد.

خطري كه از سر ايران گذشت

توطئه براي تجزية آذربايجان – بهانة مضحك استالين براي خودداري از تخلية ايران – طرح جديد تقسيم ايران به مناطق نفوذ – سمپاشي هاي سفير لئيم انگليس در ايران – شاه و دكتر مصدق هم آواز مي شوند – توافق روسها و انگليسيها براي جدا كردن خوزستان در مقابل تجزية آذربايجان! – اسراري از دوران حكومت قوام السلطنه كه براي اولين بار فاش مي شود – قوام السلطنه درصدد براندازي شاه و رياست جمهوري ايران بود …

قوام السلطنه به روسها قول داده بود كه انتخابات مجلس پانزدهم را به ترتيبي انجام خواهد داد، كه قرارداد بدون برخورد با مشكلي به تصويب مجلس برسد. پيرو امضاي اين قرارداد اعلاميه اي در سه ماده به شرح زير از طرف دولتين ايران و شوروي انتشار يافت:

  • قسمت هاي ارتش سرخ از تاريخ ۲۴ مارس ۱۹۴۶، يعني يكشنبه چهارم فروردين ۱۳۲۵ در ظرف يك ماه و نيم تمام خاك ايران را تخليه مي نمايند.
  • قرارداد ايجاد شركت مختلط نفت ايران و شوروي و شرايط آن از تاريخ ۲۴ مارس تا انقضاي مدت هفت ماه براي تصويب به مجلس پانزدهم پيشنهاد خواهد شد.
  • راجع به آذربايجان چون امر داخلي ايران است ترتيب مسالمت آميزي براي اجراي اصلاحات طبق قوانين موجود و با روح خيرخواهي نسبت به اهالي آذربايجان بين دولت و اهالي آذربايجان داده خواهد شد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =