پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فوتبال (سرگذشت تاريخي ورزش فوتبال): دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در  ۱۴ صفحه با موضوع فوتبال (سرگذشت تاريخي ورزش فوتبال) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

 

تاريخچه (سرگذشت تاريخي ورزش فوتبال)

اسناد تاريخي به وضوح نشان مي دهند بازي يا نوعي ورزش بدنسازي كه عبارت بود از ضربه زدن به توپ با پا و فرستادن آن به درون توري كوچك، در قرن دوم و سوم قبل از ميلاد در درون فرمانروايي خاندان «هال» در ارتش چين مرسوم نبوده است. همچنين اسنادي مستحكم تر نشان مي دهد مرزبندي زميني براي بازي ضرببه به توپ با پا،در شهر كيوتوي ژاپن اتفاق افتاده است. در يونان و روم قديم نيز نوعي بازي شبيه به فوتبال كنوني وجود داشته است، البته هر تيم بيش از ۲۷ بازيكن داشت. به هر حال ذكر دقيق اين مطلب كه فوتبال دقيقاً كي و كجا شروع شد امري ناممكن است. اما منطقي است كه بپذيريم بازي با توپ كه ما در ورزش هاي شكل يافته كنوني، بيش از ۳۰۰۰ سال قبل در جايي روي اين كره خاكي وجود داشته است.

فوتبال كه به زبان عاميانه مردم انگليس ساكر (soccer)ناميده مي شود و محبوب ترين و رايج ترين ورزش در بين مردم اين جزيره از قرن هشتم ميلادي به بعد بوده است. اما در شروع به بازي خشن و جنگ تن به تن بيشتر شبيه بود.

در سال ۱۸۶۹ اتحاديه فوتبال در قوانين خود شرطي را وارد كرد كه بموجب آن تماس توپ با دست كاملاً ممنوع باشد و به اين ترتيب شالوده فوتبال جديد ريخته شد. در اين بازي توپ نه نقطه مشخصي كه قبل از شروع بازي تعيين مي شد حركت داده مي شد. صدها نفر در بازي اي شركت مي كردند كه در طول قرن ادامه يافت.

 

کارکردهای فوتبال

فوتبال مهمترين ورزش شناخته شده است لذا اين ورزش داراي كاركردهايي از جمله كاركردهاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي، و كاركرد ايجاد نشاط و شادي مي باشد كه اين كاركرد به ترتيب زير توضيح داده مي شود:

كاركرد اجتماعي:

برگزاري مسابقات فوتبال در سطح جهاني امروز در نزد بسياري از جامعه شناسان به عنوان ابزاري براي اندازه گيري ارق و همبستگي ملي مورد استفاده قرار مي گيرد و فوتبال مي تواند در بالا بردن اين همبستگي نقش مهمي را ايفا كند. يكي از كاركردهاي ورزش بالا بردن همبستگي ملي است و كشورهايي كه از تعدد اقدام برخوردارند، از ورزش هاي گروهي و بويژه فوتبال بعنوان بالا بردن وحدت ملي استفاده مي كنند. و اگر امروزه فوتبال به عنوان نهادي براي جهاني سازي نام برده مي شود براي اينست كه تمامي بازيكنان از تمام نژادها، قوم ها،

كاركرد سياسي:

بسياري از سياستمداران معتقدند براي برقراري رابطه بين دو كشور، بهترين بزار و وسيله همانا فوتبال است، و اين امر نشان مي دهد كه اين ورزش گروهي براي مقاصد سياسي نيز مي تواند مورد استفاده قرار گيرد، چرا كه مسابقه بين دو تيم كشور در واقع مسابقه بين دو ملت است. دست دادن بازيكنان دو كشور با يكديگر و لباس عوض كردن و دادن هديه براي يكديگر و حضور مسئولين رده بالاي كشور در بازي فوتبال، مي تواند زمينه هاي ايجاد نوعي رابطه بين كشورها باشد.

كاركرد فرهنگي:

فوتبال امروزه دنا و فرهنگ خود را مي سازد و قواعد خاص خود را بر ملت ها حاكم مي سازد. براي بسياري از جامعه شناسان، فوتبال شكل كوچك شده اي از جامعه است كه در آن مي توان به ويژگي هاي افراد آن جامعه است يافت. مطمئناً رفتار بازيكنان و تماشاگران حامي آنها، نوع برخورد با يكديگر مي تواند نشان دهنده رفتار يك ملت باشد و ميليون ها چشم رفتار بازيكنان را مي بينند و آن را مورد ارزيابي قرار مي دهند.

كاركرد ايجاد نشاط و شادي:

در بعضي از كشورها از جمله ايران فوتبال در قالب هاي مختلف از جمله جشن و شادي در معابر عمومي و اعتراض به مسائل گوناگون مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =