پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دوچرخه سواری و ضرورت های اوليه: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 26
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۶ صفحه با موضوع دوچرخه سواری و ضرورت های اوليه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

دوچرخه سواری و ضرورت های اوليه

مقدمه :

از اختراع اولين دوچرخه در سال ۱۸۶۷ تا امروز دوچرخه سواری سيري پر فراز و نشيب را پيموده در بدو تولد به عنوان وسيله اي تفريحي پنداشته مي شد با گذشت زمان به علت سرعت زياد در مقايسه با پياده به عنوان وسيله نقليه اي جدي مورد توجه قرار گرفت . با پيدايش اتومبيل در ابتداي قرن بيستم و اعمال سياست هاي اتومبيل گرا ، دوچرخه کارآيي اوليه خود را از دست داد اما از دهه ۱۹۷۰ با مطرح شدن بحران انرژي و از سوي ديگر در کانون توجه قرار گرفتن مسائل زيست محيطي مسيري فراهم شد تا در دهه ۱۹۸۰ به اهميت يافتن ” برنامه ريزي پايدار ” منجر شود اين نگاه انسان گرايانه بار ديگر تردد دوچرخه را به عرصه سيستم حمل و نقل درون شهري بازگرداند.

بخش نخست اين پژوهش با عنوان عوامل تأثيرگذار بر گرايش به دوچرخه سعي دارد به اين پرسش پاسخ دهد که جاذبه ها و دافعه هايي که در بستر شهر يزد براي تردد دوچرخه وجود دارد چه هستند و گرايش مردم به استفاده از اين وسيله را چگونه شکل مي دهند ؟ در پاسخ به اين سؤال پيرامون عوامل مستقلي بحث خواهد شد که بر تردد دوچرخه به عنوان عامل وابسته تأثير مي گذارند .

بخش دوم تحت عنوان ” پتانسيل ها کالبدي شهر براي برنامه ريزي مسير تردد دوچرخه ” مشخصا ً امکان طراحي مسيرها را در کالبد موجود شهر مي سنجد .

وجهه فرهنگي دوچرخه سواری

آل احمد در بازديد خود از شهر يزد در سال ۱۳۳۷ شهر را چنين توصيف مي کند :

شهر پر بود از دوچرخه هاي فيليپس ورالي ، آخوندها هم سوار بودند و پا مي زدند و مي رفتند جوي کنار خيابان مجراي گذر آب نبود استراحتگاه عمومي دو چرخه ها بود… يزد شهر دوچرخه هاست …. درحدود ۲۰۰ هزار دوچرخه در يزد است ( قلمسياه ، ۱۳۷۵، ۲۳۷) .

وضعيت آلتوناتيوهاي سفر

جمعيت شهر يزد در سال ۱۳۸۱ معادل ۳۸۰۱۱۵ نفر بوده است ( سيگارچی ۷ ، ۱۳۸۳ ،۷۴ ) در سال ۱۳۸۳ در شهر يزد تعداد اتومبيل شخصي، موتور ۱۳۰ هزار ( خبرنامه شوراي ترافيک،۱۳۸۲ ،۲۶)

دوچرخه   ، اتوبوس ۱۹۷ ، ميني بوس ۴۶۵ و تاکسي ۸۵۰ (سالنامه آماري استان ، ۱۳۸۳ ، ۳۷۵ ) برآورد شده است .

هزينه سفر :

با توجه به اينکه متوسط درآمد جامعه آماري به نظر طبيعي مي آيد که ۵/۵۸ درصد از جمعيت دوچرخه سوار يزد انگيزه اصلي خود از دوچرخه سواري را کم هزينه بودن عنوان مي کنند در پيمايشي مشابه در آلمان ، ۳/۱۵ درصد از جمعيت دوچرخه سوار صرفه جويي مالي را عامل استفاده از دوچرخه عنوان کرده اند :

با تحليل داده هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي (سيگارچي ، ۱۳۸۳ ،۶۹۵) نسبت هزينه سالانه حمل و نقل يک خانوار شهري در استان يزد به هزينه هاي و درآمد خالص آن خانوار بدست مي آيد.

ميزان ايمني تردد

شايد بيش از مسأله ايمني آنچه به عنوان فاکتور محدود کننده استفاده از دوچرخه اهميت دارد ، احساس ناامني در هنگام تردد با دوچرخه باشد در مطالعه اي مشابه در دانمارک %۲۰ از زناني که از دوچرخه استفاده نمي کردند دليل خود را هراس از عدم تأمين جاني دوچرخه سوار درخيابان عنوان کردند در حالي که تنها % ۲۰ از مردان به دليل احساسي مشابه ، از دوچرخه سواری خودداري مي کردند (۲۵ ، ۱۹۸۲ ، Hudson) ، احساس عدم ايمني مهم ترين مشکل ۴۴ درصد از دوچرخه سواران يزدي است که با توجه به آمار تصادفات ، دغدغه اي منطقي به نظر مي رسد .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =