پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تربیت بدنی و اوقات فراغت (مشکلات موجود و راه حل های آن): دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 30
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
39000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۳۰ صفحه با موضوع تربیت بدنی و اوقات فراغت (مشکلات موجود و راه حل های آن) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تربیت بدنی و اوقات فراغت

يکي از مهمترين نعمتها، نعمت تندرستي و سلامت است که مي تواند در موفقيت انسان عاملي مهم باشد.يک جامعه،يک خانواده، تنها زماني قادر خواهد بود که راه ترقي و تکامل را طي کند که متشکل از افرادي سالم، با ارزش و پاک باشد. با توجه به اين مهم تربيت بدني و ورزش به عنوان بخشي از نياز ساختاري انسان بايستي مورد توجه همه افراد جامعه اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ باشد. تربيت بدني يک پديده انساني و يک ابزار موثر براي پرورش جسم و روح و ارتقا» فرهنگ و تربيت اخلاق است و مي تواند زمينه ساز هويت ملي باشد.

نقش ورزش در پيشگيري از نارسائيهاي بدن، ورزش درماني وبرنامه ريزي و گسترش تربيت بدني در سطوح مختلف زندگي عموم مردم بايد مورد توجه قرار گيرد. نکته مهم اين است که همه افراد جامعه از کودکان و بزرگسالان بايد ياد بگيرند که تندرستي پديده اي است که عوامل مختلفي در حفظ و بقا» و يا از بين بردن آن دخالت دارند و تربيت بدني عامل بسيار مهم و ارزنده است که مي تواند به عنوان يک وسيله آموزش علمي وواقعي مفهوم و اعتقاد به تندرستي را در افراد ايجاد نمايد.

فعالیت ورزشی

يکي از بزرگترين و با اهميت ترين بخش ها توجه به فعاليت هاي ورزشي که در برنامه هاي سازندگي هر جامعه بايد مورد توجه قرار گيرد، دوران کودکي تا سنين جواني است که مقاطع قبل و بعد از دبستان، راهنمايي، دبيرستان و بلاخره دانشگاه را شامل مي شود. پي ريزي و اساس فعاليت هاي ورزشي براي سنين بزرگسالي و شکوفائي تن و جان در همين سالها شکل مي گيرد. عدم توجه به سازندگي جسم و روان افراد در اين مرحله است که به عدم شکوفايي اقتصادي واجتماعي جوامع منجر مي گردد، زيرا پايه هاي رشد مناسب براي افراد جامعه در همين سنين پي ريزي و پايه گزاري مي شود.

اوقات فراغت

معناي لغوي فراغت: LEISURE

به معناي رهايي موقت از کار و اشتغال رسمي زندگي و انجام فعاليتهايي که مورد نظر و به دلخواه فرد باشند و کارکردهاي اصلي را رفع و خستگي، سرگرمي، تفريح، رشد و شکوفايي شخصيت انسان برشمرده اند.(زيور ورزش شماره ۲۸ خرداد ۸۳)

زماني راشامل مي شود که فرد در آن مسئوليت خاصي از نظر اجتماعي و امرار معاش و مسائل خانوادگي را بردوش ندارد. با توجه به اين که افراد امروزه با فقر حرکتي ناشي از تکنيک و تمدن عصر حاضر مواجعه هستندو اين نه تنها سبب ضعف هاي عضلاني و ارگاني شده، بلکه باعث نارسا ئي و اشکالات خاص رواني نيز مي گردد، خالي بودن اوقات فراغت و يا عدم امکان دسترسي به امکانات و برنامه هاي سالم سبب گرايش هاي غير اصولي و غير اخلاقي در افراد گردد.

مشکلات موجود

  • عدم توجه کافي و برنامه ريزي صحيح از سوي والدين
  •  بالا بودن هزينه ها و مشکل اقتصادي خانواده ها
  • عدم استفاده از فضاهاي موجود در مدارس در ساعت غير آموزشي
  • کمبود امکانات و عدم در دسترس بودن براي همه
  • نبود اعتبارات کافي
  • عدم هماهنگي تمامي ارگانهاي دولتي و خصوصي کشور براي برنامه ريزي هماهنگ

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =