پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزیابی پوشش های مصنوعی (زمین بافت) و گراولی در زهکش های زیرزمینی با استفاده از مدل آزمایشگاهی تانک خاک : پایان نامه ارشد کشاورزی
doc
تعداد صفحات : 163
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کشاورزی - گرایش آبياري و زهكشي
همراه با جداول و اشکال
79000 تومان


کشور عزیزمان ایران با توجه به تنوع اقلیم ، آب و هوای مطبوع و اراضی وسیعی که در اختیار دارد در صورت مدیریت در عرصه کشاورزی میتواند یکی از قطب های بلامنازع کشاورزی دنیا باشد و با پرورش دانش آموختگان خبره در گرایش های مختلف رشته کشاورزی میتوان به این مهم نایل آمد.دیجی لود در ادامه به معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کشاورزی میپردازد. پایان نامه حاضر با عنوان” ارزیابی پوشش های مصنوعی (زمین بافت) و گراولی در زهکش های زیرزمینی با استفاده از مدل آزمایشگاهی تانک خاک ” با گرایش آبیاری و زهکشی و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد.

 

چکیده ارزیابی پوشش های مصنوعی (زمین بافت) و گراولی در زهکش های زیرزمینی با استفاده از مدل آزمایشگاهی تانک خاک:

هدف از اين تحقيق، بررسی عملکرد دو نوع پوشش مصنوعي PP450، توليدي در داخل کشور و پوشش گراولی دانه بندی شده با استاندارد U.S.B.Rدر خاک سيلتی لوم در سه بار آبی 55، 75 و 105(غرقاب) سانتی متر از محور زهکش با استفاده از دو مدل فيزيکی مخزن خاک بوده است. نيمرخهای آب در اطراف لوله زهکش و نیز مقادير افت های عمودی، افقی و شعاعی و ورودی در دو نوع پوشش نشان داد که پوشش گراولی کارآیی مؤثرتری برای تخليه آب از نيمرخ خاک دارد. مقايسه دبی خروجی از زهکش ها نشان داد که در پوشش گراولی، دبی خروجی در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر و در حالت ماندگار به ترتيب 1/66، 3/65 و 6/90 درصد از پوشش مصنوعی بيشتر است. هدايت هيدروليکی پوشش گراولی در ابتدای آزمايش بين 6 تا 10 برابر هدايت هيدروليکی خاک اطراف زهکش (2/0 متر بر روز) بوده که در انتهای آزمايش به هدايت هيدروليکی خاک اطراف رسيد ولی در پوشش مصنوعی  PP450حدود 10 برابر کمتر از خاک اطراف زهکش بود. همچنین در هدايت هيدروليکی و مقاومت ورودی لوله و پوشش در بار آبی 105 سانتی متر که حالت غرقاب است نسبت به دو بار آبی 55 و 75 سانتی متر در هر دو پوشش رفتار متفاوتی مشاهده شد. در پوشش گراولی مقاومت ورودی با افزايش بار آبی کاهش (5/45%) و در پوشش مصنوعی افزايش (57%) يافت. همينطور هدايت هيدروليکی که با افزايش بار آبی در پوشش گراولی افزايش (3/36%) و در پوشش مصنوعی (8/53%) کاهش داشته است.ضريب مقاومت ورودی لوله و پوشش در پوشش گراولی در هر سه بار آبی بيشتر از پوشش مصنوعی بود و تغييرات آن از تغييرات هدايت هيدروليکی تبعيت می کرد. نسبت گراديان در پوشش مصنوعی از پوشش گراولی بیشتر بود که به دليل کمتر بودن مجموع افتهای ايجاد شده توسط اين پوشش در خاک بود. با بررسی نتايج مشخص شد که پوشش گراولی برای خاک مورد مطالعه مناسب تر  می باشد.

 

مقدمه

زهکشی در مناطقی نظير ايران که توليد محصولات کشاورزی در آنها بستگی به آبياری دارد، امریاجتناب ناپذير بوده و با توجه به نقش و اهميت زهکشی زيرزمينی و توجه ويژه به آن جهت کنترل سطح ايستابی، يافتن راه حلهای جديد و اقتصادی تر، خصوصا در ارتباط با توليد و بکارگيری انواع جديد لوله و مواد پوششی اطراف آنها ضروری است(حسن اقلی و لياقت1383).

زهکشي عبارت است از خارج نمودن آب و املاح اضافي از خاک. زمينهايي که آبياري مي شوند به يک سيستم زهکشي نيازمند هستند و اين زهکشي مي تواند طبيعي باشد و يا به علت نوع خاک و ساير عوامل زمين شناسي مصنوعا تعبيه شود. در بعضي موارد نيز زهکشي مصنوعي تکميل کننده زهکشي طبيعي مي باشد(باي بوردي، 1387).زهکشی زيرزمينی يک تکنيک برای جابجا کردن آب اضافی از زمين به منظور ايجاد شرايط مناسب برای توليد محصول می باشد. در شرايطی که اين احتمال وجود دارد که ذرات خاک وارد لوله های زهکشی شوند مواد مناسبی بايد در اطراف لوله های زهکشی قرار داده بشوند(سکندار[1]، 1983).

بر اساس آمار موجود، 150 تا 170 ميليون هكتار از 240 تا 250 میلیون هكتار اراضي آبي جهان به طريق سطحي و يا زيرزميني زهكشي مي­شود. مساحت اراضي­ای كه به زهكش­هاي زيرزميني مجهز است به درستي معلوم نيست، اما واضح است كه احداث زهكش­هاي زيرزميني در جهان به طور فزاينده­اي رو به گسترش است. در كشور ایران در سال­هاي گذشته سرمايه­گذاري عظيمي براي توسعه آبياري انجام گرفته است به طوري كه سطح كل اراضي تحت شبكه­هاي مدرن آبياري که در حال حاضر 2/1 ميليون هكتار می باشد، با اجراي طرح­هاي جديد به 9/1 ميليون هكتار خواهد رسيد و متاسفانه بخشي از اين اراضي به علت آبياري بي­رويه يا فقدان سيستم زهكشي، زه­دار شده­اند(کميته ملی آبياری و زهکشی، 1381).

در مطالعات و طراحي شبکه هاي زهکشي به علت عدم توجه کافي به تجارب منطقه اي داخل کشور و اتکاء به مطالعات و تحقيقات منابع خارجي و روشهاي توصيه شده در منابع علمي خارجي اغلب نتيجه مطلوبي نداشته است. در بيشتر پروژه هاي زهکشي شکست خورده عامل اصلي، طراحي و اجراي نامناسب پوشش اطراف لوله هاي زهکشي گزارش شده است. بنابراين در طرحهاي زهکشي زيرزميني اهميت طراحي و اجراي صحيح پوشش اطراف لوله هاي زهکشي بهمراتب بيش از پارامترهاي ديگر طراحي است. پوششها بخش جدايي ناپذير سيستم هاي زهکشي هستند که آسيب ديدن آنها موجب آسيب ديدن کل سيستم زهکشي مي شود (قانع، 1385).اگرچه پوششها راندمان زهکشي را از طريق کاهش مقاومت ورودي به زهکش افزايش مي دهند ولي بيش از همه براي جلوگيري از ورود و آبشويي ذرات خاک به درون زهکش به کار مي روند. بنابراين پوششها بخصوص در خاکهايشنی غير چسبنده مورد نياز هستند و در خاکهاي رسي چسبنده و پايدار نيازي به بکارگيري پوششهاي زهکشي نيست(دايريکس و يونکونگلو[2]،1982).

در ايران مواد پوششی در پروژه های زهکشی کاربرد وسيعی داشته و صافی های گراولی که رايج ترين نوع پوشش لوله ها است، بيشترين هزينه اجرايی يک طرح را به خود اختصاص داده است(حسن اقلی و لياقت،1383). پوشش هاي گراولی که هنوز رايج ترين نوع پوشش ها مي باشند، مشکلاتي مانند کمبود معادن گراول در محل اجراي پروژۀ زهکشي، حمل و نقل گراول به محل اجراي پروژه و عمليات اجرايي ( کندن ترانشه هاي عريض، دانه بندي گراول و غيره) دارند. همه اين موارد باعث مي شود که استفاده از اين نوع پوشش ها هزينه اجرايي پروژه هاي زهکشي را بطور چشمگيري افزايش دهد، چنانچه حتي برخي پروژه ها از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نمي باشند. در چند سال اخير محققين در صدد جايگزين نمودن پوشش هاي ديگر که هزينه کمتري دارند بجاي پوشش هاي گراولی برآمده اند.

 

پوششهای زهکشی

به ماده متخلخلي كه در اطراف يك زهكش زيرزميني برای محافظت در برابر رسوب­گذاري و بهبود عملكرد هيدروليكي آن قرار داده مي­شود پوشش زهكش[1] اطلاق شود(کميته ملی آبياری و زهکشی، 1383).پوششهایزهکشی و صافی ها[2] دو تکنيک متفاوت برای حل مشکلات زهکشی هستند. پوششهای زهکشی مواد نفوذ پذيری مانند گراول هستند که در اطراف لوله زهکش به منظور بهتر کردن شرايط جريان آب قرار داده می شوند. صافی ها در زهکشی نيز مواد نفوذ پذيری هستند مانند ژئوتکستايلها، که به منظور جلوگيری از ورود ذرات ريز دانه از خاک اطراف لوله زهکش توسط جريان آب زير زمينی به درون لوله زهکشی به کار برده می شوند(وزارت کشاورزی و غذا[3]، 2000).

امروزه به منظور بيان پوشش اطراف لوله های زهکشی بدون توجه به نقش آن عمدتا از واژه پوشش استفاده می شود. در واقع پوشش لوله های زهکش، از ضروری ترين بخشهای هر سيستم زيرزمينی است که در خاکهای ناپايدار استفاده از آن کاملا ضروری می باشد(کيخا، 1377).

پیلسبوری[4](1967) انواع فيلترهاي مختلف را مورد بررسي قرار داده است و عدم موفقيت برخي پروژه­ها را مديون فيلتر نامناسب مي­داند. دنيس و ترافورد[5](1976) در آزمايشی به اين نتيجه رسيدند در صورت استفاده از فيلتر در يك سيستم زهكش، فاصله لوله­هاي زهكش را تا 120 درصد مي­توان اضافه نمود.

پس از حفر ترانشه­اي كه در آن تنبوشه­ها قرار داده مي­شوند معمولاً اطراف تنبوشه را با مواد نفوذپذيري مي­پوشانند. استفاده از اين مواد به منظور تأمين نكات زير مي­باشد:

الف – به عنوان مانعي تراوش­پذير در برابر ورود بيش از حد ذرات خاك و خاكدانه­ها به داخل لوله­هاي زهكش كه ممكن است باعث گرفتگي لوله­ها شود. عمل نمودن پوشش به عنوان صافي يا فيلتر در ابتداي احداث زهكش بسيار مهم مي­باشد ولي پس از نشست و تثبيت خاك­هاي اطراف و بالاي لوله اين تأثير از اهميت زيادي برخوردار نخواهد بود مگر در خاك­هاي ناپايدار. عمل نمودن پوشش به عنوان فيلتر در شرايطي كه امكان وارد شدن ذرات خاک به لوله­ها وجود دارد. براي اين منظور اندازه منافذ فيلتر بايد به دقت تعيين گردد تا با ذرات خاك اطراف هماهنگي فيزيكي داشته باشد. به تجربه ثابت شده است فيلترهايي خوب هستند كه برخي از ذرات كه اندازه آنها كوچك است را از خود عبور دهد. وجود فيلتر در خاكهاي شني نرم و سيلتي درشت الزامي مي­باشد.

ب – بهبود هدايت هيدورليکی در اطراف لوله: موادي كه در اطراف لوله قرار داده مي­شوند معمولاً‌ داراي نفوذپذيري زيادي مي­باشند كه اين امر سبب مي­شود كه افت انرژي در محل ورود آب به لوله و‌ سرعت آب در محل فيلتر كاهش پيدا كند و ذرات معلق آب رسوب کرده و به داخل لوله راه پيدا نكند. اين دو منظور زماني حاصل مي­شود كه ضخامت پوشش حداقل 5 تا 10 ميلي­متر و مقدار ضريب K در آن حدوداً‌ 10 برابر ضريب هدايت هيدروليكي خاك باشد(بای بوردی، 1387).

ج – ايجاد يك بستر مناسب برای تنبوشه­ها : نقش بستري[6]در خاكهاي ناپايدار عمدتاً‌ توسط پوشش سنگريزه­اي[7] صورت مي­گيرد. سنگريزه باعث بهبود مكانيكي در سيستم “زهكش – پوشش – خاك” شده و به عنوان يك بستر و محافظ جانبي لوله­ها پلاستيكي عمل مي­كند(کميته ملی آبياری و زهکشی،1383)

 

فهرست مطالب

1- مقدمه…………………5
 

2- مروری بر پژوهش­های پیشین

2-1-پوششهای زهکشی……………4
2-2-1-پوششهای معدنی……………6
2-2-2-پوششهای آلی…………….7
2-2-3- پوششهای مصنوعی………………..8
2-2- عوامل موثر بر پایداری یا ناپایداری ذرات خاک………………..8
2-2-1- بافت خاک…..9
2-2-2- ساختمان خاک……………..9
2-3- پیش بینی نیاز یا عدم نیاز به پوشش……10
2-3-1-راهنمايي­هاي سازمان خواربار و كشاورزي جهاني[1]…….11
2-3-2-راهنمايي­هاي ساماني و ويلاردسون[2]……..12
2-3-3-راهنمايي­هاي ولتمن و همكاران[3]….13
2-4-  طراحی پوششهای زهکشی………14
2-4-1- طراحی پوششهای معدنی…14
2-4-1-1- معیارهای ترزاقی و گروه مهندسین  ارتش آمریکا …………15
2-4-1-2- معیار سازمان حفاظت خاک آمریکا (S.C.S) …….16
2-4-1-3- معیار های دفتر عمران اراضی آمریکا (U.S.B.R)..17
2-4-2- طراحی پوششهای مصنوعی……17
2-4-2-1-معيار نگهداري ذرات[4]….18
2-4-2-2- معيار هيدروليکي[5]………18
2-4-2-3-معيار جلوگيري از انسداد[6]….20
2-4-2-4-معيار مکانيکي و استحکام[7]….21
2-5-جریان به طرف زهکش22
2-6-روش­هاي تحقيق بر روي پوشش­ها24
2-6-1- روش­هاي تحقيق مزرعه­اي25
2-6-2- روش­هاي تحقيق آزمايشگاهي25
2-6-2-1- مدل­هاي استوانه­اي عمودي با جریان شعاعي26
2-6-2-2- مدل­هاي افقي27
2-6-2-3-  نفوذ سنج های جریان موازی[8] (یک بعدی )……28
 

3- مواد و روشها

3-1-  آزمايش خصوصيات فيزيکی خاک38
3-2-  تعيين پوشش گراول38
3-3- طراحي و تهيه پوشش مصنوعي مناسب40
3-4- ابعاد مخزن و مراحل ساخت آن41
3-5- لوله هاي زهکش45
3-6- پيزومترها47
3-7- تهيه و آماده سازي خاک براي انجام آزمايش48
3-8- پر نمودن مخزن با خاک49
3-9- شروع آزمایش و برقراری جریان آب53
3-10- اندازه­گیری پارامترها53
3-10-1- دبی جریان54
3-10-2- اندازه­گیری ارتفاع آب در اطراف لوله زهکش54
 

4- نتايج

4-1- نتايج آزمايش دانه بندی خاک55
4-2- تعيين چگالی ظاهری خاک56
4-3- تعيين هدايت هيدروليکی خاک56
4-4- شاخص شکل پذيری خاک(شاخص خميری)57
4-5- تعيين نسبت جذبی سديم (SAR)60
4-6- تعيين نياز يا عدم نياز به پوشش زهکشی61
4-7- دانه بندی پوشش گراولی62
4-8- نيمرخ پيزومتريک در اطراف لوله زهکش با پوشش گراول و PP450در بارهای آبی مختلف63
4-9- دبی خروجی از لوله زهکش با پوشش گراولی وپوشش (PP450)…………65
4-10- افت بارهای آبی در دو پوشش81
4 -10-1- افت عمودی در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر…………………………81
4-10-2- افت بار افقی و شعاعی در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر…………85
4-10-3- افت ورودی و افت پوشش در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر……89
4-10-4- افت کل94
4-11- تغييرات مقاومت ورودی لوله و پوشش در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر98
4-12- تغييرات هدايت هيدروليکی در دو نوع پوشش گراولی و مصنوعی و در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر104
4-13- فاکتور هندسی مقاومت ورودی لوله و پوشش (α) در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر109
4-14- نسبت گراديان[9] (GR) در دو  نوع پوشش و در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر113
 

5-نتيجه گيری

 

116

6-پيشنهادات118
7- منابع219
پیوست ها

پيوست شماره (1): آزمايش چاهک وارونه برای تعيين هدايت هيدروليکی خاک………….

 

123

پيوست شماره (2): نتايج آزمايش تعيين حد خميری و حد روانی125
پيوست شماره (3): جداول مربوط به عمق آب در پيزومترها در دو مخزن و در بارهای آبی 55، 75 و  105   سانتی متر128
پيوست شماره (4): جداول مربوط به ارتفاع پيزومتريک و مجموع افتهای افقی و شعاعی و عمودی در سه بار آبی و دو پوشش گراولی و مصنوعی

 

135

 

 

فهرست جدول­ها

 

 

جدول 1-2: رابطه بین دانه بندی پوشش و خاک اطراف آن (U.S.B.R).

19
جدول1-3- موقعيت پيزومترها نسبت به لوله زهکش در مخزن با فيلتر مصنوعی47
جدول2-3- موقعيت پيزومترها نسبت به لوله زهکش در مخزن با فيلتر گراولی48
جدول 1-4- میزان درصد رس، سیلت و شن در خاک منطقه مورد بررسی.59
جدول 2-4- اطلاعات بدست آمده از منحنی دانه بندی خاک.59
جدول 3-4- چگالی ظاهری خاک (گرم بر سانتی متر مکعب) محل نمونه برداری و ريخته شده در مخزن59
جدول4-4- هدايت هيدروليکی خاک منطقه به روش چاهک معکوس و خاک درون مخزن به روش بار ثابت.60
جدول5-4- حدود اتربرگ خاک منطقه.60
جدول 6-4- نتايج تجزيه شيميايی خاک برای تعيين SAR.61
جدول 7-4- اطلاعات بدست آمده از منحنی دانه بندی پوشش گراولی.63
جدول 8-4- مقادير دبی خروجی از زهکش در بار آبی 55 سانتی متر.74
 

 

جدول 9-4- مقادير دبی خروجی از زهکش در بار آبی 75 سانتی متر.

76
جدول 10-4- مقادير دبی خروجی از زهکش در بار آبی 105 سانتی متر.77
جدول 11-4- افت بار عمودی در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.82
جدول 12-4- مجموع افت بار افقی و شعاعی در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.87
جدول 13-4- افت بار ورودی و پوشش در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.92
جدول 14-4- افت بار کل در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.96
جدول 15-4- مقاومت ورودی لوله و پوشش در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.99
جدول 16-4- هدايت هيدروليکی در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.105
جدول 17-4- ضريب α در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر.110
جدول 18-4- نسبت گراديان در روزهای مختلف در بارهای آبی 55، 75 و 105 سانتی متر114

فهرست شکل­ها

شکل 1-2: الف) انسداد پوششهاي مصنوعي نازك با خلل و فرج ريز، ب) انسداد پوششهاي ضخيم با خلل و فرج ريز، ج) عدم انسداد پوششهاي ضخيم با خلل و فرج درشت21
شكل شماره 2-2: الف) مقاومت جريان به سمت يك زهكش، ب) افت­هاي بار مربوطه23
شكل 3-2 – مدل آزمايشگاهي ارزيابی پوشش­ها ارائه شده توسط ICW27
شکل 4-2- شکل شماتیک یک نوع مدل افقی به منظور ارزيابی آزمایشگاهی پوشش­ها ارائه شده توسط موسسه .R.I.J.P28
شکل 5-2- مدل استوانه­ای عمودی به منظور ارزيابی پوشش­ها29
شکل 1-3: ترکيب سايزهای مختلف گراول برای تهيه پوشش معدنی مناسب39
شکل 2-3: منحنی دانه بندی خاک، پوشش معدنی و حد پايين و بالای استاندارد USBR40
شکل3-3: لوله زهکش با پوشش مصنوعی PP45041
شکل 4-3- وضعيت قرار گيری لوله های زهکش پوشش و پيزومترها، الف)پوشش گراولی، ب) پوشش مصنوعی42
شکل 5-3: شير ورودی ومجرای شستشو نصب شده در زير مخازن43
شکل6-3: شيرهای کنترل کننده سطح آب، نصب شده در جداره مخزن آب44
شکل7-3: نمايی از مخزن خاک45
شکل8-3: نمايی از دو مخزن ساخته شده46
شکل9-3: مسدود نمودن انتهای لوله های زهکش با درپوش پلاستيکی46
شکل10-3: پيزومترهای بکار رفته به همراه توری پارچه ای47
شکل11-3: محل خاکبرداری جهت انجام آزمايشات50
شکل12-3: کوبيدن خاک قبل از ريختن به دورن مخازن51
شکل13-3: ريختن خاک درون مخزن و کوبيدن آن51
شکل14-3: قرار دادن لوله با پوشش مصنوعی در محل مورد نظر51
شکل15-3: ريختن پوشش معدنی به ضخامت 10 سانتی متر در محل مورد نظر52
شکل16-3: قرار گرفتن پيزومترها در جای مخصوص52
شکل 1-4- منحنی دانه بندی خاک با استفاده از دستگاه مستر سايزر57
شکل 2-4- منحنی دانه بندی خاک با استفاده از روش هيدرومتری58
شکل 3-4- مثلث بافت خاک شکل58
4-4- منحنی دانه بندی پوشش گراولی62
شکل5-4- الف- نيمرخ سطح آب در اطراف زهکش در بار آبی 55 سانتی متر در مخزن حاوی پوشش گراولی66
شکل5-4- ب- نيمرخ سطح آب در اطراف زهکش در بار آبی 55 سانتی متر در مخزن حاوی پوشش مصنوعی67
شکل6-4- الف- نيمرخ سطح آب در اطراف زهکش در بار آبی 75 سانتی متر در مخزن حاوی پوشش گراولی68
شکل6-4-ب – نيمرخ سطح آب در اطراف زهکش در بار آبی 75 سانتی متر در مخزن حاوی پوشش مصنوعی69
شکل7-4- الف- نيمرخ سطح آب در اطراف زهکش در بار آبی 105 سانتی متر در مخزن حاوی پوشش گراولی70
شکل7-4 – ب – نيمرخ سطح آب در اطراف زهکش در بار آبی 105 سانتی متر در مخزن حاوی پوشش مصنوعی71
شکل 8-4- تغيرات دبی خروجی از زهکش در سه بار آبی مختلف، الف) پوشش گراولی. ب): پوشش مصنوعی78
شکل 9-4- تغييرات دبی خروجی (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش79
شکل10-4- تغييرات افت بار عمودی در روزهای مختلف و در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر: الف) پوشش گراولی،  ب) پوشش مصنوعی83
شکل11-4- تغييرات افت بار عمودی در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش84
شکل12-4- تغييرات افت بار افقی و شعاعی در روزهای مختلف و در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر: الف) پوشش گراولی،  ب) پوشش مصنوعی.88
 

شکل13-4- تغييرات افت بار افقی و شعاعی در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه  بار آبی و در دو پوشش

89
شکل14-4- تغييرات افت ورودی و پوشش در روزهای مختلف و در سه بار آبی 55، 75 و 105 سانتی متر الف) پوشش گراولی، ب) پوشش مصنوعی.93
شکل15-4- تغييرات افت بار ورودی و پوشش در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش.94
شکل16-4- تغييرات افت بار کل در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش97
شکل17-4- تغييرات مقاومت ورودی لوله و پوشش در روزهای مختلف و در بار آبی 55 سانتی متر: الف) پوشش گراول، ب) پوشش مصنوعی100
شکل18-4- تغييرات مقاومت ورودی لوله و پوشش در روزهای مختلف و در بار آبی 75 سانتی متر، الف) پوشش گراولی، ب) پوشش مصنوعی101
شکل19-4- تغييرات مقاومت ورودی لوله و پوشش در روزهای مختلف و در بار آبی 105 سانتی متر،الف) پوشش گراولی، ب) پوشش مصنوعی.101
شکل20-4- تغييرات مقاومت ورودی لوله و پوشش در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش102
شکل21-4- تغييرات هدايت هيدروليکی در روزهای مختلف و درسه بار آبی 105، 75 و 55 سانتی متر، الف) پوشش گراولی، ب) پوشش مصنوعی108
شکل22-4- تغييرات هدايت هيدروليکی در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش109
شکل23-4- تغييرات ضريب α در روزهای مختلف و درسه بار آبی 105، 75 و 55 سانتی متر، الف)پوشش گراولی، ب)پوشش مصنوعی.111
شکل24-4- تغييرات ضريب α در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش112
شکل25-4- تغييرات نسبت گراديان در پوشش گراولی و مصنوعی و در روزهای مختلف برای رسه بار آبی 105، 75 و 55 سانتی متر ،الف) پوشش گراولی، ب) پوشش مصنوعی.115
شکل26-4- تغييرات نسبت گراديان در 5 روز آخر (حالت ماندگار) در سه بار آبی و در دو پوشش115

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.

 



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =