پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخچه تربیت بدنی در ايران: دانلود  تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 19
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع تاریخچه تربیت بدنی در ايران نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخچه تربیت بدنی در ايران

تاریخچه تربیت بدنی در ايران باستان

ايرانيان به اهميت و ارزش توانايي و سلامت بدن به عنوان وسيله بسيار مهمي براي فراهم آوردن ارتش سلحشور و پيروزمند پي برده بودند. به استثناي فرزندان طبقه اعيان و شاهزادگان تقريباً همة آموزش و پرورش به تربيت بدني محدود مي شد.

كودكان تا ۷ سالگي زير نظر مادر پرورش مي يافتند و پسران از ۷ سالگي تحصيلات رسمي خود را آغاز مي كردند و از همان هنگام رسماً متعلق به كشور شناخته و تا ۱۵ سالگي به آموختن فنون نظامي مشغول و از ۱۵ سالگي در خدمت ارتش تا ۵۰ سالگي بودند و فرزندان اعيان و شاهزادگان به روايت هرودوت تا ۲۰ سالگي و به روايت استرابون تا ۲۴ سالگي به تحصيل ادامه مي دادند و براي فرماندهي سپاه و حكمراني و دادرسي آماده مي شوند.

اين تربيت در تاريخ تعليم و تربيت نخستين نمونه كنترل آموزش و پرورش و به وسيله دولت بود ارتشيان از ۵۰ سالگي يا مسئوليت پادگان ها را بعهده مي گرفتند و يا در سازمانهاي عمومي مشغول مي شدند در بازنشستگي به كار تعليم داوطلبان مي پرداختند.

 

مديريت سازمانهاي ورزشي

تاريخچه تشكيل تربيت بدني در ايران

اولين سازمان رسمي متولي ورزشي در ايران سال ۱۳۰۶ كه قانون اجباري كردن ورزش در مدارس تصويب شد.

به پيشنهاد وزير وقت فرهنگ سيد محمد تدين ورزش در برنامه درس مدارس به صورت رسمي قرار گرفت. اولين انجمن تربيت بدني ورزشي در ارديبهشت ۱۳۱۳ به طور رسمي در منزل حكيم الملك پا گرفت. در اين جلسه اولين تشكيلات رسمي تربيت بدني با رياست حسين علاء پي ريزي شد. انجمن ملي تربيت بدني در ابتدا بيشتر تأكيد بر ورزش مدارس و برگذاري مسابقات داشت به مرور زمان تشكيل پيش آهنگي مطرح و در مهر ماه سال ۱۳۱۳ نخستين انجمن تربيت مربيان ورزش و پيش آهنگي تشكيل شد.

اين انجمن در كنار انجمن ملي تربيت بدني فعاليتهاي ورزشي در سطح خردسالان و نوجوانان را انجام مي داد بعدها سازمان تربيت بدني و پيش آهنگي ايران تشكيل و اديب السلطنه به رياست آن برگزيده شد مدت رياست او شش سال طول كشيد.

 

تشكيلات تربيت بدني و ورزش در كشور

متولي ورزش كشور سازمان تربيت بدني مي باشد كه اهم اختيارات آن به شرح زير مي باشد:

  • هر گونه مسائل فني و قانوني در ورزش با استفسار از اين سازمان سنديت خواهد داشت
  • صدور مجوز اماكن ورزشي و استخر از سوي اين سازمان جنبه قانوني دارد
  • صدور گواهينامه داوري و مربيگري نيز از سوي اين سازمان جنبه قانوني خواهد داشت

برنامه درسي تربيت بدني

درس تربيت بدني در مدارس، سلامت دانش آموزان را ارتقا مي بخشد و ضمن توسعه ي مهارت هاي جسماني، به تعادل رواني و اخلاقي آنان كمك مي نمايد. اين درس در دوره هاي تحصيلي ابتدايي و راهنمايي ۲ ساعت در هفته اجرا مي گردد. در دوره ي متوسطه روزانه، در شاخه هاي نظري و فني و حرفه اي با عناوين تربيت بدني (۱) ، (۲) و (۳) به ترتيب در پايه هاي اول، دوم و سوم هر كدام به ارزش ۱ واحد و ۲ ساعت در هفته ارائه مي گردد. در شاخه ي كار و دانش فقط تربيت بدني (۱) و (۲)‌ در پايه هاي اول و دوم اجرا مي شود.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =