پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری  :پایان نامه کارشناسی ارشد عمران گرايش مهندسی و مدیریت ساخت
doc
تعداد صفحات : 137
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی عمران -گرایش مهندسی و مدیریت ساخت
همراه با جداول و اشکال
89000 تومان


پایان نامه ای که معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته عمران  و با عنوانبهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری ، مطالعه موردی پل شهید حقانی تهران  در 137 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب عمران  قرار گیرد.

چکیده بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری:

هدف اصلی این تحقیق، تعیین اولویت بندی مهمترین عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری بوده است. که پس از بررسی های انجام گرفته 100 عامل به عنوان عوامل اصلی موثر بر بهره وری تعیین گردیدند. با استفاده از پرسشنامه و توزیع آن میان جامعه آماری که متشکل از کارفرمایان، مشاورین و پیمانکاران ساخت و ساز شهری بودند، میزان تاثیر این عوامل مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از دو روش شاخص اهمیت نسبی و منطق فازی پاسخ ها تحلیل و مشخص گردیدند.

نتایج حاصل از این دو روش دارای همبستگی بالایی بودند. در مرحله دوم عوامل به ترتیب اولویت عدد فازی به صورت پرسشنامه در اختیار 3 شرکت پیمانکاری با رتبه 1 قرار گرفت و پس از تحلیل نتایج، مدل عددی از بهره وری به نام P.N.HR ارائه گردید، که عدد بهره وری منابع انسانی در 3 شرکت را مقایسه می کرد. در مرحله سوم همان عوامل که به ترتیب اولویت فازی بودند در قالب پرسشنامه ای دیگر در اختیار 3 شرکت پیمانکاری با رتبه های 2،1و3 قرار گرفت، که این بار پس از تحلیل نتایج، مدل کیفی وضعیت بهره وری به نام HR.P.S ارائه گردید. این مدل وضعیت بهره وری 3 شرکت را از نظر کیفی با یکدیگر مقایسه می کرد. در نهایت پس از مشخص شدن عوامل مهم بهره وری منابع انسانی در پروژه های ساخت و ساز شهری راهکارها و پیشنهاداتی برای پیشرفت این صنعت در کشور، برای مسئولین مرتبط با این موضوع ارئه گردید.

 

مقدمه

تا به حال هیچ فرآیند تولیدی اختراع و انجام نشده است، که به کار انسانی نیازمند نباشد. بنابر این هیچ تولیدی بدون مشارکت انسان صورت نمی گیرد. نقش منابع انسانی از کار بدنی به پیشرفته ترین مرحله رسیده است، یعنی انسان بیشتر فکر کند و ماشین کار کند.

صنعت ساخت و ساز شهری در ایران یکی از بخش های صنعت ساخت محسوب می شود که در دهه های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است، که این رشد در سال های پس از انقلاب بیشتر خود را نشان داده است. این روند نشان می دهد که متخصصان و مهندسین کشورمان به پیشرفت های قابل توجهی در این صنعت دست یافته اند و کارفرمایان، مهندسین مشاور و نیز پیمانکاران توانسته اند به تجربیات خوبی در این زمینه دست پیدا کنند.

گرچه گفته می شود هر پروژه ساخت و سازی دارای ویژگی های منحصر به فردی از نظر موقعیت محلی، طراحی و اجرا می باشد، اما بسیاری از عوامل موثر بر بهره وری ساخت در همه
پروژه ها یکسان است، که البته ممکن است میزان تاثیر آنها در هر پروژه ای متفاوت باشد. بنابراین نکته ای که نباید از آن غافل شد استفاده از تجربیات گذشته در پروژه های آتی است.

در این تحقیق با موضوع ” بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری” ، همان طور که از عنوان تحقیق نیز مشخص است، فقط عامل منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفته است تا براساس تجربیات پروژه های گذشته فاکتورهای موثر بر این عامل در بهره وری ساخت و ساز شهری شناسائی، طبقه بندی و اولویت دهی شده و با در نظر گرفتن راهکارهایی برای کاهش اثرات منفی این فاکتورها قدمی در جهت بهبود بهره وری در صنعت ساخت و ساز شهری و در نتیجه رشد این صنعت در کشور در برداشته شود.

 

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

در دنیای پر رقابت امروز بهره وری یکی از مولفه های اساسی و مهم برای تضمین موفقیت و سودآوری یک صنعت یا یک پروژه می باشد. بهره وری را می توان مستقیماً به میزان کاهش هزینه و یا افزایش سود آوری نسبت داد.از آنجا که همه پروژه ها ضمن حفظ کیفیت، کاهش هزینه ها و زمان اجرا مورد نظر می باشد، لذا با بهبود بهره وری می توان میزان سود آوری پروژه را تضمین کرد. علی رغم اهمیت بهره وری در پروژه ها، مفهوم آن با توجه به جهانی شدن و رقابت های فشرده در دهه های اخیر بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. این در حالی است که ما سود پروژه های خود را از تکنیک های اثبات شده مدیریت انتظار داریم.(Neumann et al 2003)

اما کارفرمایان، مهندسین مشاور و پیمانکاران به طور مناسب و کاملاً سیستماتیک با بهره وری آشنایی نداشته و از تاثیر آن بر پروژه ارزیابی درستی ندارند.

از آنجا که بهبود بهره وری مساوی سود بیشتر می باشد(Honna & Heal 1994,21) . پس حتی با اندک بهبودی که بهره وری در صنعت ساخت و ساز شهری ایجاد می کند، می توان صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و زمان رغم زد که این مسئله اهمیت تحقیق را می افزاید.

ذکر این مسئله هم قابل تامل است که کشور ایران در خط زلزله هیمالیا قرار دارد وگسل های فراوانی در اکثر نقاط کشور وجود دارد و بیش از 130زلزله در کشور در قرن گذشته با قدرت بالا به وقوع پیوسته است و حدود 25 زلزله بزرگ که بیش از 200,000 کشته برجا گذاشته و بسیاری از
شهر ها و هزاران روستا را ویران کرده است و زیان های اقتصادی زیادی نیز در بر داشته است. دلیل این همه ویرانی آسیب پذیری بناها بوده است. Tabassi 2008))

عوامل متعددی می توان برای علت ویرانی این بناها بیان کرد، از جمله طراحی ضعیف و یا استاندارد نبودن مصالح، ولی می توان به جرات می توان گفت، که بسیاری از این بناها، هم طراحی دقیق و مناسبی داشته اند و هم مصالح استانداردی در آنهابه کار رفته بود. پس با این توصیفات می توان علت جدیدی برای این ویرانی ها بیان کرد به عنوان “کیفیت پایین در نظارت و اجرای ضعیف ساخت و سازها ” که عامل اصلی آن منابع انسانی است.

بهره وری یکی از موضوعات بسیار مهم در پروژه های ساخت بوده و ضامن کاهش هزینه ها و استفاده مطلوب از منابع موجود است. همچنان که برنامه ریزی های قبل از شروع پروژه تأثیر قابل توجهی بر روی عملکرد پروژه ها دارد، بهبود بهره وری نیز می تواند تا 30% در هزینه پروژه تأثیر گذارد.( Jiukun Dai 2009,135)

 

اهداف تحقیق

هدف از این تحقیق نگاهی جامع (شناسایی و رتبه بندی) کلیه عوامل موثر بر بهره وری در صنعت ساخت و ساز شهری است. بهبود بهره وری در ساخت و سازها منجربه افزایش کارایی و بازدهی در پروژه ها و همچنین کسب منافع قابل توجهی از نظر زمانی و مالی خواهد شد. با انجام این تحقیق امید است تا گامی در جهت توسعه و بهبود صنعت ساخت و ساز شهری برداشته شود تا شاهد بالا رفتن کیفیت بناها در برابر زلزله و سایر بلاهای طبیعی باشیم.

از این رو می توان اهداف این تحقیق را تفکیک کرد :

  • بررسی میزان آگاهی مدیران پروژه ها، پیمانکاران ،کارفرمایان و مشاوران فعال، در زمینه
    بهره وری منابع انسانی.
  • تحلیل عوامل در ایجاد افزایش بهره وری منابع انسانی.
  • دستیابی و استخراج فهرستی از متداول ترین معیارهای بهره وری منابع انسانی.
  • تعیین کلیدی ترین و مهمترین عوامل موثر در بهره وری منابع انسانی.
  • بررسی عوامل بر اساس یک رویکرد نوین(فاز اجرایی چرخه حیات پروژه).
  • دسته بندی عوامل بر اساس استاندارد 1PMBOK2012 در قالب دسته بندی 4 گانه.
  • ارائه مدل 2N.HR جهت مقایسه عدد بهره وری منابع انسانی در شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه مدل3P.Sجهت مقایسه وضعیت بهره وری منابع انسانی درشرکت هایپیمانکاری.

 

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

در مطالعات قبلی در این زمینه، بیشتر به شناسایی عوامل پرداخته شده است و کمتر به میزان تاثیر این عوامل بر پروژه پرداخته شده است و یا حتی می توان گفت که فقط به تحلیل موارد بسنده کرده اند.

تا به حال بهره وری منابع انسانی در قالب و یا با رویکردی تحت عنوان فاز اجرایی چرخه حیات بر اساسدسته بندی 4 گانه در استاندارد PMBOK 2012، برای پروژه ها مورد تحلیل و بررسی قرار نگرفته است.پس بر اساس این رویکرد نوین می توان بهره وری منابع انسانی را شناسایی و مورد تحلیل
قرار داد.

در پایان هم بر اساس خروجی ها و نتایج حاصل از این رویکرد نوین می توان عوامل شناسایی شده را در قالب مدل های مذکور ارائه کرد.

 

 

فهرست مطالب

چکیده ………………………………..1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه ……………………………………….3
بیان مسأله ……………………………………………4
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق …………………………4
اهداف تحقیق ……………………………………………….5
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق …………………6
سؤالات تحقیق ……………………………………7
فرضيه‏هاي تحقیق ………………………………………7
محدودیت های تحقیق ………………………………………….7
بهره وران تحقیق ……………………………………………..8
تعريف واژه ‏ها ……………………………….8
بهره وری ……………………….8
پروژه ………………………………….8
مدیریت پروژه ……………………………. 9
مدیریت منابع انسانی ………………………… 9
راهنمای گستره دانش مدیریت پروژهPMBOK ……………………………… 10
چرخه حیات پروژه PLC…………………………………………………..11
فاز اجرایی چرخه حیات پروژه ………………………………….. 12
ساخت و ساز شهری ……………………………………. 12
مراحل انجام تحقیق ………………………………13
ساختار پایان نامه ………………………. 15

فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه ……………………………………….. 18
تعریف کلی بهره وری …………………………………. 18
تعریف لغوی بهره وری ………………………………….. 19
تعریف کاربردی بهره وری …………………………….. 19
تعاریف سازمان های تخصصی بین المللی برای بهره وری ……………………… 20
تاریخچه بهره وری در ایران ………………. 22
انواع بهره وری …………………………… 22
بهره وری جزئی ……………………………..22
بهره وری کلی ……………………………………. 23
بهره وری نیروی انسانی ………………………………….23
واحد اندازه گیری بهره وری نیروی انسانی ………………………………… 24
روش های اندازه گیری بهره وری نیروی انسانی …………………… 24
روش نمونه گیری از کار ……………………….. 24
2-4-2-2- روش ارزیابی 5 دقیقه ای………………………………… 25
2-4-2-3- روش پرسشنامه کارگران ماهر………………………… 25
2-4-2-4- روش محاسبه تاخیرات توسط سر کارگران……………………….. 26
2-4-2-5- روش عکس برداری و یا فیلم برداری در بازه های زمانی……………. 26
2-4-2-6- روش زمان سنجی گروه…………………………….. 26
2-4-2-7- روش تعیین شاخص بهره وری سطح پروژهPLP ………………………. 27
2-6-2-8- روش تحلیل پوششی داده ها DEA………………….. 28
اهمیت بهبود بهره وری در صنعت ساخت……………….. 28

2-5-1- عوامل موثر بر بهره وری…………….. 29
نقدی بر تحقیقات گذشته…………………………. 33
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه ………………………………. 35
روش تحقیق در بررسی کیفی ……………………..35
روش تحقیق در بررسی کمی …………………. 36
دیاگرام روش تحقیق ……………………………. 37
فصل چهارم: بررسی بهره وری منابع انسانی با رویکرد PLC در پروژه های ساخت و ساز شهری
4-1- مقدمه ……………………. 39
جامعه آماری …………………………… 39
4-2-1- تعیین حجم نمونه آماری ……………… 40
4-2-2- استفاده از روش آماری ………………… 40
روش طراحی پرسشنامه ………………….. 41
عوامل موثر بر بهره وری ساخت بر اساس تحقیقات مشابه انجام شده گذشته……………. 41
عوامل موثر بر اساس مستندات فنی پروژه های گذشته ……………………………… 41
نظرات متخصصین با تجربه، کارشناسان و اساتید دانشگاهی ………………….. 41
اجزای پرسشنامه ……………………………….. 42
خصوصیات و اهداف پرسشنامه ……………………………… 43
دسته بندی عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی در ساخت و ساز شهری ………………………… 46
روایی سئوالات پرسشنامه ……………………. 47
پردازش داده ها …………………………. 47

روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………. 48
4-9-1- روش شاخص اهمیت نسبی ………………. 48
4-9-2- روش منطق فازی …………………………….. 48
4-9-2-1- مقدمه ای بر منطق فازی …………………….. 49
4-9-2-2- اعداد فازی ذوزنقه ای …………….. 50
4-9-2-3- اعداد فازی مثلثی ……………………………50
4-9-2-4- عملیات ریاضی با اعداد فازی …………………51
4-9-2-5- تبدیل متغیرهای زبانی به اعداد فازی ………….. 51
4-9-2-6- رتبه بندی پاسخ ها …………………………… 52
نرم افزار مورد استفاده برای تحلیل داده ها ……………….. 54
توصیف جامعه آماری …………….. 55
توصیف داده ها ……………………………. 57
رتبه بندی نتایج داده ها بر اساس شاخص اهمیت نسبی ………………. 57
4-13-1- پایایی پرسشنامه …………………….. 61
4-13-2- رتبه بندی مهمترین عوامل بر اساس روش شاخص اهمیت نسبی در هر دسته …………. 62
تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس روش فازی …………………………………… 62
4-14-1- رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری بر اساس روش فازی ………………………… 62
4-14-2- رتبه بندی مهمترین عوامل بر اساس روش فازی در هر دسته …………………….. 73
مقایسه نتایج به دست آمده از دو روش شاخص اهمیت نسبی و فازی ……………….. 73

فصل پنجم: ارائه مدلP.N.HR جهت مقایسه عدد بهره وری منابع انسانی
5-1- مقدمه ……………………………………. 76
5-2- جامعه آماری ………………………………….. 76
روش طراحی پرسشنامه ……………………………….76
آزمون مورد استفاده برای تحلیل داده ها …………………..77
تجزیه و تحلیل دادها …………………………..77
5-5-1- توصیف جامعه آماری پرسشنامه ها ………………………77
معرفی پارامترهای جدول P.N.HR ……………………………………77
مقایسه نتایج به دست آمده از جدول مدل P.N.HR ……………………81
تفسیر عدد بهره وری منابع انسانی …………………………………..84
فصل ششم: ارائه مدل HR.P.S جهت مقایسه کیفی وضعیت بهره وری منابع انسانی
6-1- مقدمه ……………………………….87
جامعه آماری ………………………………..87
روش طراحی پرسشنامه ……………………………87
آزمون مورد استفاده برای تحلیل داده ها ……………………..88
تجزیه و تحلیل دادها …………………………..88
6-5-1- توصیف جامعه آماری پرسشنامه ها ……………………88
6-5-2- رتبه بندی سئوالات پرسشنامه سوم …………………..88
معرفی پارامترهای مدل. HR.P.S…………………90
روش محاسبه ماتریس HR.P.S …………………..91
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
تفسیر ماتریس وضعیت بهره وری منابع انسانی ………………….93
فصل هفتم: تفسیر و نتیجه گیری
7-1- مقدمه …………………………..98
7-2- خلاصه تحقیق ………………………………..98
7-3- نتایج به دست آمده از پرسشنامه ها …………..99
7-4- ارائه راهکار برای بهبود بهره وری منابع انسانی در صنعت ساخت و ساز شهری …………………101
عوامل مهم برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی ………………..101
عوامل مهم تشکیل تیم پروژه ……………………..103
عوامل مهم توسعه تیم پروژه ……………………….104
عوامل مهم مدیریت تیم پروژه ………………………..105
7-5- جمع بندی پیشنهادات به مدیران در سطح کلان کشور ……………..108
7-6- جمع بندی پیشنهادات به مدیران پروژه ها …………………109
7-7- پیشنهادات برای پژوهش های آتی ……………..109
منابع و مآخذ ……………………… 111
فهرست منابع فارسی …………………..112
فهرست منابع انگلیسی ………………113
پیوست ………………………………115
پرسشنامه………………….123

 

فهرست جداول
(جدول2-1): تعاریف کاربردی بهره وری ……………………..20
(جدول 4-1): رابطه t با درصد احتمال صحت گفتار ……………………………………..40
(جدول 4-2): پرسشنامه طراحی شده بر اساس عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی در ساخت و ساز ……………..44
(جدول 4-3): تعداد سئوالات مربوط به هر دسته از عوامل بهره وری …………………….47
(جدول4-4): معیار تبدیل متغیرهای زبانی 5تایی به اعداد فازی مثلثی ……………………………………52
(جدول4-5): مقیاس زبانی استاندارد برای تعیین رتبه بندی به روش شناسایی عدد فازی …………………..53
(جدول4-5) : توصیف جامعه آماری بر اساس پرسشنامه های توزیع شده و جمع آوری شده ……..55
(جدول4-6): فراوانی مطلق افراد پاسخگو بر اساس نوع فعالیت (سمت) …………………….55
(جدول4-7): فراوانی مطلق افراد بر اساس تفکیک جنسیت ………………………….55
(جدول4-8): توصیف جامع آماری بر اساس میزان تجربه در هر گروه …………………..56
(جدول 4-9): توصیف جامع آماری بر اساس میزان سن در هر گروه ……………………..56
(جدول 4-10): توصیف جامع آماری بر اساس مدرک تحصیلی در هر گروه …………………….56
(جدول4-11): فراوانی مطلق گزینه های انتخاب شده در پرسشنامه …………………57
(جدول4-12): نیاز به بخش مدیریت منابع انسانی در پروژه های عمرانی …………………………..57
(جدول 4-13): تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس شاخص اهمیت نسبی از نظر کل جامعه آماری ……………..58
(جدول 4-14): تجزیه و تحلیل سئوالات کلی بر اساس شاخص اهمیت نسبی از نظر کل جامعه آماری …………………61
(جدول 4-15): تجزیه و تحلیل مهمترین عوامل بر اساس شاخص اهمیت نسبی از نظر کل جامعه آماری ……………62
(جدول4-16): رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری بر اساس روش فازی از نظر کل جامعه آماری …………..62
(جدول4-17): رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری بر اساس روش فازی از نظر کارفرمایان …………….65
(جدول4-18): رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری بر اساس روش فازی از نظر مشاوران ………………….68
(جدول4-19): رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری بر اساس روش فازی از نظر پیمانکاران ………….70

 

فهرست جداول
(جدول 4-20): تجزیه و تحلیل مهمترین عوامل بر اساس شاخص اهمیت نسبی از نظر کل جامعه آماری …………….73
(جدول 5-1): توصیف مقدار تجربه سه شرکت پیمانکاری رتبه 1 ………………………………………………77
(جدول5-2): محاسبات عدد بهره وری منابع انسانی P.N.HR …………………………………..78
(جدول 6-1): توصیف مقدار تجربه سه شرکت پیمانکاری رتبه های 1،2و3 …………………………..88
(جدول6-2): عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی بر اساس روش فازی برای دسته الف (برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی)…………………88
(جدول6-3): عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی بر اساس روش فازی برای دسته ب (تشکیل تیم پروژه) ……………………………89
(جدول6-4): عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی بر اساس روش فازی برای دسته ج (توسعه تیم پروژه) ……………………………..89
(جدول6-5): عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی بر اساس روش فازی برای دسته د (مدیریت تیم پروژه) ……………………………90
(جدول 6-6) : محاسبات ماتریس HR.P.S …………………………….92
(جدول 6-7) : نقاط ماتریس HR.P.S ……………………………92

فهرست نمودارها

(نمودار4-1): فراوانی نسبی افراد پاسخگو بر اساس نوع فعالیت ………………55
(نمودار4-2): فراوانی نسبی افراد پاسخگو بر اساس مدرک تحصیلی ……………..56
(نمودار4-3): فراوانی نسبی گزینه های انتخاب شده در پرسشنامه ………………………57
(نمودار5-1) : تغییرات مدل P.N.HR در سه شرکت پیمانکاری در دسته برنامه ریزی منابع انسانی (الف) ………………………….82
(نمودار 5-2) : تغییرات مدل P.N.HR در سه شرکت پیمانکاری در دسته تشکیل تیم پروژه (ب) ……………………………………….82
(نمودار 5-3) : تغییرات مدل P.N.HR در سه شرکت پیمانکاری در دسته توسعه تیم پروژه (ج) ………………………………………….83
(نمودار 5-4) : تغییرات مدل P.N.HR در سه شرکت پیمانکاری در دسته مدیریت تیم پروژه (د) ………………………………………..83
(نمودار 5-5) : مقایسه عدد بهره وری منابع انسانی بر اساس مدل P.N.HR در سه شرکت پیمانکاری ………………………………..84

فهرست اشکال

(شکل1-1): نمای کلی مدیریت منابع انسانی ………………………………..10
(شکل1-2): نمونه سطوح هزینه و کارکنان در چرخه حیات پروژه ……………….11
(شکل1-3): چرخه حیات پروژه های عمرانی ……………………………13
(شکل3-1): سلسله مراتبی از فرایند تحقیق …………………………37
(شکل4-1): منابع اطلاعاتی جهت تهیه پرسشنامه ……………………42
(شکل 4-2): دسته بندی عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی ………………….46
(شکل 4-3): شکل فرمول مثلثی ………………………………………….51
(شکل 4-4): طیف لیکرت در حالت فازی ……………………………..52
(شکل 6-1): ماتریس HR.P.S ………………………………………..91
(شکل6-2) : وضعیت کیفیت بهره وری 3 شرکت بر روی ماتریس HR.P.S ………………….93
(شکل 6-3): وضعیت بهره وری تهاجمی ………………………94
(شکل 6-4): وضعیت بهره وری محافظه کارانه …………………..95
(شکل 6-5): وضعیت بهره وری رقابتی ……………………95
(شکل 6-6): وضعیت بهره وری تدافعی …………………….96

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا مشکل مورد بررسی قرار گیرد. دیجی لود متعهد میشود که هر طور شده فایل خریداری شده ، به دست شما خواهد رسید.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =