پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
والیبال (تاریخچه و قوانین بازی): دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 21
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۱ صفحه با موضوع والیبال (تاریخچه و قوانین بازی) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

والیبال

والیبال درسال ۱۸۹۵ ميلادي مطابق باسال ۱۲۷۴ شمسي توسط ويليام مورگان مدير Y.M.C.A  در هوليک ايالت ماساچوست آمريکا ابداع شد. درابتدا اين ورزش مينتونت نام گذاري شده بود ودليل انتخاب يان نام براي همگام نامعلوم بود. تحت تأثير محبوبيت فراوان بسکتبال دربين عامه، مورگان تصميم گرفت براي دانشجويان خود ورزشي را بوجود آورد که بازي ازروي تور انجام گيرد و لذت بخش باشد . مورگان با استفاده ازتوئي توپ بسکتبال که بدليل سبکي وزن به دستها آسيب نمي رساند بازي را شروع کرد. با وجود اينکه بطور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولي طولي نکشيد که طولي نکشيد که درکليه شهرهاي ماساچوست و نيوانگلاند عموميت يافت.

قوانین یازی

درهرکشوري بميل خود و بطريق مختلف با توپ باي ميکردند. رفته رفته والیبال درمناطق و نواحي مختلف جهان گسترش مي يافت. همچنانکه هر ابداع يا اختراعي درآغاز با نواقص همراه بوده و به مرور زمان تکميل و رفع نواقص مي شود، والیبال نيز ازاين قاعده مستثني نبود و کم کم قوانين براي اين بازي وضع شد وروشها وحرکات تکنيکي جايگزين حرکات قبلي گرديد

  • درسال ۱۹۰۰ پذيرفته شد که امتيازات هرست بازي ۲۱ (امتياز) باشد.
  • درسال ۱۹۱۲ سيستم چرخش به تصويب رسيد.
  • درسال ۱۹۱۷ پذيرفته شد که هر ست بازي ۱۵ (امتياز) باشد.
  • درسال ۱۹۱۸ تعداد بازيکنان هرطرف زمين ۶ نقر پيشنهاد شد که مورد قبول عامه قرارگرفت.
  • درسال ۱۹۲۱ موافقت شد که هرتيم باسه ضرب توپ را به طرف ديگر بفرستد.
  • درسال ۱۹۲۳ اندازه زمين بازي ۹×۱۸ متر تعيين شد.

قوانین جدید

بمرور درسالهاي بعد، قوانين فراواني براي اين بازي وضع شدودر بسياري ازقوانين قبلي نيز تغييراتي حاصل گشت که هنوزهم اين تغييرات (سال۲۰۰۰) ادامه دارد و هرچهار سال يکبار درکنگره بين المللي والیبال تغييراتي درقوانين بازي به تصويب مي رسد و درآخرين کنگره جهاني که درسال ۱۹۹۸ ميلادي (۱۳۷۷ شمسي) همزمان با برگزاري چهاردهمين دوره مسابقات واليبال جهاني مردان و سيزدهمين دروه زنان درژاپن برگزار شد با تصويب و تغيير قوانين مانند روش امتياز گيري با برد رالي، امتيازات ۲۵ براي ست هاي اول، دوم، سوم و چهارم و امتيازات ۱۵ براي ست پنجم و همچنين تصويب بازيکن دفاعي ليبرو، بکار بردن روش جديد دگرگوني و هيجان فراواني دربازي واليبال بوجود آورده است.اولين کشور خارجي که والیبال را پذيرفت کشور کانادا و بسال ۱۹۰۰ بود اساساً نهضت Y.M.C.A  (سازمان جوانان مسيحي) درمعرفي اين ورزش به ديگر کشورهاي جهان و تعميم آن سهم فراواني دارد.

والیبال در ایران

ورزش والیبال حدود سال ۱۲۹۹ شمسی توسط جناب آقای مير مهدی ورزنده استاد بزرگ ورزش، به ايران آورده شد و از دارالمعلمين ورزش آغاز به تعليم گرديد. بازی واليبال در ايران در ابتدای امر دارای قواعد خاصی نبود و بشکل های مختلف آن را بازی مي کردند. فنون و تاکتيک های واليبال نيز مانند قوانين آن پايه و اساس اصولی نداشت وهر بازيکن به ابتکار شخصی و اختصاصی خود که اکثر با مشت يا سمبه زدن همراه بود با توپ بازی مي کرد. ليکن  در سال ۱۳۰۲ شمسی با استفاده از ترجمه مجلات خارجی قوانين که در آن زمان در کشورهای ديگراجرا مي شد، در ايران نيز تا حدودی از آن پيروی مي گرديد.

اندازه زمین

طول و عرض زمين در آن موقع ۱۰*۲۰ متر بود و در هر طرف زمين ۹ تا ۱۱ نفر با استفاده از سر و دست با توپ بازی مي کردند. گردش يا چرخش بازيکنان بطور جدی وجود نداشت و هر کس در هر محلی که بيشتر تخصص داشت بطور ثابت در آن محل بازی مي کرد. از سال ۱۳۰۴ توجه بيشتری از جانب علاقمندان نسبت به اين ورزش معطوف گرديد و ظرف مدت کمي طرفداران بسياری جذب اين ورزش شدند، بطوريکه تمرينات واليبال در سه محل، بطور جدی و مستمر شروع و دنبال شد.اين سه محل عبارت بودند از:
۱- دار المعلمين ورزش

۲- کلوپ شايسته

۳- کلوپ ورزش البرز.
 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =