پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود رایگان تحقیق پیش بینی تغييرات خصوصیات فیزیکی بتن
doc
تعداد صفحات : 6
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته عمران
رایگان
0 تومان


این تحقیق  با فرمت WORD و در ۶ صفحه با موضوع پيش بيني تغييرات خصوصیات فیزیکی بتن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق  آمده است:

پيش بيني تغييرات خصوصیات فیزیکی بتن :

واضح است که جداسازي بخشهايي مانند کاهش ميزان تخلخل و تضعيف قدرت در هنگاميکه بتن در تماس با آب قرار مي گيرد به اين دليل اتفاق مي افتند که مواد تحت اين شرايط در اثر جدا شدن از هم و يا ترکيب شدن با هم مبادله مي شوند.

هر چند که تا کنون روش خاصي براي اندازه گيري مقدار تغييرات خواص يافت نشده است .

نويسنده در اين مقاله سعي دارد تا کارايي آزمايشات سيمان در شرايط مايع ودقت سازه هاي بتني ۳۴ تا ۱۰۴ ساله را مورد مطالعه قرار دهد و مدلي براي تضعيف خصوصيات فيزيکي به دليل نشت مواد هيدراته و بر اساس نتايج اين مطالعات طراحي کند.

سازه هاي بتني مانند مخازن ، تانکرها ، سدها ، لوله هاي ذخيره آب در طولاني مدت در تماس با آب مي باشند و به همين خاطر ممکن است بخشي از مواد آن جدا شده و شسته شود همانند مشکلات محيطي بنابراين نشت مواد هيدراته دليل اصلي افزايش تحقيقات در اين زمينه بوده است.

بخشي از اطلاعاتي که اکنون درباره افزايش غلظت مايع به خاطر نشت موادي مانند کلسيم از هيدراتهاي سيماني بدست آمده نتيجه تحقيقات گذشته مي باشد ، همچنين تحقيقات بسياري براي مدل سازي و اندازه گيري تغييرات شيميا يي حاصل از نشت مواد صورت گرفته است.

 

آزمایشات مربوط به خصوصیات فیزیکی بتن

هرچند که تاکنون روش و راه حل خاصي براي اندازه گيري کاهش غلظت مواد شيميايي و تحليل اين تغييرات بدست نيامده است که اين مسئله حاصل روند بسيار کند واکنشهاي تجزيه حاصل از نشت مواد مي باشد. به همين ترتيب نتايج بدست آمده از آزمايش خمير در آب و رزين عايق و تغييرات خصوصيات فيزيکي حاصل از نشت مواد هيدراته سيمان مورد مطالعه قرار گرفتند و به طورهم زمان اين نتايج با داده هاي سازه هاي حقيقي در بازه سني ۳۴ تا ۱۰۴ سال مقايسه شدند.

حاصل اين تحقيقات شايان توجه مي باشد زيرا کارآمدي و وسعت روشهاي مطرح شده را در تخمين و اندازه گيري تغييرات خصوصیات فیزیکی بتن در اثر نشت مواد نشان مي دهد ، افزون بر آنکه مدلي براي پيش بيني کمي اين تغييرات وبر اساس نتايج اين اکتشافات ابداع شد.
در آزمايشهاي اوليه سعي در تثبيت خواص فيزيکي است و اين آزمايشها بر اساس JIS R5210 انجام شده اند.

 

در تمامي اين آزمايشها سختي آب به صورت تصادفي در نقاط مختلف اندازه گيري شده و براي هر نمونه اين کار ۳۰ بار انجام گرفته است .

همچنين آزمايشهاي خمير در مايع و در دماي ۲۰ºC انجام شده است و آب حاصل از تبادل يونها و کاتيونها با ميزان غلظت اسيدي بالا در واکنش با سولفات کلسيم با کمترين خسارت در مقايسه با يونهاي سيليس قرار داده شده و بر اين اساس تمام کلسيم موجود در خمير نمونه داراي يونهاي تغيير يافته بود براي آماده سازي آب در تهيه خمير نمونه و سرانجام پس از مدت زياد وبا ادامه اين آزمايشات ميزان سختي و خوردگي را مي توان در کنار هم بدست آورد.

از نتايج اين آزمايشات مشاهده شد که درجه هيدارات F را مي توان ۹٫۷۷ در نظر گرفت ودر اينصورت نتايج آزمايش فرقي نخواهد کرد. همچنين مشاهده شد که به طور تجربي تغييرات خطي در ميان درصد آب سيمان است.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =