پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آسیب دیدگی کشتی گیران در ورزش: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۳۳ صفحه با موضوع آسیب دیدگی کشتی گیران در ورزش نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آسیب دیدگی کشتی گیران

نتیجه‌ی نتایج یک تحقیق در رابطه با آسیب دیدگی کشتی گیران نشان داد، مهم ترین علت بروز آسیب دیدگی کشتی گیران به ترتیب ۶۲ درصد خستگی مفرط، ۶۰ درصد آسیب های قبلی، ۵۸ درصد شرایط روحی نامناسب و ۵۶ درصد تمرین و تكنیك غلط و حركات ورزشی است.

به گزارش ایسنا، در این تحقیق كه از سوی علی‌ اكبرنژاد گردآوری شده، آمده است: بررسی نتایج آسیب‌های ورزشی حاكی از آن است كه در كل جراحت اندام با ۱۰۰ درصد شیوع در مقام اول و پس از آن آسیب‌های زخم، ضرب دیدگی وكوفتگی، با ۹۸ درصد شیوع درمقام دوم، آسیب‌های شكستگی ۹۶ درصد سوم و آسیب های كشیدگی و پیچ خوردگی با ۹۰ درصد شیوع درمقام چهارم قرار دارند.

به طوركلی می توان گفت در اندام فوقانی، انگشتان دست بیشترین سهم در آسیب‌های را داشته كه علت آن را می‌توان درگیری مستقیم انگشتان برای اجرای كلیه‌ی فنون دانست.

در سر و صورت، گوش بیش‌ترین آسیب را داشته و دیگر عضوها نیز از درصد قابل توجهی برخوردار بوده اند كه با تحقیقات دیگر نیز مطابقت دارد. دلیل آنها می تواند برخورد اعضای سر وصورت هنگام اجرای فنونی مثل زیرگیری، مقاومت در مقابل قوس های حریف وغیره باشد.

از نظر فیزیكی قرارگرفتن در قسمت جلوی بدن هنگام گاردگیری و مقابله با حریف است.

پیشنهادات با توجه به یافته های تحقیق

  1. به منظور آماده كردن كامل كشتی گیران در سطح ملی حضور یك مربی كشتی، همچنین روانشناس و پزشك متخصص ضروری است.
  2. مربیان كشتی در رشته تخصصی خود لازم است. شایع‌ترین نوع صدمات در اعضای مختلف بدن را شناخته و ضمن جلب توجه و آگاهی كشتی گیران در جهت كاهش و احتراز از آن برنامه مناسبی را برای پیش‌گیری از بروز صدمات اتخاذ كند.
  3. به منظور احتراز از اجرای تكنیك‌های غلط واجتناب از حركات غیرورزشی پیشنهاد می‌شود كه مربیان، ورزشكاران را به حضور مستمر، مداوم در كلاس‌های آموزشی و كسب مهارت اجرا و آگاهی‌های فنی و اخلاقی لازم ترغیب كنند.
  4. تشكیل كلاس‌های آموزشی به جهت آگاه كردن مربیان و ورزشكاران نسبت به درمان و باتوانی كامل بعد از آسیب ها و راهكارهای جلوگیری از تشدید آنها ضروری است.
  5. جهت كاهش احتمال بروز آسیب‌ها پیشنهاد می‌شود كه مربیان، ورزشكاران را از ادامه تمرین شدید یا برگزاری رقابت در شرایط روحی نامناسب و بروز خستگی مفرط بازداشته و حتی الامكان تمرین را با فعالیت‌های انفرادی برای آنان ادامه می دهند.

پژوهش – ورزش

سيستم ايمني كشتي گيران با تغييرات سريع وزني ضعيف مي شود.

كميته پزشكي فيلا بايد تأثير تغييرات رده وزني كشتي گيران بر ايمني هومورال آن ها را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، نتايج تحقيقات استاديار گروه تربيت بدني دانشگاه اروميه واستاد يار گروه ايمني شناسي دانشگاه تربيت مدرس تهران با بررسي ” اثر تمرينات كشتي در پيش از فصل مسابقه و فصل مسابقه روي ايمني هومورال كشتي گيران جوان ” ، بيانگر آن است كه ورزشكاران در طي دوره هايي كه پاسخ هاي ايمني پس از ورزش ِ شديد مهار مي شود، نسبت به ابتلا به عفونت و بيماري حساس تر مي شوند.

آيا تفاوتي در ميزان بروز شدت آسيب هاي زانو دركشتي گيران با ساير ورزشكاران وجود دارد؟

ميزان بروز آسيب هاي زانو در كشتي گيران بالا است ( تقريبا مثل فوتبال ) ، اما شدت آن كمتر است، احتمالا به دليل حركات پيچشي و خم شدن بيش از حد زانوها ، آسيب منيسك ( خصوصا قسمت خارجي آن) در اين ورزش از همه رشته هاي ديگر شايعتر است .

شايعتر ين محل آسیب دیدگی کشتی گیران كجاست و اصولا مكانيسم آسيب در ورزش كشتي شامل چه مواردي است؟

زانوها بيشترين احتمال آسيب را دارند. اگر چه صدمات شانه ، سر و گردن هم به طور معمول مشاهده مي شوند . در كل تماس مستقيم با حريف يا تشك كشتي ، ضربات مستقيم به سر و صورت تحت فشار قرار گرفتن يا كشيده شدن گردن و شانه ، برخورد زانو در هنگام زير گيري يا افتادن روي تشك ازجمله علل آسیب دیدگی کشتی گیران مي باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =