پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
شبیه سازی فوتبال: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 10
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۰ صفحه با موضوع شبیه سازی فوتبال نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ارائه‌ی روشی برای چینش مدافعين در شبیه سازی فوتبال

هدف این مقاله، ارائه‌ی روشی کارامد برای دفاع کردن و قرار گرفتن بازیکنان در زمین فوتبال شبیه‌سازی شده است. در این مقاله روشی جدید برای چیدن مدافعان (و حتی دیگر بازیکنان) ارائه شده است. در واقع بعید به نظر می‌رسد که ادعا شود یافتن چنین روش و رویکردی برای چیدمان بازیکنان در زمین فوتبال یک روش بهینه و کاراست، زیرا ارائه‌ی آن به همراه یک استدلال ریاضی ـ منطقی نمی‌باشد؛ لکن این روش به صورت محسوسی قابل پذیرش است.

مقدمه

شبیه سازی فوتبال ، یکی از جذاب‌ترین رشته‌های مسابقات روبوکاپ است که ظرفیت پذیرش انواع مختلف ایده‌های هوش مصوعی را دارا می‌باشد. نزدیک به واقع بودن این رشته‌ی مصنوعی، اجازه می‌دهد تا انواع ایده‌های مختلف، برای شرایط متفاوتی که یک تیم فوتبال در بازی واقعی با آن مواجه است، پیاده سازی شود. این شرایط گستردگی زیادی دارند و از موارد کاملاً سطح پایین (مانند شوت زدن به سمت یک هدف) تا مواردی میانی و سطح بالا (همچون انواع دریبل یا پاس توی عمق) را می‌پوشاند.

برای پیاده سازی شبیه سازی فوتبال ، تیم‌ها از باید به سرور فوتبال یک سری درخواست‌هایی را ارسال و به دنبال آن اطلاعاتی را دریافت کنند. این اعمال سطح پایین توسط سرور انجام می‌شوند و همچنین با توجه به درخواستی که تیم دارد، اطلاعاتی (که ممکن است با نویز یا انواع خطا همراه باشد) در اختیار تیم قرار می‌گیرد. مثلا یکی از این ادراکات این است که چه بازیکن(هایی) در محدوده‌ی دید یک بازیکن وجود دارند. پاسخ آن نیز بسته به فاصله‌ای که آن بازیکن(ها) نسبت به بازیکن مبدأ دارند داده می‌شود. در همین مثال اگر فاصله‌ی این دو بازیکن از حدی زیادتر باشد، تشخیص شماره‌ی آن و یا حتی اینکه این بازیکن به کدام تیم تعلق دارد غیر ممکن می‌شود (که البته در فوتبال واقعی نیز همین‌طور است).

دفاع

هدف از دفاع چیست؟ تیم‌های مختلف در فوتبال واقعی، بسته به رویکرد تیمی خود در بازی به این سؤال به صور مختلفی پاسخ داده‌اند. در این قسمت چند رویکرد ذکر می‌شود:

  1. کاهش گل خورده (گل نخوردن)
  2. کاهش سرعت بازی حریف در زمین
  3. گره‌زدن بازی حریف و استفاده از ضد حمله‌ها

بدیهی است که هدف نهایی تمامی این روشها گرفتن سه امتیاز بازی است، لذا می‌توان به منظور ساده‌سازی، در شبیه سازی هدف را تنها کم‌گل‌خوردن دانست. به این ترتیب باید شرایط را طوری تنظیم کرد که اخیار عمل به هنگام حمله از تیم حریف گرفته شود. این کار به چند طریق قابل انجام است.

شبیه‌سازی شرایط

اکنون فرض می‌کنیم بازی آغاز شده و ما با حمله‌ی حریف روبرو شده‌ایم. هنگامی که اولین بازیکن حریف وارد کانتور لایه‌ی ۵ شد، چیدن مدافعین بر اساس نیروی جاذبه‌ی بین دو بازیکن آغاز می‌شود. با وارد شدن نیرو به بازیکن مدافع، او حرکتی شتابدار را به سمت بازیکن حریف آغاز می‌کند. در واقع هدف پیاده‌سازی شده، رسیدن به مهاجم است نه توپ. لکن از آنجایی که دارا بودن توپ، خطر یک مهاجم را چند برابر می‌کند این هدف، کاستن خطر و رسیدن به توپ را هم تضمین می‌کند.

بازیکنانی که به بازیکن حریف بسیار نزدیک باشند، با سرعت به سمت او حرکت می‌کنند تا توپ را تصاحب کنند. در شکل۴، مدافع ۲ آبی به سرعت به سمت مهاجم ۱۱ قرمز که وزن بسیار زیادی دارد حرکت می‌کند. مدافعین ۷ (به آرامی) و ۹ (به سرعت) به سمت مهاجم ۱۰ قرمز حرکت می‌کنند. مدافع ۸ هم بسته با توجه به قوانین گفته‌شده، به سمت برآیند نیروهای ۹ و ۱۱ قرمز حرکت می‌کند.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 8 =