پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رابطه زن با ورزش : دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 11
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۱ صفحه با موضوع رابطه زن با ورزش نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

رابطه زن با ورزش

مقدمه

در دو دهه گذشته تعداد زناني که بطور فعال در رقابت های ورزشی شرکت  کرده اند بطور غیرقابل انتظاری افزایش یافته است. این موضوع در کنار کم شدن فاصله ی عملکردهای ورزشی دختران و پسران، باورهای قدیمی مبنی بر  اینکه دختران از مرفولوژیکی و فیزیولوژیکی تفاوت های فاحشی با پسران دارند، تا حد زیادی از آن هاضعیف تر هستند و برنامه ریزی ورزشی آنان باید اعتدال را رعایت کرد، به تاریخ پیوست.

پیشرفت شگرفت زنان  در عرصه ی ورزشی بگونه ای افکار عمومی را تغییر داد است که در حال حاضر، شرکت زنان در رقابتهای کشتی، وزنه برداری و عبور از مرز ۵ متر در پرش با نیزه، چندان تعجب آور نیست. انسان امروزی در حال پرورش این فکر است که در بعضی از رشته های ورزشی، تفکیک جنسی جایز نیست.

در این پژوهش ۶۰۹ دختر و پسر طبیعی از سن ۷ تا ۲۰ سالگی مورد مطالعه قرار گرفتند. مهمترین یافته های فوریس عبارتند از:

الف) تاقبل از نوجوانی( حدود ۱۳ سالگی)، هیچگونه تفاوت جنسی در  توده ی چربی، بویژه وقتی توده ی چربی بر مبنای قد بیان شد، بین دختران و پسران وجود نداشت.

ب) نقطه ی اوج توده ی بدون چربی در دختران، سنین ۱۵ تا ۱۶ سالگی بود، در حالی که افزایش توده ی بدون چربی پسران تا سن ۱۸ تا ۲۰ سالگی ادامه پیدا کرد.

این یافته ها و یافته های مشابه دیگر ( رابطه زن با ورزش )، نشان می دهند که تفاوت های جنسی در عملکردهای ورزشی به آن وابسته هستند، تحت تأثیر دوران بلوغ قرار می گیرد و دیرتر بودن سن بلوغ در پسران، مزیتی برای رشد طولانی تر توده ی چربی است که در نهایت باعث تفاوت در توده ی بدون چربی در دو جنس می شود. به هر حال، به نظر می رسد بخشی از تفاوت ها در توده ی بدون چربی بدن مربوط به میزان قد و دیگر ابعاد بدن باشد و در صورتی که حتی در سنین پس از بلوغ، دختران و پسران از نظر قد و دیگر ابعاد بدن همگن شوند، تفاوت ها بسیار کمتر خواهند شد.

 قدرت و استقامت عضلانی

با توجه به تفاوت های وابسته به جنس در توده ی چربی که متأثر از تفاوت های هورمونی پس از سنین بلوغ است، کاملاً بدیهی است که بین قدرت زنان و  مردان، اختلاف( بین ۳۰ تا ۶۰  درصد) وجود دارد. البته این اختلاف، وقتی قدرت عضلانی برحسب وزن بدن( قدرت نسبی) بیان شود، کوچک تر( ۱۵ تا ۳۰ درصد) می شود و وقتی برحسب وزن چربی تعیین شود از بین می رود. این موضوع نشان می دهد که کیفیت های ذاتی عضلانی و مکانیزم های کنترل حرکتی برای دختران و پسران مشابه است و علت بیش تر بودن قدرت مطلق پسران، دارابودن وزن عضلانی بیشتر است.

نتیجه ی آزمون پرش طولی از حالت ایستاده( قدرت انفجاری) طی دوران رشد، نشان می دهد که اختلاف بین دختران و پسران در سنین کودکی تا حدود ۱۳ سالگی کم، ولی پس از آن افزایش می یابد. در حقیقت بنظر می رسد اختلاف اندکی که بین دختران و پسران در سنین قبل از بلوغ وجود دارد، مربوط به تفاوت های جنسی نیست، بلکه بیشتر مربوط به سابقه ی حرکتی بیشتر پسران نسبت به دختران است.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =