پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مطالعه معرفت شناسي از ديدگاه ابن عربي : دانلود پایان نامه ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی
doc
تعداد صفحات : 176
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته فقه و حقوق اسلامی
99000 تومان


رشته فقه و حقوق اسلامی در میان داوطلبان علوم انسانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دیجی لود پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع “مطالعه معرفت شناسي از ديدگاه ابن عربي ” با فرمت Word (قابل ویرایش ) و در ۱۷۶ صفحه برای شما عزیزان فراهم کرده است. همچنین شما می توانید در میان مجموعه کامل از پایان نامه های رشته فقه و حقوق اسلامی که تیم دیجی لود گرداوری کرده است ، مناسب ترین پایان نامه را تهیه کنید و از آن به نحو احسن بهره مند شوید. برای راحتی شما دانشجویان گرامی ، پایان نامه ها در قالب ورد بوده و کاملا قابل ویرایش است. دی جی لود آرزو می کند همه ی شما عزیزان به اهداف و آرزوهای خود برسید.

 

چکیده پایان نامه مطالعه معرفت شناسي از ديدگاه ابن عربي :

هدف ما در این رساله بررسی « معرفت شناسی از دیدگاه این عربی » با توجه به جایگاه معرفت شناسی از دیدگاه ابن عربی در نظرات فلاسفه و دانشمندان و عارفان اسلامی در پنج فصل که فصل اول شامل کلیات طرح و فصل دوم آن معرفی زندگی و احوال و اقوال ابن عربی فصل سوم پیشینه و تعریف شناسی، فصل چهارم جایگاه معرف از نظیر عارفان و ابن عربی فصل پنجم معرفت از دیدگاه ابن عربی مورد بررسی قرار گرفته است . و قلمرو، تحقیق قلمرو معرفت شناسی به آغاز پیدایش آن و مباحث آن به صورت نظریه کلامی از زمان عارفان اسلامی در زمان بن عربی می باشد که جهان بینی ابن عربی عالم تجلی و ظهور حق است و در نتیجه هم اشیا و موجودات این عالم تعینات حق هستند این عربی اشاراه کامل را کامل ترین صورتی میداند که آفریده شده است . معرفت شناسی دانشی است که درباره حقیقت معرفت اشاره ، راههای دستیابی به آن تعیین معیار صدق و کذب ( ارزش شناخت ) بحث می کند .

کلید واژه : معرف شناسی ، ابن عربی ، عارفان ، انسان مکامل ، جهان بینی ، حقیقت .

هدف تحقیق:

بررسی معرفت شناسی در اندیشه و افکار شیخ محی الدین ابن عربی است .وشناخت انسان کامل از دیدگاه ابن عربی با توجه شرح ها ،نظرات وبررسی های بزرگان ودانشمندان که انجام گرفته است.

سوال مورد تحقیق :

بررسی  وپیشینه تاریخی معرفت شناسی از کجا آمده است ؟

معرفت شناسی و ریشه تاریخی آن از کجا آمده است ؟

معرفت شناسی از دیدگاه ابن عربی چگونه است؟

بررسی عقل و عشق از دیدگاه ابن عربی چگونه است؟

انسان کامل ازنظر ابن عربی چه کسی است؟

فهرست مطالب :

  • فصل اول: كليات طرح
  • معرفي موضوع……………………………………………………………………………. ۲
  • ۱-۱ اهمیت تحقیق و ضرورت تحقیق……………………………………………………. ۲
  • ۱-۲ هدف تحقيق………………………………………………………………………….. ۳
  • ۱-۳ روش تحقيق………………………………………………………………………….. ۳
  • ۱-۴روش تحقیق در معرفت شناسی………………………………………………………. ۳
  • ۱-۵ قلمرو تحقيق………………………………………………………………………….. ۴
  • ۱-۶ سوال مورد تحقيق……………………………………………………………………. ۴
  • ۱-۷ تعريف واژگان……………………………………………………………………….. ۵
  • ۱-۸ پيشينه تحقيق…………………………………………………………………………. ۵
  • ۱-۹ هدف تحقيق………………………………………………………………………….. ۵
  • ۱-۱۰ روش تحقيق………………………………………………………………………… ۵
  • ۱-۱۱ مشكلات و موانع تحقيق……………………………………………………………. ۶
  • فصل دوم:معرفي زندگي، احوال، اقوال ابن عربي
  • ۲-۱ مختصري از زندگي نامه ابن عربي…………………………………………………. ۸
  • ۲-۲ ويژگي هاي شخصيتي ابن عربي……………………………………………………. ۹
  • ۲-۳ طريقت و شخصيت ابن عربي………………………………………………………. ۹
  • ۲-۴ روش تفكر و سبك بيان……………………………………………………………… ۱۰
  • ۲-۵ جايگاه ، ابن عربي در تاريخ تصوف………………………………………………. ۱۱
  • ۲-۶ خانواده ابن عربي…………………………………………………………………… ۱۱
  • ۲-۷ كني و القاب ابن عربي……………………………………………………………… ۱۲
  • ۲-۸ چشم اندازي بر آثار و عقايد ابن عربي……………………………………………… ۱۲
  • ۲-۹ شرحهاي مكتوب بر آثار ابن عربي…………………………………………………. ۱۴
  • ۲-۱۰ طريقت ابن عربي، طريقت اكبريه……………………………………………….. ۱۶
  • ۲-۱۱ وفات ابن عربي…………………………………………………………………… ۱۷
  • فصل سوم:پيشينه و تعريف معرفت شناسي
  • ۳-۱ پيشينه معرفت شناسي……………………………………………………………….. ۲۰
  • ۳-۲ تعريف واژه  معرفت در لغت واصطلاح…………………………………………… ۲۰
  • ۳-۳ تحليل معرفت……………………………………………………………………….. ۲۳
  • ۳-۴ واژه ي معرفت در نگاه كلي………………………………………………………… ۲۳
  • ۳-۵ معرفت از منظر انديشمندان مسلمان………………………………………………… ۲۵
  • ۳-۶ راي حكماي اسلامي بر معرفت……………………………………………………… ۲۶
  • ۳-۷ رويكرد متفكران مسلمان در معرفت شناسي………………………………………… ۲۶
  • ۳-۸ معرفت ديني…………………………………………………………………………. ۲۷
  • ۳-۹ آغاز معرفت…………………………………………………………………………. ۲۸
  • ۳-۱۰ جايگاه معرفت در نهاد آدمي………………………………………………………. ۲۸
  • ۳-۱۱ محور معرفت شناسي……………………………………………………………… ۲۹
  • ۳-۱۲ عقل محور معرفت شناسي………………………………………………………… ۲۹
  • ۳-۱۳ پيوند بين معرفت و تعريف از نظر ارسطو………………………………………. ۳۰
  • ۳-۱۴ گرايش حسي و تجربي بر فلاسفه بر معرفت……………………………………… ۳۱
  • ۳-۱۵معرفت شناسي و علم شناسي فلسفي……………………………………………….. ۳۲
  • ۳-۱۶ تمايز معرفت شناسي و علم شناسي فلسفي………………………………………… ۳۳
  • ۳-۱۷ ابزار معرفتهاي بشري…………………………………………………………….. ۳۳
  • ۳-۱۸ اقسام علم حضوري انسان…………………………………………………………. ۳۵
  • ۳-۱۹ ويژگي هاي علم حضوري………………………………………………………… ۳۶
  • ۳-۲۰ معرفت حضوري و حصولي از نظر حكماي مسلمان…………………………….. .۳۶
  • ۳-۲۱ قلمرو علم حضوري در انسان…………………………………………………….. ۳۷
  • ۳-۲۲ بنيانگزاران و متفكران بزرگ معرفت شناسي……………………………………. ۴۰
  • ۳-۲۳ معرفت هاي يقيني ديني…………………………………………………………… ۴۰
  • ۳-۲۴ انواع معرفت هاي يقيني…………………………………………………………… ۴۰
  • ۳-۲۵ از نظر عارفان معرفت بر دونوع است…………………………………………… ۴۳
  • ۳-۲۶ نظر عقليون در باب معرفت………………………………………………………. ۴۴
  • ۳-۲۷ حقيقت عقل از نظر فلاسفه و متكلمان…………………………………………….. ۴۶
  • ۳-۲۸ عقل نظري و عقل عملي………………………………………………………….. ۴۷
  • ۳-۲۹ نظر ابن سينا بر معرفت شناسي…………………………………………………… ۴۷
  • ۳-۳۰نظر نصير الدين طوسي بر معرفت شناسي……………………………………….. ۴۹
  • ۳-۳۱ نظر فخر الدين رازي……………………………………………………………… ۴۹
  • ۳-۳۲تعريف، ابزار و حوزه ي معرفت ديني…………………………………………….. ۵۰
  • ۳-۳۳ انواع معرفت از نظر اسپينوزا……………………………………………………. ۵۳
  • ۳-۳۴ امكان معرفت………………………………………………………………………. ۵۶
  • ۳-۳۵ معرفت شناسي و علم منطق ………………………………………………………. ۵۷
  • ۳-۳۶ تمايز معرفت شناسي و منطق……………………………………………………… ۵۸
  • ۳-۳۷ معرفت شناسي و علم روان شناسي……………………………………………….. ۵۹
  • ۳-۳۸ معرفت شناسي  وروان شناسي ادراك…………………………………………….. ۶۰
  • ۳-۳۹ معرفت شناسي و علم فلسفه دين…………………………………………………… ۶۱
  • ۳-۴۰ معرفت شناسي، فلسفه ي اخلاق و فلسفه ي دين…………………………………… ۶۳
  • ۳-۴۱ توجه به معرفت شناسي در يونان باستان………………………………………….. ۶۴
  • ۳-۴۲ توجه به معرفت شناسي در قرون وسطي…………………………………………. ۶۶
  • ۳-۴۳ توجه به معرفت شناسي در فلسفه جديد……………………………………………. ۶۷
  • ۳-۴۴ معرفت شناسي مطلقي و معرفت شناسي مقيد……………………………………… ۶۸
  • ۳-۴۵ رويكردهاي گوناگون در معرفت شناسي مطلق……………………………………. ۷۰
  • ۳-۴۶ معرفت شناسي مدرن………………………………………………………………. ۷۳
  • ۳-۴۷ تفاوت معرفت شناسي قدما با معرفت شناسي معاصر……………………………… ۷۶
  • ۳-۴۸ ديدگاههاي فلاسفه اروپايي در باب شناخت و معرفت…………………………….. ۷۷
  • ۳-۴۹ معرفت شناسي و دانش هاي همگن……………………………………………….. ۷۸
  • ۳-۵۰ تمايز معرفت شناسي و علم النفس…………………………………………………. ۷۹
  • ۳-۵۱ تمايز معرفت شناسي با فلسفه ي علوم…………………………………………….. ۸۰
  • ۳-۵۲ پيشينه معرفت شناسي با نگاه اجمالي……………………………………………… ۸۱
  • ۳-۵۳ نقش حس و عقل در معارف بشري……………………………………………….. ۸۳
  • ۳-۵۴ تعارض معرفت هاي ديني با ديگر معرفت هاي بشري…………………………… ۳۱
  • ۳-۵۵ تعريف معرفت ديني………………………………………………………………. ۸۴
  • فصل چهارم: جايگاه معرفت از نظر عرفان و ابن عربي
  • ۴-۱ لازمه شناخت و معرفت خداوند از ديدگاه ابن عربي……………………………….. ۸۶
  • ۴-۲ انسان كامل از نظر ابن عربي………………………………………………………. ۸۷
  • ۴-۳ عوالم انسان كامل از نظر ابن عربي……………………………………………….. ۹۳
  • ۴-۴ اوصاف انسان كامل…………………………………………………………………. ۹۶
  • ۴-۵ مظهريت اسماء الهي بودن انسان كامل……………………………………………… ۹۷
  • ۴-۶ انسان كامل آيينه ي حق است در معرفت خداوند از دیدگاه ابن عربی………………. ۹۹
  • ۴-۷ در صفات انسان به صفات كامله از ديدگاه ابن عربي در معرفت حق…………….. ۱۰۰
  • ۴-۸ جايگاه كشف در معرفت شناسي ابن عربي………………………………………… ۱۰۰
  • ۴-۹ امكان……………………………………………………………………………….. ۱۰۲
  • ۴-۱۰ امتناع بالذات……………………………………………………………………… ۱۰۲
  • ۴-۱۱ رحمت وجوب و رحمت امتنان…………………………………………………… ۱۰۳
  • ۴-۱۲ مراتب تجلي حق و فراگيري رحمت الهي……………………………………….. ۱۰۵
  • ۴-۱۳ چرا قلب گسترده تر از رحمت الهي است………………………………………… ۱۰۷
  • ۴-۱۴ ابزار شناخت عرفاني…………………………………………………………….. ۱۱۰
  • ۴-۱۵ معناي قلب………………………………………………………………………… ۱۱۱
  • ۴-۱۶ نظر ابن عربي در باب قلب……………………………………………………… ۱۱۱
  • ۴-۱۷ فرق ادراك قلبي با ادراكات عقلي………………………………………………… ۱۱۲
  • ۴-۱۸ وجوه قلب از نظر عرفا………………………………………………………….. ۱۱۳
  • ۴-۱۹ وجوه قلب از نظر ابن عربي…………………………………………………….. ۱۱۳
  • ۴-۲۰ قلب از ديدگاه قرآن……………………………………………………………….. ۱۱۴
  • ۴-۲۱ معناي علم و ادراك و انواع و ابزار آن…………………………………………… ۱۱۷
  • ۴-۲۲ معناي ادراك، و انواع آن…………………………………………………………. ۱۱۸
  • ۴-۲۳ مفهوم كلي تصور از منظر ابن سينا……………………………………………… ۱۱۹
  • ۴-۲۴ معناي عقل و انواع عقل و تعقل………………………………………………….. ۱۲۰
  • ۴-۲۵ يقين………………………………………………………………………………. ۱۲۰
  • ۴-۲۶ ابزار ادراك………………………………………………………………………. ۱۲۱
  • ۴-۲۷ انواع علوم از منظر ابن عربي…………………………………………………… ۱۲۲
  • ۴-۲۸ معرفت و امور خرق عادت از ديدگاه ابن عربي…………………………………. ۱۲۴
  • ۴-۲۹ تقابل عقل و عشق ……………………………………………………………….. ۱۲۵
  • ۴-۳۰ جامعيت و بطون انسان از نظر ابن عربي……………………………………….. ۱۲۹
  • ۴-۳۱ رابطه معرفت و حيرت از نظر ابن عربي………………………………………. ۱۳۲
  • ۴-۳۲ جهان بيني ابن عربي…………………………………………………………….. ۱۳۲
  • ۴-۳۳ عقل از نگاه ابن عربي…………………………………………………………… ۱۳۳
  • ۴-۳۴ نظر ابن عربي درباره اشتباه و خطاي عقل……………………………………… ۱۳۳
  • ۴-۳۵ معرفت تقليدي از ديدگاه ابن عربي……………………………………………….. ۱۳۵
  • ۴-۳۶ تطابق معرفت ميان عالم كبير و عالم صغير از ديدگاه ابن عربي………………… ۱۳۷
  • ۴-۳۷ عوالم چهارگانه در معرفت شناسي ابن عربي……………………………………. ۱۳۷
  • ۴-۳۸ بيان علم و باطن و نقش، در دل معرفت شناسي ابن عربي………………………. ۱۴۰
  • ۴-۳۹ شوايب چهارگانه انسان در معرفت شناسي……………………………………….. ۱۴۱
  • ۴-۴۰ خدا در معرفت شناسي ابن عربي………………………………………………… ۱۴۲
  • ۴-۴۱ تشبيه و تنزيه…………………………………………………………………….. ۱۴۳
  • ۴-۴۲ معناي تعالي خدا از نظر ابن عربي………………………………………………. ۱۴۴
  • ۴-۴۳ ابعاد تعالي از نظر ابن عربي…………………………………………………….. ۱۴۴
  • ۴-۴۴ مشكلاتي كه از قول به تعالي محض بر مي خيزد………………………………… ۱۴۶
  • ۴-۴۵ ديدگاه ابن عربي در باب تنزيه و تشبيه………………………………………….. ۱۴۷
  • ۴-۴۶ تعالي وجودي، حلول و اتحاد…………………………………………………….. ۱۴۷
  • ۴-۴۷ رابطه حق و خلق در معرفت شناسي ابن عربي…………………………………. ۱۴۸
  • ۴-۴۸ ديدگاه ابن عربي در باب خدا…………………………………………………….. ۱۴۹
  • ۴-۴۹ راه كشف و شناخت خداوند و تجلي وجود……………………………………….. ۱۵۰
  • ۴-۵۰ تعالي معرفتي…………………………………………………………………….. ۱۵۱
  • ۴-۵۱ راه ترفع خداوند………………………………………………………………….. ۱۵۶
  • ۴-۵۲ علمي كه به عارفان اختصاص دارد معرفت نامیده میشود……………………….. ۱۵۸
  • ۴-۵۳ عالم خيال…………………………………………………………………………. ۱۶۰
  • ۴-۵۴ وجه تسميه ي خيال………………………………………………………………. ۱۶۱
  • ۴-۵۵ نياز خيال متصل به حواس پنجگانه……………………………………………… ۱۶۳
  • ۴-۵۶ نقش خيال متصل در علم…………………………………………………………. ۱۶۴
  • ۴-۵۷ قلب جايگاه خيال…………………………………………………………………. ۱۶۴
  • ۴-۵۸ تأثير خيال متصل در رويا……………………………………………………….. ۱۶۵
  • ۴-۵۹ نقش خيال متصل در عبادت……………………………………………………… ۱۶۶
  • ۴-۶۰ نقش خيال در عرفان……………………………………………………………… ۱۶۷
  • ۴-۶۱ انسان كامل محل سير معرفت…………………………………………………….. ۱۶۸
  • ۴-۶۲ عالم خيال در معرفت شناسي ابن عربي………………………………………….. ۱۷۰
  • ۴-۶۳ محل معرفت قلب است…………………………………………………………… ۱۷۱
  • ۴-۶۴ معاني مختلف قلب………………………………………………………………… ۱۷۲
  • ۴-۶۵ نفس ناطقه………………………………………………………………………… ۱۷۲
  • ۴-۶۶ عالم شهادت………………………………………………………………………. ۱۷۴
  • ۴-۶۷ عصمت قلب……………………………………………………………………… ۱۷۵
  • ۴-۶۸ وجه قلب از ديدگاه ابن عربي…………………………………………………….. ۱۷۶
  • ۴-۶۹ تجلي قلب از نظر ابن عربي…………………………………………………….. ۱۷۷
  • ۴-۷۰ ظهورات انسان در عوالم…………………………………………………………. ۱۷۸
  • ۴-۷۱ جلوه ي بي نشان به نشان و تعيين……………………………………………….. ۱۷۹
  • ۴-۷۲ مفاتيح اول غيب………………………………………………………………….. ۱۸۰
  • ۴-۷۳ كمال اسمايي يا شهود كثرت………………………………………………………. ۱۸۱
  • ۴-۷۴ انسان كامل روح پير كه عالم است……………………………………………….. ۱۸۳
  • ۴-۷۵ مراتب نشاه عنصري انسان………………………………………………………. ۱۸۴
  • فصل پنجم: معرفت از ديدگاه ابن عربي
  • ۵-۱ نظريه ي معرفتي ابن عربي……………………………………………………….. ۱۸۷
  • ۵-۲ علم عقل، انواع معرفت از ديدگاه ابن عربي……………………………………….. ۱۸۷
  • ۵-۳ معرفت يا دانش…………………………………………………………………….. ۱۸۹
  • ۵-۴ جهان آينه ي حق تعالي است از نظر ابن عربي…………………………………… ۱۹۱
  • ۵-۵ نفس، آينه ي حق تعال…………………………………………………………………….۱۹۱
  • ۵-۶ شناخت خداوند با تجلي او………………………………………………………….. ۱۹۲
  • ۵-۷ شناخت خداوند به خداوند…………………………………………………………… ۱۹۲
  • ۵-۸ آفرينش يا صدور جهان…………………………………………………………….. ۱۹۳
  • ۵-۹ نظر ابن عربي در باب نيستي و لزوم شناخت آن…………………………………. ۱۹۳
  • ۵-۱۰ نظر ابن عربي درباره ي اهل فكر از ديدگاه فلسفه و فلاسفه…………………….. ۱۹۶
  • ۵-۱۱ ملاقات ابن عربي با فلاسفه ي عصر خود……………………………………….. ۱۹۹
  • ۵-۱۲ معناي سير و سلوك در نظر ابن عربي…………………………………………… ۲۰۲
  • فصل ششم :نتيجه گيري
  • نتیجه گیری……………….. ۲۰۵
  •  فهرست منابع و مآخذ
  • فهرست منابع و مآخذ………………….. ۲۰۸
  • چکیده انگلیسی…………………………….. ۲۱۵

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =