پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ویژگی های ورزش بانوان: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
19000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۲ صفحه با موضوع ویژگی های ورزش بانوان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ویژگی های ورزش بانوان

اولين سئوالي که در ذهن مطرح مي شود اين است که آيا بين مردان و زنان تفاوتهاي جسمي که در ورزش کردن تأثير بگذارد وجود دارد يا خير ؟ بايد بگويم بله ، در بسياري از موارد تفاوتهايي وجود دارد که برخي از آنها به نفع خانمها بوده و باعث مي شود آنها در برخي ورزشها موفق تر از آقايان باشند . به طور مثال : توانايي زنان در سرعت بخشي به دويدن بيشتر از مردان است و از آنجائيکه ميزان چربي بدن آنها نيز از آقايان بيشتر است و به عنوان منبع انرژي عمل مي کند ، خانمها در دوهاي با مسافت طولاني از آقايان موفق ترند . از طرفي خانمها در دماهاي بالا قابليت عرق ريزي بيشتري دارند و اين سبب تحمل بيشتر آنان در ورزش در هواي گرم مي شود و بدليل لايه ضخيم تر چربي تحملشان در هواي سرد نيز بيشتر است .

تمرينات منظم ورزش داراي فوايد مشابهي در زنان و مردان است يعني کاهش فشار خون ، پائين آوردن تعداد ضربان قلب و کاهش درصد چربي بدن که تمامي اين موارد به پيشگيري از بيماريهاي قلبي کمک مي کنند . به علاوه ، ورزش هاي توأم با اعمال وزن روي بدن ، سبب تقويت استخوانها و جلوگيري از پوکي استخوان بخصوص در خانمها مي گردد .

 

 

ویژگی های ورزش بانوان در دوران بارداري :

نرمشها و ورزشهاي سبک با توصيه هاي لازم انجام مي شوند ، هيچ خطري براي مادر و جنين ندارند بلکه به دلايل زير مي توانند براي مادر بسيار مفيد باشند .

ظرفيتهاي ريوي و توانائيهاي تنفسي مادر در حين بارداري را افزايش مي دهند .

احتمال بروز برخي بيماريهاي در حين حاملگي مانند بيماري قند حاملگي و فشار خون بالا را کاهش مي دهند .

  • از افزايش وزن بيش از حد مادر جلوگيري مي کند
  • آمادگي و تناسب جسماني مادر را حفظ مي کنند .
  • کمردرد و وريدهاي واريسي که در حاملگي شايع است کاهش مي دهند .
  • شرايط روحي و خودباوري و وضعيت خواب مادر را بهتر مي کنند و باعث افزايش اعتماد به نفس در وي مي گردند .

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار :

این اختلافات در زمینه سیستم اسکلتی و عوامل بیومکانیکی نمود دارند ، ورزشکاران زن بطور معمول ( ولی نه همیشه ) کوچکتر و کوتاهتر بوده ، لگنی پهن تر دارند ، زانوها به داخل متمایل شده و ساق پاها انحنای کمتری دارند . این ویژگیها از جمله مواردی هستند که احتمال ایجاد برخی از آسیها مانند درهای کشککی – رانی را بالا می برند . ورزشکاران زن درصد بالاتری از چربی بدن داشته و حدود ۳۰٪ قدرت عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند که بویژه مربوط به اندام فوقانی است .

سودمندی ورزش در بانوان :

تمرینات منظم ورزشی دارای ویژگی های ورزش بانوان مشابهی در زنان و مردان است . یعنی کاهش فشار خون ، پائین آوردن تعداد ضربان قلب و افزایش ظرفیت هوازی همراه با کاهش درصد چربی بدن ، تمام موارد به پیشگیری از آترواسکلروز و بیماریهای قلبی کمک می کنند . به علاوه ورزشهای توأم با اعمال وزن روی بدن ، سبب تقویت استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان می شوند .

تغذیه بانوان ورزشکار

  • نیازهای پروتئینی در ورزشکاران بیش از سایر افراد است، که البته تامین این نیازپروتئینی در افرادی با رژیم های عادی،( یعنی افرادی که از گوشت و منابع حیوانی استفاده می کنند) راحت تر از گیاهخواران است.
  • نیازهای پروتئینی در ورزشکاران بیش از سایر افراد است، که البته تامین این نیازپروتئینی در افرادی با رژیم های عادی،( یعنی افرادی که از گوشت و منابع حیوانی استفاده می کنند) راحت تر از گیاهخواران است.
  • ▪ ورزشکاران زن گیاهخوار باید به دریافت موارد زیر دقت بیشتری کنند:
  1. ـ انرژی
  2. ـ پروتئین
  3. ـ ویتامین B۱۲
  4. ـ آهن
  5. ـ کلسیم
  6. ـ روی

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 14 =