پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
نگاهی اجمالی به اهميت اجتماعی ورزش : دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع نگاهی اجمالی به اهميت اجتماعی ورزش نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

نگاهی اجمالی به اهميت اجتماعی ورزش

حركت و جنبش از ويژگيهاي حيات انسان و داراي انگيزه و ريشه اي در سرشت او وعاملي براي رشد و سلامت و نشاط اوست. انسان نيازمند به حركت و ناگزير از حركت است ، منع انسان از حركت  نه تنهاي موجب توقف رشد بلكه سبب افسردگي ، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگي وي مي گردد . نياز انسان به حركت و فعاليت در طول حيات تاريخي او همواره با كسب تجارب و كشف روشهاي جديد براي رفع آن همراه بوده است . تربيت بدني و ورزش در طول تاريخ زندگي انسان به شيوه هاي گوناگوني متجلي شده است . ورزشهاي امروزي صور مختلفي از فعاليتهاي جسمي و تربيت بدني است كه چهارچوب نظام تعليم و تربيت هر جامعه و همراه با ارزشهاي فردي و اجتماعي آن موجبات پرورش فكري و جسمي كودكان و جوانان را فراهم مي كند .

اهداف تربيت بدني و در جوامع گذشته و امروز

مطالعه و تحليل تاريخي احوال اقوام گذشته و حال نشان مي دهد كه سعي و تلاش انسان در اين رابطه قدمت تاريخي دارد ، تا انجا كه مي توان گفت ادامه حيات اقوام ابتدايي بدون حركت و فعاليت ميسر نبوده است اجراي مهاريتهاي از قبيل زوبين اندازي ، تيراندازي با تيركمان ، كوه و غار  پيمايي ، كشتي گيري و حتي اجراي مسابقه هاي دو كه در قران كريم داستان برادران يوسف نيز از آن ذكري به ميان آمده است ، جملگي حاكي از رواج فعاليت هاي جسماني و تربيت بدني در نزد ملل و اقوام روزگاران گذشته بوده است.

اهداف تربيت بدني در جامع اسلامي

پيش از اينكه ديدگاه اسلام در زمينه ورزش و تربيت بدني ( نگاهی اجمالی به اهميت اجتماعی ورزش )  مطرح گردد ضروري است مظر اين آيين الهي درباره بدن شناخته شود . در آيين مقدس اسلام ، بر خلاف بسياري از آيينهاي ديگر ، بدن آدمي مورد تحقير نيست . اسلام بدن انسان را چيزي بي ارزش نمي شمارد ،زيرا بدن انسان ابزار تكامل روح اوست . تحقير بدن در حكم تحقير شخصيت آدمي است و كسي كه مرتكب اين عمل شود مستوجب كيفر و قصاص است .

در اسلام حفظ بدن از خطرها و آسيبها و تامين موجبات سلامت و بهداشت آن وظيفه اي الهي است و تضعيف و يا تخدير بدن امري ناروا و مذموم است. امام سجاد (ع)  در رساله حقوق مي فرمايد : ان لبدنك عليك حقاً . بدن و تو بر تو حقي دارد و حق ان اين است كه آن اين است كه ان را سالم ، نيرومد ، مقاوم در برابر شدايد و سختيها و در كمال نشاط نگاه داري . طول عمر و صحت بدن و ايمن بودن از بلاها و رنجها از اموري است كه پيشوايان دين  همواره در ادعيه خود از خداوند مسئلت مي نموده اند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =