پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اسکی در ایران و انواع آن: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 10
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۰ صفحه با موضوع اسکی در ایران و انواع آن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اسکی

يكي از بازي هاي ورزشي زمستاني است. جاي اين بازي دامنه هاي پربرف كوه ها يا زمين هاي هموار پوشيده از برف هاي سنگين، و مهمترين وسيله بازي يك جفت چوب اسكي است كه به كفش ها يا پوتين هاي اسكيت باز بسته مي شوند. اسكي بازان ماهر بيشتر در دامنه هاي پرشيب كوه ها به اين بازي ورزشي مي پردازند. بعضي از اسكي بازان هم علاقه مندند در زمين هاي  هموار پوشيده از برف اسكي بازي كنند تا بتوانند فاصله هاي بسيار زياد را به كمك چوب اسكي بپيمايند. جالب توجه ترين بخش اين بازي پرش است. اسكي بازان ماهر خود را به بالاي تپه اي مي رسانند كه از سطح زمين خيلي بلند تر است،‌

انواع اسکی

سه نوع بازي اسكي در جهان معمول است: اسكي آلپي، اسكي نروژي و اسكي آزاد.

اسکی آلپي نوعي از اسكي است كه در مسافت هاي كوتاه كه شيب هاي تند و پيچ و خم هاي بسيار دارند. چون نخستين بار اين نوع اسكي در دامنه هاي كوه هاي آلپ در اروپا رايج شد، آن را اسكي آلپي ناميدند. بعضي از اسكي بازان ماهر شيب هاي تند را با سرعتي بيش از ۱۰۰ كيلومتر در ساعت مي پيمايند.

اسکی نروژي نوعي از اسكي در مسافت هاي طولاني در زمين هاي هموار يا شيب هاي ملايم است اين نوع اسكي بيشتر در كشورهايي، مانند نروژ و سوئد و فنلاند رايج است كه زمين هاي آن ها در بيشتر سال پوشيده از برف هاي سنگين است. اسكي نروژي بيشتر پيمودن راهي طولاني با چوب اسكي روي برف است. به همين سبب، اسكي بازان بايد داراي نيروي بدني مناسب باشند تا بتوانند مسافت هاي طولاني را بپيمايند.

پرش اسکی شيوه اي از اسكي نروژي است اسكي باز، هنگامي كه پس از پيمودن راهي با چوب اسكي به سطحي شيب دار مي رسد،‌ به تندي از اين شيب مي گذرد،‌ از سكوي پرش پايان راه خيز برمي دارد،‌ سنگيني بدن را به جلو مي دهد،‌ و مسافتي را در فضا به صورت پرش مي پيمايد. سرانجام، روي زمين پايين سكو فرود مي آيد. پرش اسكي نياز به مهارت بسيار دارد. بعضي از اسكي بازان ماهر توانسته اند از تپه هايي به بلندي در حدود ۱۰۰ متر به صورت پرش فرود آيند.

اسکی آزاد نوعي از اسكي همراه با حركت هاي موزون و نمايشي،‌ گذر از پستي ها و بلندي هاي پي درپي،‌ تند رفتن،‌ ناگهان ايستادن،‌ عقب گرد كردن، پرش، چرخيدن در حال پرش در فضا و شيوه هاي ديگر آكروباسي است.

وسيله هاي اسکی

مهمترين وسيله هاي اسکی  عبارتند از:‌ چوب اسكي، كفش اسكي،‌ باتون يا چوب دست اسكي و پوشاك اسكي.

چوب اسكي يك جفت چوب باريك و بلند با لبه هاي فلزي است كه براي سر خوردن روي برف به كار مي رود. سر و ته چوب اسكي كمي به طرف بالا خميده است. جنس آن از چوپ، فلز، پلاستيك يا مواد ديگر است. طول چوب اسكي بستگي به مهارت اسكي باز دارد. هر چه مهارت اسكي باز بيشتر باشد،

اسکی در ايران

بازي اسكي از سال ۱۳۱۲ ه‍ ش در ايران معمول شد. نخستين جايي كه اسكي بازان در آن به يادگيري و بازي اسكي مي پردازند شمشك و دامنه هاي كوه هاي البرز در شمال تهران بود. اين ورزش درايران، به سبب آب و هوا و كوه هاي پربرف مناسب به سرعت رواج يافت. مهمترين ميدان هاي اسكي در ايران، كه به هر يك از آن ها پيست اسكي نيز مي گويند و براي اسكي بازي مناسب اند عبارتند از:‌ پيست ديزين در گچسر در شمال شهر كرج، پيست شمشك و پيست دربندسر در نزديكي دهكده شمشك، پيست آبعلي در نزديكي دهكده آبعلي در شمال شهر تهران. در شهرهاي اروميه، زنجان، تبريز، همدان و مشهد نيز پيست اسكي وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =