پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ورزش و تاثیر آن بر روماتولوژی: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
9000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۲ صفحه با موضوع ورزش و تاثیر آن بر روماتولوژی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ورزش و تاثیر آن بر روماتولوژی

مقدمه
آدمی در مراحل تمدن به درجات عالی رسیده و اندیشه و فکر او بسیار تابناک شده و حاصل کار و اندیشه و هوشمندی انسان یعنی علوم و معارف بشری نیز روز به روز وسعت یافته است . هر یک از دانش ها و فروغ معرفت های انسانی در قرن بیستم به صورت دریای پهناور در آمده است به طوری که در هر یک از رشته های علوم باید سال ها وقت صرف کرد تا در آن تخصص یابد و به مقام شامخی برسد ، نه تنها ناگزیر است از برگزاری مسابقه آن علم یا فن در جهان آگاه گردد و از بزرگان آن رشته تاسی جوید و پیش برود ، بلکه همین فرد باید علاقمند به این رشته هم باشد و همین موارد لزوم داشتن اطلاعات کافی و یا معلومات عمومی را ایجاب می کند .

امروزه هیچ کس حتی کسانی که فقط ورزش را بخاطر ورزش نه بخاطر اهداف قهرمانی در رقابت های رسمی انجام می دهند ، نمی توانند منکر ارزش روش های علمی در بالا بردن سطح تکنیک ، تاکتیک و بطور کلی کیفیت تیم ها در هر نوع ورزشی باشند . در ورزش اجرای صحیح مهارت ها وابسته به رعایت اصول و قوانینی علمی متکی بر اصول مکانیکی و بیومکانیکی است .

تاثیر ورزش بر دستگاه حرکتی (ورزش و تاثیر آن بر روماتولوژی)

اثرات مفید ورزش بر سلامت و کارکرد بسیار خوب دستگاه عضلانی اسکلتی بر کسی پوشیده نیست و اولین عضوی که با ورزش کردن ، تغییرات مطلوبی را در آن احساس می‌کنیم ، عضلات اندامهای حرکتی است.

مهمترین اثرات مفید ورزش بر دستگاه حرکتی عبارتند از :

  1. عضلات بدن با انجام ورزش مناسب تقویت می‌شوند و قدرت کارآیی جسمی افزایش می‌یابد.
  2. ورزش صحیح از آرتروز جلوگیری کرده موجب سلامت و استحکام مفاصل می‌شود و مقاومت مفاصل را در مقابل صدمات افزایش می‌دهد .
  3. موجب کشش عضلات و انعطاف پذیری بیشتر بدن می‌شود.
  4. ورزش موجب استحکام استخوان‌ها شده و از پوکی آن جلوگیری می‌کند .
  5. با تقویت عضلات ستون مهره‌ها از بروز کمر درد پیشگیری شود .
  6. همچنین ورزش از شل شدن عضلات جلوگیری کرده و ذخیره انرژی عضلات را افزایش می‌دهد.

درمان آرتریت (التهاب مفاصل) با ورزش

اگر شما دچار آرتریت (التهاب مفاصل) باشید، موقع راه رفتن ، مفاصل استخوانهایتان آسیب می بینند. وقتی که از خواب بیدار می شوید، عضلات و تاندون های آنها خیلی سفت می شوند، طوریکه به سختی می توانید از رختخواب بیرون بیایید و به زحمت بلند می شوید. اما مقداری که حرکت کنید، دردتان کمتر می شود و می توانید سریعتر راه بروید.

آیا بعد از راه رفتن و کمتر شدن درد ماهیچه ها و مفاصل، بدنتان عکس العملی نشان می دهد؟
یک پزشک آمریکایی درمجله روماتولوژی، مقاله ای منتشرکرد مبنی براین که استراحت کردن، وضعیت آرتریت را بدترمی کند ولی انجام ورزش های استقامتی (ورزش و تاثیر آن بر روماتولوژی) ، باعث کاهش درد آرتریت می شود. بیشتر افرادی که دچار آرتریت هستند، فکر می کنند باید عضلات و مفاصل استخوان ها استراحت کنند و حرکتی نداشته باشند ، ولی استراحت بدترین چیزی است که یک فرد آرتریتی می تواند انجام دهد.

 

استفاده مكرر از پله یكی ازعوامل بروز آرتروز است

استفاده از پله به صورت مكرر و چاقی یكی ازعوامل خطر بروز آرتروز به شمار می‌روند. رشته‌ روماتولوژی یك رشته‌ نوپا نسبت به سایر رشته‌های پزشكی است. منظور از روماتولوژی، بیماریهایی است كه به نحوی با بیماری‌های مفصلی استخوانی یا نسج هم بند در ارتباطند كه در میان آنها بیماری‌های التهابی، بیماری‌های مكانیكی و متابولیسم استخوانی از شیوع بیشتری برخوردار هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =