پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
امپراتوری روم و حکومت آگوست: دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 100
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۰۰ صفحه با موضوع امپراتوری روم  و حکومت آگوست نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

امپراتوری روم

مرگ سزار جمهوري را نجات نداد. آنتوان معاون سزار و اكتاويان(پسر خواندة سزار) با هم متحد شده و جمهوري طلبان را در جنگ فيليپ مقهور ساختند.

بعد از آن آنتوان و اكتاويان، فاتحين مملكت، روم را بين خود تقسيم كردند. مغرب نصيب اكتاويان شد كه بخوبي از عهدة ادارة آن برآمد، مشرق به آنتوان رسيد كه به خوبي نتوانست از عهدة ادارة آن برآيد.

اكتاويان به اشكال مختلف، در عين اينكه به دليل نفرت و بي‌اعتمادي مردم روم نسبت به عناويني چون ديكتاتور يا پادشاه، از اين عناوين حذر مي‌كرد، قدرت مطلق يك ديكتاتور را داشت. در عوض، او مي‌خواست تصوير خيرخواهانة ناجي و محافظ مردم را داشته‌باشد.

در امپراتوری روم ، دولتي پديد كه تا ابد در يادها خواهدماند و امروزه نيز ملتهاي جهان آن را احساس مي‌كنند. از دجله و فرات گرفته تا مرزهاي اسكاتلند قلمرو دولت واحدي بود كه زير حاكميت مقتدر و كارآمد شد مردماني متعلق به نژادهاي گوناگون و با اعتقادات و سنتهاي مختلف به سر مي‌بردند.

حكومت اوگوستوس:(۱۴م-۲۷ ق.م)

اكتاويان در ۲۳ سپتامبر سال ۶۳ ق.م در روم متولد شد. پدر وي گايوس اكتاويوس و مادرش آتيا خواهر ژوليوس سزار بود. ژوليوس سزار برطبق وصيت‌نامه‌اش بيشتر املاك خود را به اكتاويان بخشيد و او را به پسر خواندگي خويش برگزيده بود. پس از آنكه اكتاويان وصيت‌نامة سزار را خواند، تصميم گرفت كه ديگر اكتاويان پسر اكتاويوس نباشد.

هنر و ادبيات در عصر آگوست:

با آ‌غاز امپراتوری روم  اوگستوس كه تصميم گرفته بود حكومتي خلل‌ناپذير برپا كند فرماندهي ارتش و اداره امور مالي امپراطوري را خود شخصاَ عهده‌دار شد و ساختمان جديد و  باشكوه شهر روم را آغاز كرده تا چهره‌اي پرشكوه به واقعيت امپراتوری روم  ببخشد.

مجسمه‌اي از آكوست باقيمانده است كه يكي از شاهكارهاي حجاري قديم است. اين مجسمه آگوست را در حاليكه زرهي برتن كرده و عصاي سلطنت را در دست چپ دارد، نشان مي‌دهد زره مزبور به نقوشي چند مزين است. در نقش وسط يك نفر پارتي ديده مي‌شود و او بيرقي كه از لشكر كراسوس گرفته شده‌بود را به يك صاحب منصب رومي مسترد مي‌دارد. در چپ و راست زره دو نقر نشسته‌اند كه ممالك مفتوحه را مجسم مي‌دارند.

تيبريوس: ( ۳۷-۱۴ م)

بعد از مرگ آگوست پسرخوانده او يعني تيبريوس از طرف سنا به رتبة امپراتوري نائل گشت. تيبريوس بسيار خوب حكومت مي‌كرد و تمام كارهاي خود را براياداره‌كردن ايالات صرف مي‌نمود رفتا ر مأمورين را مواظب و مراقب بود و به ايشان يادآوري مي‌كرد كه:« چوپان خوب پشم ميشهاي خود را مي‌پيچد ولي پوست آنها را نمي‌كند.» در عهد سلطنت او صلح و سكوت در سرتاسر مملكت امپراتوری روم حكفرما بود.

كاليگولا: ( ۴۱-۳۷ م)

پس از مرگ تيبريوس، سنا كاليگولا( بمعناي چكمه‌هاي كوچك) را بعنوان امپراتور برگزيد. كاليگولا نوه برادر تيبريوس بود. سلطنت وي بسيار مايه اميدواري شد و مالياتها تقليل پيدا كرد. اين جوان بيست‌وپنج ساله دچار بيماري بود و در نتيجه بيماري تقريباَ ديوانه شد و به كارهاي مجنونانه اقدام نمود.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =