پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزیابی زمین شناسی ژئوسنتتیک در خاک خشتی نرم :پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران
doc
تعداد صفحات : 183
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی عمران
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


پایان نامه ای که معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته عمران  و با عنوان ارزیابی زمین شناسی ژئوسنتتیک در خاک خشتی نرم  در 183 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب عمران  قرار گیرد.

چکیده پایان نامهارزیابی زمین شناسی ژئوسنتتیک در خاک خشتی نرم :

به دلیل ضعیف بودن خاک در برابر تنش­های کششی، از دیرباز استفاده از افزودنی­هایی نظیر کاه که باعث بالا بردن توان کششی و برشی خاک می­شود برای مقابله با این ضعف در نظر گرفته­شده­است. استفاده از مصالح مصنوعی و ساخته دست بشر در امر تقویت خاک بر خلاف تاریخچه قدیمی تسلیح عمر طولانی ندارد. این تکنیک امروزه با روش­ها و متدهای پیشرفته و مصالح مقاوم­تری نظیر تسمه ­ها و شبک ه­های فلزی، مصالح پلیمری و الیاف طبیعی انجام می­شود که در اصطلاح خاک مسلح خوانده می­شود. پیشرفت های علم شیمی و به خصوص پترو شیمی و علوم وابسته در ساخت مصالح پلیمری مهم­ترین گام در این زمینه بوده ­است.

ژئوسنتتتیک ­ها مصالح پلیمری هستند که برخی از آن ها در تسلیح خاک کاربرد دارند. مفهوم نوین تسلیح خاک به وسیله مهندسی فرانسوی به نام هنری ویدال در سال 1966 معرفی شد. وی از نوارهای پهن فلزی در بین لایه­ های خاک متراکم استفاده نمود. امروزه تسلیح به روش­های گوناگون هم از نظر شکل(یعنی به صورت نوار، صفحه، شبکه، میله، و یا رشته) هم از نظر زبری و از نظر سختی نسبی استفاده می­شود. از دهه 80 میلادی به بعد استفاده از پارچه بافته شده یا نشده به نام ژئوتکستایل و نیز استفاده از شبکه ­های پلاستیکی به نام ژئوگرید به عنوان تسلیح یا عناصر تقویت کننده به طور گسترده­ای متداول گردید. دلیل این مسئله عملکرد بهتر پارچه ­های با سختی نسبی پایین که هماهنگی بهتری با خاک دارند نسبت به مصالح تسلیح کننده فلزی با سختی نسبی بالا می­باشد. پارچه­ ها اولین بار در جاده­هایی در زمان فراعنه بکار رفتند. ژئوتکستایل یک نوع پارچه تراوا می­باشد که در فونداسیون، خاک، سنگ، و به طور کلی در زمین به کار می­روند، که یک جز مکمل یک پروژه ساختمانی، سازه یا یک سیستم است. مصالح مربوط به ژئوتکستایل اصولا از حصیریجات، منسوجات، توری­ها و رشته­ های در هم و یا ورقه های پلاستیکی تشکیل شده ­اند. از الیاف مصنوعی(ژئوتکستایل و ژئوگرید) برای بهبود مقاومت و پایداری سازه ­های ژئوتکنیکی به خصوص لایه ­های خاکریز اجرا شده بر بستر نرم رسی استفاده می­شود. این نوع سازه در سکوهای کار، محوطه­ های پارکینگ و راه های بدون رویه مورد استفاده قرار می گیرد

 

ضرورت انجام پژوهش

در بسياري از پروژه­ هاي عمراني نظير احداث راه­ها، فرودگاه­ها، شبكه ­هاي خطوط راه­ آهن، بند­ها و سد­هاي خاكي، ديوار­هاي نگهبان و نظاير آنها عمليات خاكريزي و احداث خاكريز­هاي مهندسي با مشخصات ويژه، بخش مهمي از حجم عمليات اجرايي، زمان دوره ساخت و در نتيجه آن اعتبارات پروژه را مصروف به خود مي­سازد .احداث خاكريز­هاي مناسب و ايمن كه بتوانند در طول دوره ساخت و بهره­ برداري نياز­هاي موردنظر طراحان را به بهترين وجه پاسخگو باشند اغلب از طريق روش هاي متداول و رايج و با استفاده از مصالح طبيعي قابل دسترس با محدوديت­هايي همراه است. برخي از اين محدوديت­ها عبارتند از[2]:

– محدوديت در دستيابي به منابع قرضه مناسب و بادوام از نظر مشخصات فني مورد نياز

– محدوديت بعد فاصله در انتقال مصالح مورد نياز در احداث خاكريز­ها

– محدوديت در احداث خاكريز­هايي با شيب تند

– محدوديت در احداث خاكريز­هايي با ارتفاع زياد

 

بنابراين ابداع روش­هاي جديد اجرايي و استفاده از مصالح نوين در احداث خاكريز­هايي كه بتوانند هريك از محدوديت­هاي ياد شده را كاهش داده واز نظر ايمني ضريب اطمينان بالاتر واز ديدگاه اقتصادي مقرون به صرفه ­تر باشد، همواره موردنظر طراحان، مجريان و كارفرمايان بوده ­است .بديهي است تا هنگامي كه در مشخصات فني مصالح مورد استفاده در خاكريز­ها و يا تجهيزات به كار­گرفته ­شده در اجراي پروژه ­ها تغييرات و پيشرفت ­هاي چشمگيري حاصل نگردد، محدوديت­هاي ياد شده كم وبيش پروژه ­ها را تحت تأثير قرارخواهند داد. در این مورد یکی از مناسب ترین راه­ های حل مشکلات ذکر شده استفاده از مسلح کننده­ های پلیمری است. این مصالح نسبت به انواع دیگر مسلح کننده ­ها ارزان­تر، در دسترس تر هستند و در مقابل برای نصب و اجرای آن­ها نیز نیاز به تخصص چندانی نمی­باشد.لذا در این تحقیق به بررسی پارامتریک خاکریز­های مسلح به این نوع پلیمر­ها پرداخته­ شده ­است.

 

 هدف از انجام پژوهش ارزیابی زمین شناسی ژئوسنتتیک در خاک خشتی نرم :

هدف از این تحقیق تعیین شیب بهینه خاکریز، مناسب­ترین نوع ژئوسنتتیک و بهترین عمق جایگذاری آن در حالت یک و دو لایه است. بکارگیري این شبکه­ ها در لایه ­هاي خاکریز، تقویت لایه­ ها، افزایش عمر آنها، کاهش خرابی و مزایاي متعدد دیگري ازقبیل كاهش ميزان نشست، افزايش قابليت باربري خاك و ارائه ديگر كاربري­ها را بدنبال خواهد داشت.

 

ساختار پایان نامه

برای رسیدن به این هدف ساختار پایان نامه به شرح زیر است:

– فصل اول مقدمه: به بررسی ضرورت انجام پژوهش ، هدف از انجام پژوهش و تعریف مسئله پرداخته شد.

-فصل دوم مروری بر متون فنی: روابط تجربی پایداری خاکریز های غیر مسلح و مسلح مورد ارزیابی قرار گرفت.

– فصل سوم مروری بر کارهای دیگران: به بررسی مطالعات تجربی و آزمایشگاهی محققین دیگر در زمینه خاکریزهای مسلح پرداخته ­شد.

– فصل چهارم مدل سازی عددی در نرم افزار پلکسیس: مدل کردن خاکریز وبدست آوردن نتایج حاصل انجام گردید.

– فصل پنجم نتیجه گیری: نتایج حاصل تحلیل شدند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا مشکل مورد بررسی قرار گیرد. دیجی لود متعهد میشود که هر طور شده فایل خریداری شده ، به دست شما خواهد رسید.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =