پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسي تأثير آموزش روش گام به گام حل مساله رياضی جورج پوليا : تحقیق رشته ریاضی
doc
تعداد صفحات : ۱۰۵
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته ریاضی
19000 تومان


تحقیق رشته ریاضی با فرمت WORD و در ۱۰۵ صفحه با موضوع بررسي تأثير آموزش روش حل مساله رياضی جورج پوليا نگارش شده است.در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

 

مقدمه ی حل مساله:

يك كشف بزرگ سبب حل شدن يك مسأله بزرگ مي‌شود، ولي در حل هر مسئله حبه‌اي از اكتشاف وجود دارد. مسئله شخص ممكن است چندان پيچيده نباشد، ولي اگر كنجكاوي وي را برانگيزد و ملكه‌هاي اختراع و اكتشاف را در فرد به كار وادارد، و اگر آن را با وسايل و تدابير خود حل كند.
ممكن است از تنش و شادماني حاصل از پيروزي در اكتشاف شاد شود، چنين حال و تجربه‌اي در سالهاي تجربه‌پذيري مي‌تواند شوق و ذوقي براي كار عقلي و فكري پديد آورد و آثار خود را بر ذهن و روان و خصلت شخص در تمام عمر باقي گذارد.

بيان مساله:

علي‌رغم اختلاف نظرهايي كه در تعريف نگرش بين روانشناسان مختلف وجود دارد، روي هم رفته تعريف سه عنصري نگرش تعريفي است كه بيشتر روان‌شناسان روي آن اتفاق نظر دارند. عنصر شناختي شامل اعتقادات و باورهاي شخصي درباره يك شيء يا يك انديشه است، عنصر احساسي يا عاطفي آن است كه معمولا نوعي احساس عاطفي با باورهاي ما پيوند دارد و تمايل به عمل، به آمادگي براي پاسخگويي به شيوه‌اي خاص اطلاق مي‌شود.

راهبردهاي حل مساله روشي است كه با مشخص كردن مراحل و اصولي كه در پي خواهند آمد مي‌تواند كمك شاياني در جهت رفع اين معضل نمايد. تحقيق حاضر به دنبال مشخص كردن تأثير آموزش روش راهبردهاي حل مسأله در تغيير نگرش و پيشرفت تحصيلي در درس رياضي مي‌باشد

ضرورت تحقيق:

صالحي و سرمد (۱۳۷۳) مي‌نويسند اكنون زمان آن فرا رسيده است تا اين كمبودها را جبران نموده و نظامهاي كاربردي براي آموزش حل مسأله ايجاد نمائيم و آموزش و پرورش ما به پژوهشهاي متعدد و گسترده‌اي نياز دارد تا ابتدا اصول حاكم بر اين آموزش و سپس شيوه‌هاي كاربردي آن را كشف نموده و نهايتا جايگاه اين شيوه‌ها را در يك برنامه درسي آموزشگاهي مشخص كند.

اهداف جلسه اول:

۱- تعريف مسأله و آشنايي با قسمت‌هاي معلوم و مجهول

۲- آشنايي با دسته‌بندي مسايل به سه دسته مسايل جبر، هندسه، حساب

۳- آشنايي با روش گام به گام حل مسأله با استفاده از طرح جورج پوليا كه شامل چهار قسمت بود:

الف) فهميدن (درك مسأله)

ب) طرح نقشه (پيش‌بيني و انتخاب راه‌حل مسأله)

ج) اجراي نقشه (استفاده از راه‌حل و رسيدن به پاسخ)

د) مرور و امتحان كردن جواب (ارزيابي نتايج)

يافته‌هاي پژوهشي در خارج از كشور

جيمز اي. داير و ادوارد. دبليو آسبورن (۱۹۹۶) تأثير روش تدريس حل مسأله را بر توانايي حل مساله دانشجويان رشته كشاورزي با سبكهاي يادگيري مختلف مورد مطالعه قرار دادند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =