پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
قانون هندبال (زمان، زمین و…): دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 40
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در 40 صفحه با موضوع قانون هندبال (زمان، زمین و…) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

قانون هندبال

قانون هندبال (۱) زمين بازي

(۱:۱) زمين بازي، محوطه اي است به شکل مستطيل که طول آن ۴۰ و عرض آن ۲۰ متر مي باشد. اين زمين داراي دو محوطه دروازه (قانون ۱:۴ و قانون ۶) و يک محوطه بازي است. دو خط بلند طولي را خطوط کناري و خطوط کوتاه انتهايي را خط دروازه (بين دو پايه دروازه) يا خط بيروني دروازه (دو طرف دروازه) مي نامند.

زمين بازي حداقل بايد در طول خطوط کناري، يک متر و در پشت خط بيروني دروازه، دو متر حريم داشته باشد. وضعيت زمين بازي نبايد به صورتي تغيير يابد که باعث کسب آوانتاژ يکي از تيمها شود.

قانون هندبال (۲) وقت بازي، علامت پاياني و تايم اوت

 وقت بازي

(۲:۱) وقت عادي بازي براي تمامي تيمهايي که ۱۶ سال به بالا دارند در دو نيمه و هر نيمه به مدت ۳۰ دقيقه است که در بين آن ۱۰ دقيقه استراحت داده مي شود. وقت عادي بازي براي تيمهاي جوانان، دو زمان ۲۵ دقيقه اي براي گروه سني ۱۲ تا ۱۶ سال و دو وقت ۲۰ دقيقه اي براي گروه سني ۸ تا ۱۲ سال مي باشد. در هر دوي اين موارد، زمان استراحت ۱۰ دقيقه مي باشد.

علامت پاياني

(۲:۳) وقت بازي با سوت داور براي اجراي پرتاب شروع، آغاز مي شود. بازي به وسيله علامت پاياني ساعت عمومي يا وقت نگهدار خاتمه مي يابد. اگر هيچ نوع علامتي داده نشد، داور براي اعلام پايان وقت، سوت خواهد زد (۱۷:۱۰).

 

تايم اوت

(۲:۸) داوران تصميم مي گيرند که وقت بازي چه موقع و براي چه مدت متوقف شود (تايم اوت).

در موارد زير اعلام تايم اوت الزامي است:

  • الف) هنگام اعلام دو دقيقه تعليق، ديسکاليفه يا اکسکلود؛
  • ب) هنگام اعلام پرتاب ۷ متر؛
  • ج) هنگام اعلام تايم اوت تيمي؛
  • د) هنگام خطاي تعويض با ورود بازيکن اضافي به زمين؛
  • ه) هنگامي که از سوي وقت نگهدار يا سرپرست فني سوت زده شود؛
  • و) هنگام ضرورت مشورت بين داوران، طبق قانون ۱۷:۸؛

قانون هندبال (۴) بازيکنان، ذخيره ها، تجهيزات و وسايل

بازيکنان

(۴:۱) يک تيم، شامل ۱۲ بازيکن مي باشد. بيش از ۷ بازيکن نمي توانند همزمان در داخل زمين باشند، مابقي بازيکنان، ذخيره مي باشند. در خلال بازي، همواره تيم بايد يک بازيکن داخل زمين خود را به عنوان دروازه بان معين کرده باشد. بازيکني که به عنوان دروازه بان تعيين شده است مي تواند در هر لحظه از بازي به عنوان بازيکن زمين فعاليت نمايد؛ همچنين بازيکنان زمين نيز مي توانند در هر لحظه از بازي به عنوان دروازه بان فعاليت نمايند (قانون ۷:۴،۴:۴). يک تيم در آغاز مسابقه حداقل بايد ۵ بازيکن در زمين بازي داشته باشد، تعداد اعضا و تيم مي تواند در هر لحظه از بازي و همچنين وقت اضافي به ۱۲ نفر برسد. (در مسابقات فدراسيون جهاني هندبال و قاره اي متناسب با مقررات خاص آن مسابقات عمل مي شود).

بازيکنان ذخيره

(۴:۴) بازيکنان ذخيره مي توانند به صورت مکرر و در هر زمان بدون اطلاع وقت نگهدار/ منشي به زمين بازي وارد شوند، به شرط آنکه بازيکني که با وي تعويض مي شود قبلاً از زمين خارج شده باشد.

تجهيزات و وسايل

(۴:۷) همه بازيکنان يک تيم در زمين، بايد لباس مشابه و يکنواخت داشته باشند. ترکيب رنگها و طرح لباس دو تيم بايد به صورتي باشد که آنها را کاملاً از يکديگر متمايز نمايد. بازيکني که به عنوان دروازه بان مورد استفاده قرار مي گيرد، بايد براي لباس خود از رنگهايي استفاده کند که او را از بازيکنان هر دو تيم و همچنين دروازه بان تيم مقابل متمايز نمايد (۳ـ۱۷).

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =