پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی: دانلود تحقیق رشته تربییت بدنی
doc
تعداد صفحات: 33
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
19000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۳۳ صفحه با موضوع مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی

بند ۳ ماده ۵۹ مصوب ۱۳۷۰ اعمال زير جرم محسوب نمي شود.

مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی مشروط بر آن كه سبب آن حوادث نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد و اين مقررات هم با موازين شرعي مخالفت نداشته باشد.

با تصويب ماده ۳۲ سال ۱۳۶۱ و نيز ماده ۵۹ سال ۱۳۷۰ به هر حال بسياري از معضلات و مشكلات ورزشكاران، مربيان و داوران را حل كرده است. گرچه براي تكميل اين بند و ماده نياز به تحقيق و پژوهش بيشتر و تدوين و تصويب قوانين جديد و آيين نامه هاي اجرايي داريم اما فعلاً وجود اين نص قانوني در رفع مشكلات و حوادث ناشي از ورزش كارسازي نسبي و مشكل گشاي ورزشكاران، مربيان و مديران و داوران بوده است. با شروط مقرر در قانون مذكور حوادث  ناشي از عمليات ورزشي را نمي توان جرم محسوب كرد زيرا اولاً هدف اساسي و اصلي عمليات ورزشي، پرداختن به امر ورزش به منظور تقويت جسم و روج در افراد كشور است نه اعمال مجرمانه و غير قانوني.

مكان در حوادث ورزشي

اعمال ورزشي اگر توسط ورزشكاران هم انجام گرفته باشد بايستي در مكان خاص خود باشد و در اماكني كه براي آن وزش بخصوص تدارك و تهيه شده در نظر گرفته اند همانطور كه مي دانيد ورزش فوتبال در زمين فوتبال و ورزشي كشتي در سالن كشتي و بر روي تشك كشتي انجام مي گيرد و استفاده از تشك فعاليت هاي ورزشكاران را آسان و ساده و خطرات را به حداقل ممكن تقليل مي دهد.

در غير اين صورت اجراي فنون سالتو يا لنگ بر روي غير تشك و داخل كوچه و خيابان و غير مكان ورزشي نمي تواند در صورت بروز حوادث و صدمات  بدني حتي اگر طرفين هم ورزشكار باشند به علت انجام عمل در مكان غير ورزشي از ماده قانون مربوط به حوادث ورزشي استفاده كرده و در شمار آن حوادث قرار داده شود و قانون اين حركت را در خيابان يك عمل ورزشي و در مكان ورزشي نمي شناسد.

مقررات و موازين ورزشي

هر ورزش داراي قواعد مدون بوده و داراي مقررات خاص خويش است كه معمولاً در مورد مسابقات بين المللي فدراسيون هاي بين المللي مقررات و ضوابط تدوين شده خود را در مورد ورزشكاران، داوران و مربيان آن ورزش خاص اعمال و اجرا مي كنند در مواردي كه قواعد مدوني وجود ندارد قاضي با مراجعه به عرف و عادات مسلم جامعه و استعلام نظر از كارشناسان ذي صلاح آن ورزش و كشف اين مطلب كه حادثه در نتيجة نقض مقررات ورزشي بوده يا خير حكم شايستة  قضايي صادر خواهد كرد.

مسؤوليت جرايي مديران در ورزش

مديريت را مي توان تشكيل علم و هنر و هماهنگ كردن رهبري، كنترل فعاليت هاي دسته جمعي براي نيل به هدف هاي مطلوب با حداكثر كارايي تعريف كرد.

مسؤوليت مدني در ورزش

هرگاه شخصي يا اشخاصي  ناگزير از جبران خسارت ديگري باشد گفته مي شود در برابر او داراي مسؤوليت مدني است. مسؤوليت مدني يا به موجب قرار داد مي باشد يا خارج از قرار داد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + بیست =