پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آمادگی جسمانی و ایروبیک: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع آمادگی جسمانی و ایروبیک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آمادگی جسمانی و ایروبیک

مقدمه:

ادعا مي‌شود ميلو از شهر كراتن بزرگترين قهرمان قرن ششم قبل از ميلاد مسيح هر روز گوساله‌اي را به دوش مي‌كشيد و آن را حمل مي كرد تا به گاوپروري تبديل شد، وي با استفاده از اين روش آن قدر قوي شد كه در طول ۲۴ سال مبارزه‌اش هرگز شست نخورد و ۶ بار پياپي مقام قهرمان المپيك آن زمان را به خود اختصاص داد در ساليان دراز گذشته قهرمانان براي رسيدن به آمادگي مطلوب از روش ‌هاي جالب ديگري استفاده مي كدرند مثل كروباس كه شغل او آشپزي بود و استعداد جسماني خوبي برخوردار نبود براي تمرين آن قدر از تپه‌ها به شدت بالا و پائين رفت كه قهرمان المپيك سال ۷۷ قبل از ميلاد مسيح گرديد و در بيشتر مسابقاتي كه در يونان ترتيب داده مي شد. پيروز بود.

مفهوم و اجزاي آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی از جمله مفاهيمي است كه بسيار مورد استفاده قرار گرفته و به آمادگي انرژي و آمادگي عضلاني اشاره دارد. آمادگري انرژي و آمادگي عضلاني هر كدام داراي اجزايي مي‌باشد.

آمادگي انرژي

آمادگي انرژي و آمادگي عضلاني دو جزء اصلي آمادگي جسماني‌اند. آمادگي انرژي نيمي از يك برنامه مناسب تمريني را تشكيل مي دهند ورزش‌هاي كوتاه مدتي هم چون دوي ۱۰۰ متر، پرش طول و . . . . كه تنها به چند ثانيه زمان نياز دارد از جمله ورزش‌هايي هستند كه نيازمند آمادگي انرژي بي هوازي مي‌باشند.

آمادگي عضلاني

نيمه ديگر يك برنمه مناسب تمريني را آمادگي عضلاني تشكيل مي دهد. آمادگي عضلاني خود شامل قدرت، استقامت عضلاني، توان، سرعت، انعطاف پذيري و چابكي است برخي رشته‌ها به قدرت و برخي به استقامت عضلاني يا توان نياز دارند. در ورزشهاي گوناگون عوامل خاصي از آمادگي عضلاني مورد نظر است.

روشهای تمرين براي توسعه آمادگي انرژي

۱- تمرينهاي تداومي

همان طور كه از نمايش پيداست. شامل دويدن (يا شنا) طولاني مدت مي‌‌باشد كه به سه دسته تقسيم مي‌‌شود.

الف) دوي تداومي آهسته، دويدن مسافتي طولاني با سرعت آهسته از اين قبيل دوها به نام دوهاي هوازي يا استقامتي ياد شده است.

ب) دوي تداومي سريع: تفاوت بين اين دو و دوي آهسته، در سرعت و سرعت گام برداري آن است كه باعث جلو افتادن خستگي شده، در نتيجه مسافت كمتري طي مي‌شود در اين دو شدت دويدن بايد به حدي باشد كه تعداد ضربان قلب ۰ تا ۹۰% حداكثر برسد.

ج) جالينگ اصطلاحي است كه همه دوها را با هر سرعتي شامل مي شود. وي معمولاً به يك دوي نرم و طولاني با سرعت آهسته اطلاق مي‌گردد.

۲- تمرين بازي سرعت يا فارتلك

فارتلگ يك واژه سوئدي است و به معني بازي سرعت مي‌باشد. اين تمرين شامل دوهاي سريع و آهسته متناوبي است كه در زمين‌ها و جاده‌ها و معابر و در محيطهاي طبيعي انجام مي‌گيرد. اين تمرين در واقع پيش نيازي است براي تمرين‌هاي تناوبي مي‌باشد.

۳- تمرين تناوبي:

تمرين تناوبي همان طور كه از نامش پيداست. عبارت است از تكرار دسته‌اي از مراحل تمرين كه بين آنها به طور متناوب از مراحل استراحت استفاده مي شود.

آزمون‌هاي آمادگي عضلاني

۱- انعطاف پذيري

نشستن و طاندن است به انگشتان پا

۲- قدرت و استقامت عضلاني:

دقرت و استقامت عضلاني را مي‌توان با استفاده از وسايل آزمايشگاهي يا حركتهاي ساده از قبيل بارفيكس و دراز و نشست و . . .  تعيين نمود. (اسكوات- شنا روي دست)

۳- توان

توان تركيب جالبي از قدرت و سرعت مي‌باشد براي ارزيابي توان دو آزمون دوي پله و پرش عمودي بسيار مناسب است.

۴- سرعت

در بسياري از مهارت‌هاي ورزشي، سرعت از اهميت بسياري برخوردار است روش معتبر براي اندازه‌گيري سرعت ديدن، دوي ۵۰ يارد (۷۲/۴۵ متر) مي‌باشد.

۵- چابكي:

چابكي توانايي تغييرمسير حركت با حفظ تعادل مي‌باشد و به عواملي مثل قدرت، سرعت، هماهنگي و تعادل بستگي دارد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 17 =