پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فروسيليسيم : دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی متالوژی
doc
تعداد صفحات : 125
پایان نامه کارشناسی
رشته متالوژی
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
29000 تومان


تحقیق و پایان نامه کارشناسی  رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۱۲۵ صفحه با موضوع  فروسيليسيم نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق آمده است:

مقدمه فروسيليسيم

فروسيليسيم يكي از آميژان هاي مورد مصرف در صنايع مختلف بخصوص صنايع متالورژي ست و از اين نظر اهميت نسبتاً بالايي يافته است .چگونگي كاربرد اين ماده در صنعت تا حدود زيادي به نسبت آهن و سيليسيم موجود در آن و همچنين ناخالصيهاي متعارف بستگي دارد .فروسيليسيم در صنايع متالورژي به عنوان عنصر آلياژي ، جوانه زا و اكسيژن زدا و سيليسيم تقريباً خالص در صنايع الكترونيكي به عنوان نيمه هادي و يكسو كننده به كار مي رود . علاوه بر آن مشتقات تركيبي آن رد ساخت رزين هاي سيليسيمي ، لعاب ها ، لاستيك و.. مصرف مي شود .

دستيابي به تكنولوژي توليد فروسيليسيم بدون شناسائي خواص هريك از عناصر آهن و يا سيليسيم و يا محصول تركيبي آن ها ميسر نخواهد بود و از اين نظر در اين فصل مسائل عمده كاربر فروسيليسيم با توجه به خواص وويژگي هاي آن مورد بحث قرار مي گيرد .

خواص فيزيكي و شيميايي فروسيليسيم :

سيليسيم عنصري است در تناوب چهارم جدول عناصر شيميايي كه در مدار آخر خود ۴ الكترون دارد و به همين دليل و بر خلاف كربن در تمام تركيبات شيميايي با ظرفيت ۴ ظاهر مي شود مانند : ، حضور سيليسيم در تركيبات با ظرفيت ۲ نيز ثابت شده است ، ولي اين تركيبات ناپايدار بوده و به سرعت به تركيبات با ظرفيت ۴ تبديل مي شوند  و فقط بر حسب شرايط تركيبي نقش واسطه را دارند.

سيليسيم  و صنعت

سيليسيم به طور خالص و يا به صورت تركيبي در صنعت كاربردهاي مختلفي يافته است  كه اهم آ» به شرح زير طبقه بندي يم شود :

 

صنايع متالورژي

الف – اكسيژن زدا :سيليسيم نسبت به بسياري از فلزات اصلي در صنايع ، متالورژي (آهن ،‌مس ، نيكل ، كرم و …) قابليت اكسايش بيشتري دارد (شكل ۱-۱- جدول ريچاردسون ) و از اين رو براي بسياري از آلياژهاي صنعتي به عنوان اكسيژن زدا به كار مي رود كه از آن جمله مي توان به كاربر اين عنصر در صنايع فولاد سازي و ريخته گري فولاد اشاره نمود .

 

فهرست تحقیق فروسيليسيم :

فصل اول: ويژگيهاي عمومي

فصل دوم: مواد اوليه

فصل سوم: كوره هاي توليد فروسيليسيم

فصل چهارم: ترموديناميك و شيمي فيزيك توليد فروسيليسيم

فصل پنجم:  مهندسي توليد

فصل ششم: الكترود

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =