پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارکیده : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 29
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۲۹ صفحه با موضوع گیاه ارکیده شده نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ارکیده

يكي از عجيب ترين خانواده گياهان گلده در طبيعت ارکیده هستند و همچنين بزرگ ترين خانواده گياهان گلده كه تا به حال شناخته شده است.

ارکیده به علت زيبايي و تنوعشان و سازگاريشان به صورت وسيعي تحت كشت هستند . در واقع سازگاري اركيده سبب شده است كه آنها نه فقط در گلخانه بلكه در آپارتمانهاي مسكوني و باغها نيز كاشته شود. البته كشت و پرورش ارکیده در باغها و هواي آزاد مناطق استوايي ـ گرمسيري و نيمه گرمسيري وسيع تر است. اركيده بيشتر به خاطر تنوع رنگ و شكل گلهايشان كاشته مي شوند ولي يك نوع اركيده به   نام  Vanilla Plani folia كه از غلافهاي بذري آن براي تهية وانيل واقعي و طبيعي استفاده مي شود.

اركيده را از جنبه هاي مختلفي تقسيم بندي مي كنند.

اركيده از لحاظ مكان زيست در طبيعت به ۳ دسته تقسيم مي شوند.

۱- اركيده اپي فيت : phyte (گياه) و epi (بالا يا روي) كه روي درختان و بوته ها رشد مي كنند و در واقع اين بدان معنا نيست كه آنها پارازيت هستند بلكه آنها رطوبت و غذا را از هوا و هوموس جمع شده در زاوية شاخة و تركهاي پوست درختان به دست مي آورند. اين اركيده بومي مناطق گرمسيري است.

۲- نوع ديگري از اركيده بر روي سنگها و صخره ها زندگي مي كنند كه به آنها  Lithophyte گفته مي شود.

۳- نوع ديگري از اركيده كه در سطح زمين زندگي مي كنند و اكثراً بومي مناطق معتدله هستند Terrestrial گفته مي شوند. از اين نوع مي توان به دو گونة Caladenia – Calypso bulbosa  اشاره كرد.

اركيده از لحاظ سيستم رشدي به دو رشته تقسيم مي شود.

۱- Sympodial: در واقع اين گياهان رشد عمودي ندارند و رشد جديدشان را از انتها يا پاية رشدهاي قبلي آغاز مي كنند شبيه به اكثر گياهان علفي چند ساله- اكثر اين اركيده ها Pseudobulb دارند بدان معني كه ساقه صرفاً ضخيم و حجيم شده اند.

اركيدة Sympodial فاقد Pseudo bulb نيز وجود دارد . محل زندگي اين اركيده در طبيعت  جايي است كه منابع تأمين آب دائمي تري نسبت به مورد قبل وجود دارد. شناخته ترين اين اركيده كه در جنوب آسيا و آمريكاي جنوبي هستند. Phaphiopedilum و Phragmipedium است كه به ندرت در گلخانه پرورش مي يابند.

۲- Monopodial : اركيده هايي هستند كه عمدة رشدشان به سمت بالاست يعني رشد جديد امتدادي از رشد سالهاي قبل است و برگها به صورت متناوب روي ساقه مركزي توليد مي شوند. جنس هايي چون Phalaenopsis و Vanda وDoritis از اين نوع مي باشند.

اركيده از لحاظ نياز حرارتي به ۳ گروه تقسيم مي شود.

۱- اركيده گرما دوست كه حداقل درجه حرارت شب آنها بايد ۱۵/۵C باشد. از اين نوع اركيده مي توان به ‍  Phaphiopedilum  وPhalaenopsis  اشاره كرد كه دوستدار شرايط گرم كاملاً سايه و مرطوب هستند. اركيدة Dendrobium  و Vanda را نيز مي توان در اين گروه قرار داد با اين تفاوت كه هر دوي اين جنس نيازمند به نور كامل خورشيد هستند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =