پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
شنا آموزش گام به گام این ورزش: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 27
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۷ صفحه با موضوع شنا آموزش گام به گام این ورزش نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آموزش گام به گام شنا

اثرات ورزش بر اندامهاي بدن

امروزه عواملي را كه سبب سكتة قلبي مي‌شوند، مي‌شناسيم. پروفسور توماس استيمو متخصص بيماريهاي قلبي اين عوامل را به شرح زير مي‌شمارد: فشار خون، افزايش كلسترول خون، اعتياد به دخانيات، بيماري قند، چاقي و عدم تحرك جسم، خوشبختانه ورزش مي‌تواند در پيش گيري از آثار اين عوامل نقش مؤثري داشته باشد. فعاليت ورزشي سبب تحرك و انبساط عضلات قلب مي‌شود و حتي بعد از يك سكتة قلبي مي‌تواند در بازگشت قلب به كار عادي خويش سهم داشته باشد، البته در اين مورد به خصوص ورزش بايد حتماً تحت نظارت دقيق پزشك انجام گيرد ورزش علاوه بر تأثير بر روي شبكة پيوندي عضلات مي‌تواند در سخت شدن رگ ها و يا از بين رفتن فعاليت و خاصيت انعطاف نيز جلوگيري كند كه اين ويژگي بيشتر در اشخاص مسن بروز مي‌كند.

تاريخ انجام اولين مسابقات شنا

انگليسيها در اوائل قرن چهاردهم اولين مسابقات شنا را به صورت خيلي ابتدائي در لندن برگزار نمودند، اولين مسابقات بين‌المللي تنها در يك رشته «۱۰۰» يارد در سال ۱۸۵۸ در استراليا انجام گرديد، ‌شناي پهلو با پاي قيچي چندين سال متوالي بهترين سبك شناخته مي‌شد كه امروزه بيشتر مورد استفاده نجات غريقان براي حمل غريق مي‌باشد.

تاريخچه شنا

ورزش شنا هميشه و همه جا در زندگي روزمرة انسان و تندرستي و صحت مزاج نقش مهمي را ايفا كرده است. شايد هر ورزش براي خود تاريخچه و اصل و نسبي از زمان معيني داشته باشد اما براي شنا از روز اول تاريخچه و سوابقي موجود بوده است زيرا از هنگامي كه انسان خود را شناخت آب و سبزه و كوه و جنگل را به چشم ديده است. در نتيجه زندگي خود را با آن اًخت نمود.

بنا به دلايل زير، هر كسي بايد شنا كردن را به خوبي بداند:

  1. براي حفظ جان در مواقع خطر: سالانه بيش از ۷۰۰۰ نفر در ايالات متحده غرق مي‌شوند كه با كمي صرف وقت در آموزش شنا، مي‌توان از بسياري از اين مرگ و ميرها جلوگيري نمود.
  2. براي حفظ اندام و سلامتي: متخصصين معتقدند كه شنا كردن يكي از بهترين ورزشها براي حفظ سلامتي است.
  3. براي تفريح.
  4. براي شركت در مسابقات ورزشي.

شناي كرال سينه

شناي كرال سينه، سريعترين و مؤثرترين نوع شنا در رقابتهاي شنا مي‌باشد. در مسابقات استيل آزاد كه شناگر مي‌تواند هر نوع روشي را انتخاب نمايد. تقريباً در تمام موارد، شناگران از اين روش استفاده مي‌كنند. در مسافتهاي طولاني هم از شناي كرال سينه استفاده مي‌شود زيرا خستگي كمتري ايجاد مي‌شود. بنابراين شما نمي‌توانيد خود را يك شناگر بدانيد مگر اينكه اين نوع شنا را ياد بگيريد.

وضعيت قرارگيري بدن در كرال سينه

بدن بايد در يك وضعيت صاف قرار گيرد. اگر سرتان را خيلي بالا نگهداريد يا اينكه نحوه پا زدنتان مؤثر نباشد قادر نخواهيد بود كه در يك خط مستقيم و به صورت مستقيم شنا كنيد. باسن شما بايد به قدري بالا قرار گرفته باشد كه درست از سطح آب كمي پائين‌تر بماند.

مراحل پا زدن لرزشي

  1. پاي چپ به پايين ترين قسمت و پاي راست به بالاترين قسمت رسيده است.
  2. در حاليكه زانو صاف نگهداشته شده، پاي چپ شروع به بالا رفتن مي‌كند. پاي راست در حاليكه زانو كمي خميده است به سمت پايين حركت مي‌كند.
  3. پاي چپ در حاليكه زانوي آن صاف است به بالا مي‌رود.

پا زدن لرزشي (Flutter kick)

مؤثرترين روش پا زدن، روش لرزشي مي‌باشد. در اين روش زانو تقريباً راست بوده و در حاليكه انگشتان پا مستقيم و كشيده قرار گرفته‌اند. پاها به بالا و پائين آورده مي‌شوند. فاصله پاها از يكديگر بايد حدود سي سانتيمتر باشد. وظيفه اصلي پاها، قرار دادن بدن در يك وضعيت مستقيم است.

حركت دستها:

حركت دستها را در شناي كرال سينه مي‌توان به حركت پدال دوچرخه تشبيه كرد يعني همانند دوچرخه وقتي يك پدال به پايين مي‌آيد پدال ديگر به بالا مي‌رود. در كرال سينه هم وقتي يك دست به زير بدن و داخل آب مي‌رود دست ديگر بر روي آب قرار گرفته و آماده پايين رفتن است.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =