پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ضربه سرویس در تنیس (نحوه زدن): دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 9
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۹ صفحه با موضوع ضربه سرویس در تنیس (نحوه زدن) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ضربه سرویس در تنیس

شکی نیست که امروزه ضربه سرویس در تنیس یکی از عوامل مهمی است که بطور مستقیم در نتیجه مسابقات تاثیر می گذارد؛ به ویژه در مسابقات حرفه ای ، به طور آشکار این تاثیر مشهود است. لذا در آموزشِ دانشِ مدرن تنیس ، توجه شایانی به سرویس شده و مهارت های تکنیکی برای افزایش قدرت و تاثیر گذاری این ضربه مهم، توسعه شایآنی نموده است.

برای مثال مشاهده می کنیم که سرویس های “سمپراس” که یکی از بهترین سرویس ها به شمار می رود، از قدرت ، سرعت، دقت و تنوع برخوردار است و یکی از مهارت های ویژه در اجرای سرویس های او ، نحوه ایستادن است که تعادل و آرامش را با هم دارد . بلند شدن سریع به طرف بالا برای ضربه زدن به توپ و حرکت سریع و تند مچ دست که سرعت زیادی را بوجود می آورد، به انضمام حالت دورانی و تمایل دو کتف که باعث افزایش قدرت سرویس می گردند، از دیگر ویژگی های سرویس های ” سمپراس است “.

نشانه روی به «هدف مثلثی» در ضربه سرویس در تنیس

وقتی تمرین سرویس زدن می کنید، می توانید دقت ضربات خود را با نشانه روی به سوی یک هدف معین روی زمین بهبود بخشید. نشانه روی به سوی اهداف ثابت نه تنها به تمرکز شما کمک می کند بلکه میزان دقت شما را هم بالا می برد. این روش نه تنها برای تمرینات، بلکه در زمان مسابقه هم قابل استفاده است .

وقتی سعی در زدن یک سرویس عالی و درست در گوشه های محوطه زمین سرویس را دارید، به سوی نقاط A یا B هدف مثلثی ( سه گوش ) نشانه روی کنید. منظور از سه گوش، آن قسمت از ناحیه سرویس است که بین خط انتهای منطقه سرویس ، تسمه نگهدارنده وسط تور و خط مرکزی سرویس محدود می باشد. با نشانه روی نقاط فوق الذکر سرویس های شما شکل می گیرد .

مهارتهای ویژه مورد نیار ضربه سرویس در تنیس

نحوه ایستادن و آمادگی برای زدن ضربه سرویس:

باید ایستادن و آماده شدن برای نواختن ضربه سرویس به طور راحت و با حفظ تعادل کامل و بدون هیچگونه استرسی انجام شود. بیشتر بازیکنان ترجیح می دهند که راکت را از انتهای آن به دست بگیرند و ممکن است که قدم جلو را به طرف بالا نگه دارند و پاشنه پا را بر روی زمین بگذارند تا سنگینی بدن را به پای عقب منتقل کنند.

حالت دورانی شانه:

بازیکن این حرکت را در هنگام پرتاب توپ به طرف بالا انجام می دهد به طریقی که دست پرتاب کننده توپ ، تقریبا” موازی خط پایآنی زمین قرار می گیرد. راکت در این لحظه آرام به طرف عقب قرار می گیرد و سر راکت به طرف پایین اشاره می کند.

 

تمایل و کجی شانه ها :

از عناصر مهم سرویسِ قوی و قدرتمند ، کجی شانه ها است که نتیجه طبیعی عمل خم شدن زانوها در هنگام پرتاب توپ است. این تمایل در شانه ها میانگین سرعتِ بیشتری به ضربه می دهد و بازیکن می تواند در چنین حالتی با قدرت بیشتری به توپ ضربه بزند. قابل توجه است که وضعیت و حالت افقی بودن شانه ها از قدرت ضربه می کاهد.

حرکت سریع مچ دست:

اجرای حرکت سریع مچ و حرکت چرخشی ساعد در ضربه سرویس به دشورای صورت می گیرد مگر اینکه در آغاز سرویس، عضلات دست کاملا” در وضعیـت آزاد ( شل ) باشد زیرا این حرکت سر راکت را به طرف توپ فشار می دهد.

جهش بلند به سوی توپ:

در این مرحله بازیکن با یک ساق پای خود به طرف بالا می پرد تا به توپ برسد و همزمان به طرف جلو دور می زند و سعی می کند آرنج خود را کاملا” به طرف بالا بکشد تا انرژی حرکت سریع مچ را در هنگام وارد کردن ضربه، افزایش دهد.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =