تاثير ابزارها بر شخصيتهاي قاجاري در نقاشي: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۴صفحه با موضوع تاثير ابزارها بر شخصيتهاي قاجاري در نقاشي نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق آمده است:
مقدمه ای پیرامون تاثير ابزارها بر شخصيتهاي قاجاري در نقاشي :
با آنكه هنر ايران در طي تاريخ تحت تاثير شيوههاي گوناگون ساير كشورها قرار گرفت هميشه اين سه خصوصيت در آن باقي ماند: ۱ـ ذوق به رنگهاي تند؛ ۲ـ تمايل به ريزهكاري ۳ـ تصرف در نقوش در طبيعت شيوه نگارگري
در اين دوران در آغاز مشابهت زيادي به رنگ و روغنيهاي دوران زند داشت و بسياري از نقاشان دربار زنديه دربار فتحعلي شاه نيز نقاشي ميكردهاند بيشترين اختلاف نقاشيهاي قاجار و زند در رنگهاي اين تصاوير است رنگهاي غالب نقاشيهاي «رنگ روغن» دوران زنديه سبز و رنگهاي هماهنگ با آن بود كه در تصاوير رنگ و روغن قاجاري به سرخهاي مختلف بدل شد.
تزئينات تابلوهاي نقاشي دوره محمد شاه نسبت به دور فتحعلي بسيار كاهش يافت و براي زينت سطوح بزرگ لباس و فرش و پشتي اغلب از چند حاشيه باريك بهره برده ميشد. رنگها در دوره فتحعلي شاه شفاف بود و با دقت در خطوط مشخص از هم جدا ميشد.
فتحعلي شاه قاجار
فتحعلي شاه براي نشان دادن عظمت ايران نوين از توان تصويرپردازي كلامي و تجسمي بهره گرفت حمايت او در آن زمان به شعر و شاعري جاني دوباره بخشيد .
در حالي كه قبل از دوران او يكي از معاصران همان دوره گفته است روز كار به گونهاي بود كه هيچ كس دل آن نداشت كه شعري بخواند چه رسد به آن كه شعري بسرايد.
فتحعلي شاه خود نيز طبعي شاعرانه داشت و اين استعداد را با فرستادن نسخههاي متعدد از ديوان اشعارش به دول اروپايي به رخ ميكشيد.
یکی دیگر از شخصيتهاي قاجاري در نقاشي در دهة نخست سلطنت فتحعلي شاه است .
در مقايسه با ميرزا بابا مهر علي بر چهره و نفوذ و روشني افزود او فتحعلي شاه را با ريش انبوهتر و ابرواني تيرهتر نشان داده و با كاستن از ساخت و ساز صورت و افزودن بر سفيدي چشمها، به شاه حالتي سحرآميز و پرصلابت بخشيده است.
مهر علي با به تصوير درآوردن پردههاي در فتحعلي شاه نشسته بر تخت نادري و فتحعلي شاه ايستاده با عصاي سلطنتي «باعث ظهور برخي نوآوريها در هنر شمايلنگاري دوران خود شده است.
به ويژه نمونه دوم كه براي مهر علي موفقيتي بزرگ به حساب ميآمد و چنان كه فرد نيز بر روي اثر درج كرده رضايت خاطر شاه را كاملاً جلب كرده است.
نتيجهگيري:
هنر ايران داراي سه خصوصيت ذوق به رنگهاي تند ـ تمايل به ريزهكاري ـ تصرف در نقوش طبيعت كه این موضوع در شخصيتهاي قاجاري در نقاشي بسيار چشم گير است .
بر روي جزئيات كار ميشده و نقاش بر روي ابزارهايي كه سوژه با خود حمل ميكند تاكيد دارد بصورتي كه با ريزهكاري اين ابزار كشيده است و شخصيت بيشتر در ميان اين ابزارها ديده ميشود.
راهنمای خرید و دانلود فایل
برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.
بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.
در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.
برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود کلیک نمایید.
ديدگاه ها