پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آسیب های ورزشی (علل اصلی ایجاد و اقدامات اولیه) : دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 45
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
19000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۴۵ صفحه با موضوع آسیب های ورزشی (علل اصلی ایجاد و اقدامات اولیه) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی ، آسيبهايي است كه در اثر فعاليتهاي ورزشي و يا عوارض و عواقب آن به وجود مي‏آيد و معمولا به دو گروه بزرگ حاد و مزمن تقسيم بندي مي‏شوند. آسيبهاي حاد، آسيبهايي هستند كه به صورت ناگهاني به وجود مي‏آيند و يا هنگام مراجعه به پزشك از بروز آن كمتر از دو هفته گذشته باشد. اما آسيبهاي مزمن، آسيبهايي هستند كه به مرور زمان به وجود آمده‏اند و يا آسيبهاي حاد بوده‏اند كه هنگام مراجعه به پزشك از زمان بروز آن بيشتر از دوهفته گذشته باشد.

از آسيبهاي حاد مي‏توان به شكستگيها، در رفتگيها، بريدگيها و سوختگيها اشاره كرد و از آسيبهاي مزمن، مي‏توان به آرنج تنيس بازان و زانوي دوندگان اشاره كرد. از طرف ديگر فرض كنيد يك ورزشكار دچار پيچ خوردگي مچ پا شده ولي براي درمان اصولي آن اقدامي نكرده و پس از دو هفته با درد مچ پا به پزشك مراجعه نموده است، اين آسيب در ابتدا از نوع حاد بوده ولي به علت عدم درمان و گذشت زمان به يك آسيب مزمن تبديل شده است.

علل اصلی ايجاد صدمات ورزشی چيست؟

عدم آمادگی بدنی،گرم نکردن بدن پيش از شروع فعاليت ورزشی،استفاده از تکنيک های نادرست و نيز ماهيت خود رشته ورزشی از جمله دلايل ايجاد آسیب های ورزشی هستند.

چگونه می توان از بروز صدمات ورزشی جلوگيری کرد؟

ارتقا دانش و سطح معلومات مربيان و خود ورزشکاران،داشتن سطح آمادگی بدنی مطلوب و گرم کردن بدن به اندازه کافی و قبل از مبادرت به انجام فعاليت می توانند از ميزان بروز آسيب های ورزشی بکاهند.

اقدامات درماني اوليه بعد از آسیب های ورزشی

بعد از اينکه يک آسيب حادث مي شود ناحيه آسيب ديده پرخون شده و ملتهب مي شود . پديده التيام با جايگزيني بافت آسيب ديده توسط کلاژن شروع شده که بعنوان اسکار ( اثر زخم ) ناميده مي شود . که سخت و سفت است و قبل از شروع مجدد ورزش بايد اصلاح شود و با دقت درمان شود .

اقدامات اوليه

اقدامات اوليه درمانی در آسیبهای ورزشی شامل مراحل زير است:

  1. محافظت و پيشگيری از آسيب بيشتر مثلاً با استفاده از وسايل کمک ارتوپدی
  2. استراحت که بسته به نوع آسیيب از فرم مطلق آن تا استراحت نسبی را شامل می شود.
  3. استفاده از يخ سبب کاهش درد،تورم و التهاب می شود.
  4. فشار که اگر همراه با يخ استفاده شود سبب محدود شدن تورم خواهد شد.
  5. بالا نگه داشتن عضو آسيب ديده نسبت به سطح قلب سبب تسهيل تخليه وريدی از ناحيه مربوطه می شود.
  6. عمل هاي محافظتي که در مواقع آسيب جزیی و بدون علامت ورزشکار استفاده می شود مثلاً استفاده از بانداژ برای پيچ خوردگی مختصر مچ پا.

انواع صدمات ورزشي

صدمات ورزشي انواع بسيار گسترده اي دارند ودر هر رشته ورزشي آسيب هاي خاص شيوع متفاوت دارند .اما به طور كلي از لحاظ تصميم گيري براي كمك به ورزشكار اين آسيب ها را به مي توان به دو دسته كلي تقسيم كرد:

آسيب هاي اضطراري كه تهديد كننده جان مصدوم هستند و آسيب هاي غير اضطراري كه آسيب در ورزشكار ايجاد شده است وخطر مرگ براي وي را به دنبال ندارد.

صدمات ورزشي

اضطراري ————————————– خطر مرگ

غير اضطراري ————————– عدم وجود خطر مرگ

آسيب هاي غير اضطراري

دامنه آسيب غير اضطراري بسيار گسترده بودهوشامل موارد متعددي مي باشد.در اين طيف از آسيب هااز آسيب هاي بسيار كوچك ومختصر مثل تاول تا آسيب هاي بسيار وسيع ومهم مثل شكستگي ها قرار مي گيرند.

مهمترين آسيب هاي غيراضطرري عبارتنداز:شكستكي, دررفتگي , كشيدگي رباطها , ضرب ديدگي , كشيدگي عضلات , وترها , پارگي و كوفتگي در رابطه با تمامي آسيب هاي غير اضطراري يك روند كلي وشيوه برخورد مشترك وجود داردكه شامل ۳ مرحله است

  1. ارزيابي مصدوم
  2. درمانهاي اوليه
  3. پيشگيري

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفت =