پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
كنترل تخلخل وسوپرالاستيسيته آلياژهای حافظه دارمتخلخل : دانلود رایگان تحقیق متالوژی
doc
تعداد صفحات : 20
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۲۰ صفحه با موضوع كنترل تخلخل وسوپرالاستيسيته آلياژهای حافظه دارمتخلخل نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این مقاله تحقیقاتی آمده است:

كنترل تخلخل وسوپرالاستيسيته آلياژهای حافظه دارمتخلخل

چكيده :

آلياژ نايتينول از دو عنصر نيكل و تيتانيم با درصد اتمي مساوي يا نزديك به هم درست شده است . اين آلياژ به سبب داشتن خواص منحصر به فردي همچون حافظه داري ، زيست سازگاري ، نرمي و سفتي انتخابي مورد توجه مهندسين صنايع جديد و متخصصين رشته هاي پزشكي و بيومواد قرار گرفته است .

اين مقاله به تأثير رفتار سوپر الاستيك آلياژ  نايتينول ‌پرداخته ؛ سوپر الاستيسيته توسط حفره‌ها ويژه شبيه شكل ، اندازه وتوزيع تخلخل كنترل مي شود . كه سبب بهبود چقرمگي خواص الاستيك و استحكام فشاري و خواص مكانيكي ديگر مي شود .

مقدمه :

اخيراً آلياژهاي حافظه دار متخلخل  نايتينول نظر بسياري از محققين و مهندسين مواد را جلب كرده است . زيرا خواص عالي و كاربردي بهينة‌آن ها به ويژه در پزشكي است . ساختار حفره‌اي در آلياژ هاي حافظه دار نايتينول  دانسيتة آلياژها را كاهش مي دهد و بيش از آن ، مدول يانگ آلياژهاي حافظه دار متخلخل نايتينول مي تواند بواسطه كنترل كردن خصوصيت حفره ها تنظيم شود .

روش متالورژي پودر فرايند اطمينان بخش‌تر براي بقية‌آلياژهاي حافظه دار متخلخل نايتينول است. توسط زينتر كردن عناصر پودري نيكل و تيتانيم ، روش متالورژي پودر شامل تكنيك هاي مختلفي است شبيه زينتر كردن معمولي ( CS) واكنش حرارت زياد خود پيشرو (‌SHS) و فشردن ايزواستاتيك گرم ( HIP)تاكنون تهيه خواص مكانيكي آلياژهاي حافظه دار متخلخل توسط اين روش ها با رضايتمندي انجام نشده است . شكل حفره هاي آلياژ متخلخل نايتينول توسط زينتر كردن معمولي زماني كه اندازة حفره ها كوچك باشد معمولاً بي قاعده  است

پروسة آزمايشگاهي « كنترل تخلخل وسوپرالاستيسيته آلياژهای حافظه دارمتخلخل »

پودر عنصر تيتانيوم ( اندازة ۷۰-۵۰) با خلوط %۹۹ و پودر نيكل ( اندازه  ۴-۷) با خلوص ۹۹% در اين كار استفاده شدند و مخلوط پودرها با تركيب اسمي تيتانيوم با ۵۰ درصد نيكل توسط انرژي زياد دوراني آسيابي گلوله اي براي ۴ ساعت مخلوط شدند در اين زمان مخلوط پودرها به صورت پرس سرد  نمونه تر تحت فشار ۱۰۰ در سيلندري با استفاده از پرس هيدروليك انجام شد نمونه ها با استفاده از گاز آرگون محافظ در كوره HIP زينتر شدند و فرآيند زينتر معمولي به نمونة‌اصلي براي مقايسة  و تطبيق بكار گرفته شد پارامترها و شرايط فرآيند در جدول(۱)نشان داده شده است .

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نوزده =