پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ورزش در دوران بارداری: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 40
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در 40 صفحه با موضوع ورزش در دوران بارداری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ورزش در دوران بارداری

راهنماي فعاليتهاي ورزشي در دوران بارداري

آيا ورزش در دوران بارداری به من كمك مي كند؟

از آنجا كه ورزش مي تواند موجب افزايش كشيدگي طبيعي عضلات، قدرت و استقامت آنها شود، در نتيجه مي تواند به تحمل اضافه وزن دوران بارداري كمك كند، مادر را براي فشار زايمان آماده سازد و پس از زايمان بازگشت بدن مادر را به حالت طبيعي آسانتر كند. همچنين فعاليت دوران حاملگي مي تواند مشكلات فيزيكي ناشي از درد پشت و كمر، يبوست، خستگي و كوفتگي بدن، و تورمهاي موضعي را كاهش دهد؛ خلق و خوي شما را بهتر كند؛ و حتي مي تواند به شما كمك كند تا خواب بهتري داشته باشيد.

آيا بايد برنامه ورزشي خود را در دورانهاي مختلف حاملگي، تغيير دهم؟

بله. حتي اگر شما قبل از بارداري نيز ورزش مي كرديد، طبيعتا تمايل خواهيد داشت تا حجم و شدت برنامه ورزشي خود را كاهش دهيد تا با رحم در حال رشد شما سازگار باشد. بعلاوه بايد دستورالعملهاي كلي ورزش براي خانمهاي حامله را نيز رعايت كنيد. بويژه در سه ماهه اول حاملگي، لازم است كه از گرم شدن بيش از حد بدن جلوگيري كنيد. پس از سه ماهه اول نيز بايد از تمرينها يا ورزشهايي كه لازم است براي مدت طولاني بر روي پشت خود دراز بكشيد يا در يك مكان ثابت بايستيد، صرف نظر نماييد، زيرا موجب خواهند شد كه خون رساني به رحم و جنين كاهش يابد.

كدام يك از ورزشها براي دوران حاملگي توصيه نمي شوند؟

ورزشهايي كه احتمال زمين خوردن شديد در آنها زياد باشد، يا حتي احتمال از دست دادن تعادل در آنها وجود داشته باشد، گزينه هاي مناسبي براي خانمهاي حامله نخواهند بود. اين ورزشها شامل اسب سواري، ژيمناستيك و انواع اسكي هستند. بعلاوه اكثر پزشكان و ماماها توصيه مي كنند كه پس از سه ماهه دوم، حتي اگر يك دوچرخه سوار حرفه اي هستيد، دوچرخه سواري را كنار بگذاريد؛ زيرا احتمال زمين خوردن در آن وجود دارد. با اين حال مي توانيد از دوچرخه هاي ثابت تا زماني كه مايل باشيد استفاده كنيد.

مزاياي فعال ماندن در دوران بارداری (ورزش در دوران بارداری)

ورزش در دوران بارداری چه سودي دارد؟

اگر احساس نفخ يا تهوع صبحگاهي داشته باشيد، احتمالا لباس پوشيدن روزانه هم براي شما به اندازه كافي سخت خواهد بود! اما بايد بدانيد كه كمي ورزش و فعاليت، مي تواند انرژي بيشتري به شما ببخشد و احتمالا موجب شود كه احساسي همانند دوران پيش از حاملگي خود داشته باشيد. از آنجا كه ورزش موجب بهبود كشيدگي طبيعي عضلات، قدرت و استقامت آنها مي شود، به شما در تحمل اضافه وزن دوران حاملگي كمك مي كند

ورزش در دوران بارداری، مزاياي زير را به ارمغان خواهد آورد:

  • به شما انرژي بيشتري خواهد داد.
  • به شما كمك مي كند تا براي مرحله دشوار زايمان آماده شويد.
  • ناراحتيهاي حاملگي را كاهش مي دهد
  • افسردگيهاي دوران حاملگي را از بين مي برد.
  • به شما كمك مي كند تا خواب بهتري داشته باشيد.
  • استرس را كاهش داده و توان روحي شما را افزايش مي دهد.

علائم خطر در ورزش در دوران بارداری

يك برنامه ورزشي متعادل، عضلات شما را قوي و انعطاف پذير نگه مي دارد و براي آمادگي مراحل زايمان بسيار مفيد است. همچنين ورزش موجب آرامش، كاهش ناراحتيهاي فيزيكي دوران حاملگي از قبيل درد كمر و تهوع صبحگاهي (ويار)، و همچنين آسانتر شدن بازگشت بدن شما پس از زايمان به حالت طبيعي، مي شود. اما اكنون كه حامله هستيد، با محدوديتهايي در ورزش مواجهيد. بدن شما تغيير كرده است: محل مركز ثقل بدن شما تغيير كرده، وزن بيشتري داريد و سريعتر خسته مي شويد. به همين دليل بايد با احتياط بيشتري ورزش كنيد و به دقت وضعيت بدن خود را زير نظر داشته باشيد. در اين صورت، هنگامي كه فعاليت بدني شديد داشته و به وضعيت خطرناك نزديك مي شويد به سرعت از اين مسئله آگاه خواهيد شد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =