پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اخلاق در ورزش (اخلاق، ورزش و توسعه): دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 28
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۸ صفحه با موضوع اخلاق در ورزش ( اخلاق، ورزش و توسعه ) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اخلاق ورزشی و خصوصیات یک ورزشکار مسلمان

ایمان: اولین خصوصیت یک ورزشکار مسلمان، ایمان و تقوای اوست. نیرومند بودن به تنهایی از نظر اسلام ارزشی ندارد.

آن چه معیار ارزش است، تقوا است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:
“انّ اکرمکم عندالله اتقیلکم؛
گرامی ترین شما نزد خدا، پرهیزکارترین شماست.”

اخلاق در ورزش

این روزها چشم های چند صد میلیون نفر از مردم دنیا با فرهنگ ها،نژادها ومذاهب گوناگون پیگیر ماراتنی تاریخی به نام فوتبال است.هر چند که تیم ملی ما در همان مرحله اول از دور مسابقات حذف شد اما این موضوع مسئله ای نیست که ما را از پیگیری سایر بازی ها بر حذر بدارد.شاید توجه به جنبه ورزشی فوتبال و ابعاد هیجانی آن بخشی ازدلایل این مدعا باشد اما جنبه های برجسته فرهنگی و اخلاقی رویارویی تیم ها لذت بخش تر به نظر می رسد.این همان استراتژی فیفا برای برقراری صلح بین ملت ها است.

اخلاق در ورزش فوتبال و باورهای عمیق ما

فوتبال ورزشی است جهانگیر و صد البته پیچیده که اگر با معیارهای استاندارد و فرمول های حرفه ای منطبق نباشد، نمی تواند به سمت و سوی اعتلا گام بردارد. در این رشته عامه پسند، فقط اتکا به مسائل فنی نمی تواند برگ برنده باشد و لذا موارد فرهنگی و تربیتی و آموزه های حرفه ای نیز می بایست سرلوحه کار قرار گیرد.

  • گستاخی
    فوتبال ورزشی است جهانگیر و صد البته پیچیده که اگر با معیارهای استاندارد و فرمول های حرفه ای منطبق نباشد، نمی تواند به سمت و سوی اعتلا گام بردارد. در این رشته عامه پسند، فقط اتکا به مسائل فنی نمی تواند برگ برنده باشد و لذا موارد فرهنگی و تربیتی و آموزه های حرفه ای نیز می بایست سرلوحه کار قرار گیرد.
  • بهانه گیری
    نام علی دایی با فوتبال ما عجین است و کمتر کسی است که حتی در کوره دهات ها نام این اسطوره و این افتخارآفرین را نشنیده باشد.
  • وسواس
    مسابقات فوتبال لیگ دسته اول با گرمای خاصی در دو گروه ادامه دارد که عزم جزم تیم ها باعث شده تا هیچ باشگاهی در حاشیه امنیت نباشد. حرارت بالای لیگ یک، تنور این رقابت ها را به میزان قابل توجهی داغ نگه داشته و بازیها با حساسیت ویژه ای به پیش می رود.

 اخلاق، ورزش و توسعه

روزگار ما ورزش چه در ابعاد تمرینی و قهرمانی و چه در حوزه طرفداران و تماشاچیان آنچنان در زندگی جوامع جای باز كرده است كه حتی رویدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جهان را هم تحت تأثیر قرار می دهد و به همین دلایل است كه ورزشكاران و قهرمانان تبدیل به الگو می شوند.

اهمیت اخلاق در ورزش

حال باید دید با این همه اهمیت اخلاق در ورزش و نقش محوری آن در توسعه پایدار چه عواملی اخلاق را می سازد و یا آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

همدانلو در این باره می گوید: اخلاق تابعی از چگونگی توزیع ثروت، توزیع قدرت و توزیع فرصت در یك جامعه است.

جایگاه ورزش در توسعه

برای بررسی جایگاه ورزش در روند توسعه جوامع انسانی نیازمند بررسی مفهوم توسعه هستیم تا سپس نقش و جایگاه ورزش را در روند توسعه ای كشور بررسی كنیم.

جلوی ضرر را بگیرید

وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، جلو ضرر را از هر كجا بگیرند منفعت است. برای توسعه امروز و فردای كشور عزیزمان ورزش را برای همه مقاطع تحصیلی تا پایان تحصیلات دانشگاهی جدی بگیریم و در همه مقاطع تحصیلی ورزش یك واحد درسی اجباری شود. معلم ورزش ارزش پیدا كند. نمره ورزش با نمره فیزیك و شیمی و ریاضی نه تنها برابری بلكه ارجحیت پیدا كند و جدی با آن برخورد شود چون فیزیك و شیمی و ریاضی با پایان تحصیلات تقریباً از مسیر زندگی فردی افراد خارج ولی ورزش و آثار ورزش تا دم مرگ با او همراه است و در پایان باید پذیرفت كه توسعه حركت جبری تاریخ بشری است.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =