پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تعیین بهترین روش کاربرد ماده بیولوژیک EMa
doc
تعداد صفحات : 104
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کشاورزی - گرایش زراعت و اصلاح نباتات
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


کشور عزیزمان ایران با توجه به تنوع اقلیم ، آب و هوای مطبوع و اراضی وسیعی که در اختیار دارد در صورت مدیریت در عرصه کشاورزی میتواند یکی از قطب های بلامنازع کشاورزی دنیا باشد و با پرورش دانش آموختگان خبره در گرایش های مختلف رشته کشاورزی میتوان به این مهم نایل آمد.دیجی لود در ادامه به معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کشاورزی میپردازد. پایان نامه حاضر با عنوان” تعیین بهترین روش کاربرد ماده بیولوژیک EMa و تاثیر آن در عملكرد و اجزاء عملکرد دو رقم ذرت 704 و 666 در شهرستان فيروزآباد ” با گرایش زراعت و اصلاح نباتات و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد.

 

چکیده تعیین بهترین روش کاربرد ماده بیولوژیک EMa :

به منظور تعیین بهترین روش کاربرد ماده بیولوژیک EMa و تاثیر آن بر عملکرد و اجزاء عملکرد دو رقم ذرت 704 و 666 در شهرستان فیروزآباد يك بررسي مزرعه اي اجرا گرديد.  این آزمایش بصورت فاکتوریل در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی اجرا شد. فاکتورهای آزمایش شامل رقم و کود بود. تیمارهای کودی شامل F1: محلول پاشی با غلظت 100 در 1000 ، F2: محلول پاشی با غلظت 200 در 1000 ، F3: محلول پاشی بر کاه و کلش و زیر خاک نمودن آنها قبل از کشت به میزان 60 لیتر در هکتار EMa ، F4: به میزان 70 لیتر در هکتار  EMaهمراه با آب آبیاری ، F5: شاهد ( بدون مصرفEMa  ) بود. صفات مورد بررسی عبارت بودند از ارتفاع بوته، طول بلال، طول تاسل، طول پدانکل، تعداد دانه در بلال، تعداد دانه در ردیف، وزن هزار دانه، فاصله بلال تا سطح خاک، قطر بلال، قطر چوب و عملکرد دانه. نتایج آزمایش نشان داد که کاربرد EMa در همه روش ها، بطور معني داري موجب افزایش عملکرد شد. در بین همه روشهای مورد بررسی، محلول پاشی با غلظت 100 در 1000 بیشترین تاثیر را بر عملکرد و اجزاء عملکرد نشان داد.

 

 

منشأ و تاریخچه ذرت

منشأ اولیه ذرت آمریکا است . ذرت اصلی ترین زراعت جهت تأمین مواد غذایی در مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی قبل از کشف قاره جدید بوده است .

تحقیقات باستان شناسی در کشور مکزیک مشخص نموده است که ذرت حدوداً 4500 سال قبل از ميلاد در آنجا کشت می گردید . سه مبداء اولیه برای ذرت ذکر شده است که این سه مبداء منطبق با سه تمدن بزرگ در آمریکای جنوبی و مرکزی ( inca در پرو Aztec در مکزیک ، Maya در گواتمالا)‌ بوده است. پس از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب در سال 1493 ذرت وارد اسپانیا گردید و از آنجا به ایتالیا و پرتغال و سایر کشورهای اروپائی گسترش یافت. پرتغالیها در اوایل قرن شانزدهم میلادی ذرت را وارد اندونزی ، افریقا ، هندوستان و چین نمودند. وارد شدن ذرت به ایران در سال 921 شمسی توسط پرتغالیها صورت گرفت و از آن به بعد بعنوان یک زراعت فرعی در حاشیه مزارع و باغات صیفی کشت می گردید. در ایران ذرت از سه دهه پیش رفته رفته جای خود را باز کرد و در سال 1353 جزو طرح های افزایش تولید جای داده شد.

 

فرضیه ها:

  • کودEMa اثرمعنی دارمثبتی برعملکرد ذرت ارقام704و666 دارد.
  • محلول پاشی کودEMa نسبت به سایر روشهاتاثیر مطلوبتری برروی عملکرد ذرت دارد.

 

اهداف تحقیق ماده بیولوژیک EMa:

  • بررسی تاثیر کود بیولوژیک EMa برعملکرد واجزاء عملکرد ارقام ذرت 666و704
  • تعیین بهترین روش مصرفEMa درذرت ارقام666 و704درمنطقه فیروز آباد

بررسی عکس العمل دو رقم ذرت666 و 704 نسبت به کودEMa

نتیجه گیری نهایی ماده بیولوژیک EMa

با توجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق می توان این چنین بیان داشت که کاربرد EMa با حالت های مختلف می تواند موجب افزایش عملکرد و اجزاء عملکرد شود. کاربرد این کود بصورت محلول پاشی تاثیر بیشتری را نشان داد با توجه به نتایج بدست آمده کاربرد آن بصورت محلول پاشی در منطقه فیروزآباد  توصیه می شود. در این آزمایش غلظت 100 در هزار از تاثیر بالاتری برخوردار بود. همچنين اين كود علاوه بر اينكه فاقد تاثيرات منفي كودهاي شيميائي از نظر زيست محيطي مي باشد از نظر اقتصادي هم نسبت به آنها داراي ارجحيت است. در شهرستان فيروزآباد در يك هكتار مزرعه ذرت علوفه اي حداقل 2 ليتر انواع كودهاي كمپلكس با متوسط بهاي هر ليتر 150000 ريال و جمعا 300000 ريال مصرف مي گردد. اين در حالي است كه در روش مصرف EMa به فرم محلول پاشي و غلظت 10 درصد حدود 30 ليتر   EMaبا ارزش 127500 ريال مصرف مي شودو در نهايت با كاهش هزينه هاي توليد، افزايش درآمد توليد كننده را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =