پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ورزش شنا یک ورزش آبی: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 19
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع ورزش شنا یک ورزش آبی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ورزش شنا یک ورزش آبی

مقدمه

سفر تفریحی خودتان را به هر کجایی که می خواهید شروع کنید و اگر بخت با شما یار باشد می توانید سفرتان را در کنار تفریحگاه آبی به پایان برسانید شنا یک فعالیت طبیعی است که هم برای تفریح و سرگرمی و هم برای آرامش اعصاب می باشد . از لحاظ تناسب شنا هر دو مزایای جسمانی و روحی را دارد . از انجا که بعضی افراد دارای محدودیت جسمانی می باشند و نمی توانند ورزش های زمینی را انجام دهند ورزش آبی می تواند آمادگی جسمانی مطلوب و کاملی برای آنان فراهم سازد .

شنا یکی از ورزش هایی است که شما میتوانید با اطمینان خاطر و با قدری راهنمایی پزشکی آن را انجام دهید به ویژه اگر فرد آسیب دیده یا دچار ورم مفاصل باشند . مهم نیست که شما برای تفریح شنا میکنید یا برای مسابقه ، در هر صورت شنا فعالیتی آرام بخش و فوق العاده است و هنگامی که بدن خود را در آب رها میکنید و غوطه ور شدن خود را در آن تماشا می کنید سبب تسکین و تمدد اعصاب شما میشود.

مزایای ورزش شنا

بنا بر نظر انجمن آمادگی جسمانی آبی ایالات متحده ، ورزش ابی مزایای جسمانی ، تفریحی و روحی زیادی در بر دارد :

▪ بهبود قدرت و انعطاف پذیری

▪ استقامت و تعادل عضلانی بهتر ( تعداد ریادی از ورزشکاران آماتور و حرفه ای دوره های آموزشی را در داخل آب تمرین میکنند )

▪داشتن قلبی قوی تر

▪ بهبود فیزیک ظاهری بدن ▪ بهبود گردش خون

▪ احیای مجدد جهت درمان ماهیچه ها و بهبودی از حادثه و جراحات

▪ کنترل وزن

▪ آسودگی از فشار روحی و تنش

▪ افزایش انرژی

▪ خنده های زیاد

انواع ورزش های آبی

انواع مختلف از ورزش های آبی عبارتند از:
▪ راه رفتن در آب یا نرم دویدن:
به کار بردن انواع مختلف گام ها و حرکات بازو از کمر به طرف سینه در قسمت عمیق . راه رفتن یا دویدن در آب بسیاری از همان مزایایی را که شما در ورزش کردن روی خشکی به دست می آورید دارامی باشد و البته خیلی کمتر باعث آسیب می شود .

▪ حرکات ریتمیک در آب :
تمام بدن همراه با حرکات موزون در آب کم عمق حرکت می کند . هدف برای بهبود عروق کرونری است .
▪ حرکات موزون در آب /تمرینات قدرتی :
حرکات بالا و پایین بردن بدن با استفاده از مقاومت آب یا استفاده از برخی لوازم در آب به منظور تقویت کردن ، محکم کردن و شکل دادن ماهیچه ها
▪ تمرینات انعطاف پذیری :‌
حرکات وسیع با استفاده از حداکثر کشش بدن
▪ آب درمانی و احیای مجدد:
روش هایی در آب به منظور رسیدن به هدف های بالینی مخصوص انجام می شود .
▪ یوگای آب و ریلکسیشن :‌
حرکات نرم و ملایم با آب به عنوان یک وسیله آرامش بخش

ورزش شنا

اکثریت مردم اگر گرایشی به فوتبال یا بسکتبال نداشته باشند، برای ورزش کردن به سمت دستگاه های پیاده روی می روند. از آنجا که این دستگاه ها معمولاً در هر باشگاه ورزشی وجود دارد، برای آنها که می خواهند ورزش کنند راحت ترین راه به نظر می آاید. اما، اگر یك سری به استخر محلتان بزنید، در آنجا با ورزشی کاملاً متفاوت با سایر ورزش ها آشنا خواهید شد.

حتماً تا به حال شنیده اید که شنا ورزشی بسیار عالی است، اما وقت برای یادگیری آن نگذاشته اید. در اینجا ما اطلاعات لازم اولیه در رابطه با این ورزش را در اختیارتان می گذاریم.

فواید ورزش شنا

دلایل بسیاری وجود دارد که شما را به سمت استخر بکشاند. اول اینکه این ورزشی است که برای قلب بسیار مفید می باشد. اگر شدت حرکاتتان زیاد باشد کاملاً میتوانید آنرا با دویدن در یک تراز تصور کنید. اما از آنجا که در این حرکات هم قسمت های بالایی و هم قسمت های پایینی بدنتان در آب حرکت می کنند، می توان گفت که ماهیچه ها حتی بیشتر از دویدن کار می کنند و شما کالری بیشتری خواهید سوزاند.

محل های ورزش شنا:

برای افرادی که در شهرها زندگی می کنند، استخر تقریباً تنها انتخاب می تواند باشد. اما سعی کنید استخری را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه وقتتان را مشغول دور زدن نباشید.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =