پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
جنگ کره لجستیک و تامین: دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 73
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
19000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۷۳ صفحه با موضوع جنگ کره لجستیک و تامین نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

لجستیک جنگ کره

در جنگ کره احتمال بروز مشكلات لجستيكي مي رفت و از اين روي درسهاي لجستيكي فرا گرتفه شده از جنگ جهاني دوم در حل اين مشكلات به كار گرفته شدند. در ابتداي جنگ چند مشكل لجستيكي از چشم طرح ريزان دور مانده بود:

  • شبه جزيره كره پنج هزار مايل دريايي از آمريكا فاصله داشت.
  • در كره بنادر و سيستم ترابري زميني مناسبي وجود نداشت.
  • نيروهاي كمونيست اكثر مناطق صنعتي جنوب را تحت كنترل داشتند.
  • نيروهاي كره شمالي با وجود مهارت به جاي مانده از نيروهاي ژاپني به مهارت زيادي دسترسي داشتند. از سوي ديگر آنها با تجهيزات آمريكايي به جاي مانده از جنگ جهاني دوم نيز دسترسي داشتند و ارتش سرخ پوستان نيز جنگ افزارهاي روسي را در اختيار آنها قرار مي داد.

اكثر جاده هاي موجود در كره اصولا جاده نبودند وصرفاً معابري بودند كه خودروها از آنها تردد مي كردند اكثر اين معابر براي مدت طولاني غير قابل استفاده بودند و بار ترافيكي آنها نيز بالا بود. اين امر باعث شد تا ارتش آمريكا به ترابري انساني اتكا كند و با استفاده از باربر هاي كره اي آمادها و تجهيزات ضروري را حمل كند. از آنجايي كه اين سيستم به نيروي ماهيچه اي افراد متكي بود لازم بود تا افراد در طول مسير چندين بار استراحت كنند ويا افراد خسته با نيروهاي تازه تنفس تعويض شوند.

تامين

دولت امريكا نگراني عميقي در خصوص امكان ايجاد نسنجيده توان نظامي براي حمايت از دولت كره جنوبي بود. خط مشي نظامي آمريكا حكم مي كرد تا قبل از فراخوان نيروهاي نظامي، تجهيزات مورد نياز آنها را فراهم شده باشد. نظر فرمانده كل نيروي زميني ارتش بر اين بود كه ابتدا بايد به سرعت اقلام آموزشي را تامين كرد و اقلام بالقوه رزمي مورد نياز را با كمي تاخير از بخش صنعتي تامين كرد. از اين رو در وحله اول اقلام ضروري تامين گرديدند.

تجهيزات، ادوات و تداركات بايد به سرعت تامين مي شدند و براي آغاز حمله هر چه سريعتر به كره و ژاپن منتقل مي شدند. براي مواجهه با آب و هوا بسيار سرد شبه جزيره كره در فصل زمستان لازم بود تا اقدامات سريع و عاجلي انجام شوند. زيرا آمريكا تا به حال اين حجم وسيع و گسترده از نيروهاي خود را در يك منطقه سردسير به كار نگرتفه بود. مهمات بايد به مقدار بسيار زيادي تامين مي گرديد و از سوي ديگر لازم بود تا پايانه هايي براي هواپمياهاي نيروي زميني، هوايي و دريايي ايجاد شوند.

مقطع زماني پس از جنگ كره

مفاهيم دفاع ملي

پس از جنگ کره يكي از بحث هاي مطروح در محافل نظامي آمريكا نحوه‌ي ايجاد توانايي نظامي و سيستم پشتيباني جلستيكي جهت مداخله و پشتيباني از هر جنگي در هعر زماني و در هر مكاني براي دراز مدت بود.

نتيجه اين بحث ها و جداول به موارد زير ختم شد:

  • توسعه قدرت هسته اي.
  • عكس العمل سريع به بحران ها در هر زمان. مفهوم واكنش ۱۵ دقيقه اي در اين ز.مان براساس سرعت موشك هاي بالستيك حامل كلاهك هسته اي شكل گرفت.
  • افزايش ميزان مصونيت خدمات و تسهيلات پشتيباني به نحوي كه در صورت بروز تهديدات هسته اي اين امكانات قادر به پشتيباني از نيروهاي رزمي آمريكا باشد.
  • تمام اين توانايي بايد با وجود محدوديت هاي بودجه اي اعمال شده از سوي كنگره و حتي از طريق كمك گرفت از شهروندان آمريكا فراهم شوند.

استاندارد سازي

با تغيير مفاهيم و پذيرش مفهوم سيستم هاي تسليحاتي به اهميت فزاينده استاندارد سازي قطعات، مولفه ها و سيستم ها در سرويس هاي نظامي نيز پي برده اند. در طول جنگ جهاني دوم براي رفع نيازهاي جنگ، اقلام انبوه و غير استانداردي توليد شده بودند. بيشتر اين اقلام در انبارها باقي مانده بودند و هزينه پشتيباني، عرضه حمل و نقل و نگهداري آنها بالا بود.

نوعي استاندار سازي مورد نياز بود. زيرا استانداردسازي باعث:

  • تسهيل پشتيباني لجستيكي
  • كاهش تعداد اقلام آماده و مجراي لجستيك
  • صرفه جويي با خريد مقادير بيشتر
  • كاهش نيازمنديهاي نت و آموزش عملياتي و نيازمنديهاي فني سالانه
  • و فراهم كردن كارايي عملياتي بيشتر مي شد.

خدمات لجستيكي

پس از جنگ کره مطالعات و پژوهش هاي لجستيكي زيادي توسط دانشجويان دانشكده هاي جنگ و پژوهشگران قراردادي انجام شدند. سوالات بسيار زيادي مطرح شدند اما اين پروژه ها تنها پاسخ معدودي از آنها را يافتند. سوال اصلي اين كه ناكامي هاي لجستيكي ارتش تصفيه سازمان هاي بزرگ است يا تقصير سازمان هاي كوچك است؟

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =