پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
طراحی مرکز مطالعات ، آموزش و اجرای نمايش های آيينی : پایان نامه ارشد مهندسی معماری
doc
تعداد صفحات : 190
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی معماری
همراه با تصاویر ، نقشه ، جداول و نمودار
99000 تومان


معماری یکی از هنرهای بسیار فاخر ایران زمین میباشد که ریشه در فرهنگ و مدنیت هزاران ساله ما دارد . هنری که امروزه با تلفیق علوم مهندسی به یک رشته بسیار جذاب دانشگاهی در کشورمان تبدیل شده و بدلیل همین ریشه فرهنگی از رشته های بسیار پرطرفدار دانشگاهی میباشد. در ادامه به سری جدیدی از پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته معماری میپردازیم . پایان نامه حاضر با عنوان “ طراحی مرکز مطالعات ، آموزش و اجرای نمايش های آيينی   با فرمت قابل ویرایش WORD  به شما دانشجویان و کاربران گرامی معرفی می گردد.

 

چکیده پایان نامه طراحی مرکز مطالعات ، آموزش و اجرای نمايش های آيينی :

نمايش؛ قالبي براي انديشه، روندي براي شناخت و شيوه اي براي برگردانيدن مفاهيم انتزاعي به شرايط ملموس انساني است. شيوه اي که به کمک آن مي توان وضعيتي را بر روي صحنه تنظيم و طراحي کرد و پيامد و عواقب آن را آزمود. اين هنر اجتماعي بنا بر ماهيت ذاتي خود، آفرينشي جمعي است. انسان به مثابه حيواني اجتماعي؛ يعني حيواني که قادر نيست در انزوا بسر برد، ناگزير از تشکيل واحدي از يک قبيله، طايفه، قوم و ملت است و عميقاً به چنين تجارب جمعي متکي است تا قادر به تجربه نمودن هويت خويش باشد. با اينگونه مراسم و نمايشها در قالبهاي آييني و مردمي است که مي توان در آنها اين هويت را تجربه کرد. اين تجربه منجر به رسيدن به مرحله آگاهي بالاتر، دريافت بصيرتي چشمگير در مورد ماهيت هستي و بازسازي توان و توش روحي و جسمي انسان براي رو در رو شدن با جهان هستي خواهد انجاميد. اينگونه مراسم جايگاه پيشين خود را از دست داده و بدلايل مختلف مهجور مانده اند.

در سالهاي اخير تلاش هايي براي جبران اين کاستي ها انجام شده که ناکافي است. از اين رو در اين پروژه اين موضوع مورد مطالعه قرار گرفته و اهداف کلان زير را دنبال مي کند: ارتقاء سطح کيفي زندگي اجتماعي مردم در بستر محيطي مفرح و خاطره انگيز با زمينه هاي نمايشي و امکان تعامل گروه هاي مختلف اجتماعي؛ ايجاد محيطي جهت آشنا ساختن مردم با     ريشه هاي فرهنگي و ارزشي خود و تحقيق و پژوهش در آن با رويکردي ملي و جذب گردشگر؛ نمايش آثار هنرمندان جهت معرفي هرچه بيشتر اين هنر به مردم.

 

ضرورت پژوهش

بطور کلي هدف از نمايش عبارت است از دست يافتن به مرحله آگاهي بالاتر، دريافت بصيرتي چشمگير در مورد ماهيت هستي و بازسازي توش و توان انسان براي رودررو شدن با جهان. به اصطلاح نمايشي: تزکيه و پالايش و به اصطلاح مذهبي: ارتباط، روشنگري و اشراق. بدين ترتيب هنر نمايش، آيينه اي است که در آن جامعه به تماشاي تصوير خود مي نشيند و جامعه نيز بطور ناخودآگاه تمايل دارد که آنچه را مشاهده مي کند در زندگي و شيوه نگرش خود منعکس سازد.

بررسي ديدگاه هاي مختلف در مورد زنده كردن هويت هاي اصيل گم شده با تاكيد بر زمينه فرهنگي (نمايشي)كه ضمن فراهم كردن محيطي فرهنگي، محيطي در جهت انجام فعاليت هاي روزمره مردمي و مسائل تفريحي را شامل شود. سخن از محيطي فرهنگي (تاكيد بر نمايش) در معماري را مي توان در ريشه هاي عميق تاريخي در زندگي بشر جستجو كرد. درگذشته فضاهاي شهري محل ملاقات و گفتگوي شهروندان بوده، افراد در اين مکان گرد هم مي آمدند و برمبناي سنت هاي کهن ( جشن ها، اعياد، مراسم مذهبي و …) با يکديگر ارتباط برقرار کرده، معاشرت مي نمودند. محيط هاي شهري جايي بود که در آن انسان به ارضاي نيازهاي اجتماعي خود مي پرداخت. به عبارت ديگر، محيط هاي شهري حوزه فرهنگي بود. در دوران معاصر فضاهاي باز شهري اغلب براي اتومبيل طراحي شده اند، که نه تنها براي ارضاي نيازهاي اجتماعي مناسب نبوده، سبب قطع رابطه اجتماعي و ناديده گرفتن سنت ها و فرهنگ جوامع نيز شده است. به اين ترتيب شکل ظاهري فضاهاي بازِ شهري براي حرکت اتومبيل نقش اصلي را يافته و نقش مردمي که قرار است از فضاهاي باز شهري به عنوان فضاهاي اجتماعي- فرهنگي استفاده کنند، ناديده انگاشته شده است. مشکلاتي که اين ديدگاه به وجود آورد و صدماتي را که بر جوامع و هويت شهرها وارد کرد، متفکرين را بر اين داشت که فضاهاي باز شهري را براي عملکردهاي مختلف به وجود آورند. اين موضوع را نه تنها در ابعاد قومي و محلي بلكه با ديدي بازتر در ابعاد ملي و فراملي می توان نگريست.

 

هدف از پژوهش طراحی مرکز مطالعات

با توجه به موضوع پژوهش، توجه به ديدگاه هاي مختلف و جديد در برخورد با محيط هاي شهري در پژوهش مطرح خواهد بود. ايجاد محيط شهري مطلوب در جهت بهتر شدن زندگي مردم و مشاركت مردم در زمينه هاي تفريحي و نمايشي، همچنين بالا بردن سطح فرهنگي و ايجاد گفتگوي معنايي و بصري با آن در هر لايه اجتماعي و كاربردي كردن موضوع پروژه با در نظر گرفتن تمام مسائل طراحي آن، هدف از پژوهش است.

باتوجه به اهداف پژوهش و نتايج بدست آمده مي توان به اصولي منطقي در جهت كاربردي كردن آن رسيد. ايجاد محيطي در جهت گفتگوي معنايي با مردم در راستاي بالا بردن و آشناكردن مردم با اصالت هاي فرهنگي خود و همچنين شناساندن اصالت هاي فرهنگي در حد ملي و فرا ملي در جهت تحقق اهداف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه از جمله اهداف کلان طرح هستند. همچنين ايجاد محيطي با استفاده از تكنولوژي مدرن (با توجه به بستر مكاني و زماني) و دميدن روح و معناي ريشه هاي هويتي و فرهنگي در آن با در نظر گرفتن كليه شرايط مطلوب از نظر معماري، استفاده از ديدگاه هاي جديد و پذيرفته شده براي طراحي محيطي و فرهنگي و تفريحي با تاكيد بر فعاليت هاي نمايشي در آن برای جذب مردم و هرچه بيشتر زنده شدن فضاهای شهری، به كارگيري شيوه هاي مبتكرانه در جهت پيوند مردم با نمايش، استفاده از معنا و مفهوم معماري گذشته در قالبي نو، و تبديل آن فضا به فضاي مطلوب و به ياد ماندني، اهداف پروژه را ميسر خواهد كرد.

با توجه به اين اهداف، سوال اصلی پژوهش را می توان اينگونه بيان کرد: چگونه مي توان يك فضاي شهري را همساز با مردم و فعاليت هايشان بوجود آورد، بطوريكه پتانسيل هاي اصلي مطرح شده در آن رنگ و بوي فرهنگي و تفريحي داشته باشد؟

 

 

فهرست مطالب پایان نامه طراحی مرکز مطالعات ، آموزش و اجرای نمايش های آيينی :

فصل اوّل: مقدمه

1-1- طرح موضوع 2

1-2- ضرورت پژوهش         3

1-3- هدف از پژوهش         4

1-4- روش پــژوهش          4

1-5- روش جمع آوری اطلاعات         5

1-6- فرآيند پژوهش          5

1-7- تعاريف و مفاهيم کلی پژوهش    6

1-7-1- تعريف نمايش  6

1-7-2- عوامل اصلی تشکيل دهنده نمايش 7

1-7-2-1- تعريف بازيگر    7

1-7-2-2- تعريف تماشاگر  8

1-7-2-3- تعريف صحنه و انواع آن   8

1-7-2-4- عوامل صحنه    13

1-7-3- مفهوم ارتباط   13

1-7-3-1- تعريــف ارتباط  13

1-7-3-2- معني در ارتباط  14

1-7-3-3- پيـام در ارتباط  15

1-7-4- مفهوم ارتباط نمايشي    16

1-7-5- زمينه های ساختاری نمايش        18

1-7-5-1- مفهوم آيين و نمايــش     18

1-7-5-2- مفهوم اسطوره و نمايش     19

1-7-5-3- مفهوم ادبيات و نمايـش     21

 

فصل دوم: مطالعات پايه و بررسی ديدگاه های تاريخی

2-1- مقدمه         24

2-2- خاستگاه نمايش در ايران          24

2-2-1- آيين هاي اقوام بومي       25

2-2-2- آيين هاي آريايي           25

2-2-3- آيين هاي زرتشتي          26

2-3- جايگاه شادی و جشن در ايران    27

2-4- نگاهي به گاهشمار ايران باستان  28

2-5- انواع جشن ها در ايران باستان    28

2-5-1- جشن هاي آفرينش        28

2-5-2- جشن هاي ماهانه           29

2-5-3- جشن هاي ويژه 29

2-5-3-1- جشن نوروز       29

2-5-3-2- جشن تيرگان     32

2-5-3-3- جشن مهرگان    33

2-5-3-4- جشن يلدا         34

2-5-3-5- جشن سده        35

2-6- تأثير حمله اعراب بر نمايش در ايران         36

2-7- نمايش نقالي 37

2-7-1- جايگاه صحنه و دکور     39

2-7-2- معماری قهوه خانه         40

2-8- ورزش باستاني           43

2-8-1- جايگاه صحنه و دکور     44

2-8-2- معماری زورخانه           45

2-9- نمايش هاي شادي آور 46

2-9-1- انواع نمايش های شادی آور          47

2-9-1-1- نمايش هاي منفرد            47

2-9-1-2- نمايش هاي جمعي           48

2-9-2- جايگاه صحنه و دکور      48

 

2-9-3- معماری تماشاخانه        49

2-10- نمايش عروسکي      50

2-10-1- انواع نمايش های عروسکی         51

2-10-1-1- نمايش سايه بازي        51

2-10-1-2- نمايش عروسک های دستکشی    52

2-10-1-3- نمايش عروسک های نخي          52

2-10-2- جايگاه صحنه و دکور   53

2-11- نمايش تعزيه          54

2-11-1- جايگاه صحنه و دکور   55

2-11-2- معماری تکايا 57

2-12- نمايش به شيوه اروپايي در ايران           58

2-13- نتيجه گيری           61

 

فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه

3-1- بررسي نمونه هاي خارجي         65

3-1-1- مركز فرهنگي ژان ماري تجيبائو      65

3-1-2- مرکز هنرهاي نمايشي لينکلن        68

3-1-3- خانه اپرای اسلو 73

3-1-4- تئاتر تي هال    79

3-1-5- تئاتر د- اِكلات  80

3-1-6- تئاتر آرِنا         81

3-2- بررسي نمونه هاي داخلي          83

3-2-1- ميدان امام (ميدان نقش جهان)      83

3-2-2- ميدان امير چخماق و ميدان شاه طهماسب     85

3-2-3- تکيه دولت       87

3-2-4- تالار شهر         90

 

فصل چهارم : شناخت بستر محيط

4-1- مقدمه         96

4-2- گذران اوقات فراغت     96

4-2-1- فراغت در شهر ديروز       97

4-2-2- فراغت در شهر امروز        97

4-3- علل انتخاب شهر شيراز            98

4-4- اهميت طرح در مقياس شهر شيراز           99

4-5- شناخت کلان (استان فارس)      100

4-5-1- مشخصات جغرافيايي      100

4-5-2- مشخصات جمعيتي و اقليمي         100

4-6- شناخت خرد (شهر شيراز)         101

4-6-1- مشخصات جغرافيايي      101

4-6-2- مشخصات جمعيتي        101

4-6-3- مشخصات اقليمی           101

4-7- نگاهی به يافته های آماری فضاهای پيشنهادی طرح  104

 

فصل پنجم : بررسي استانداردهاي فضايي و تدوين برنامه ريزي فيزيکي

5-1- مقدمه         112

5-2- عرصه پژوهشي- نمايشي          112

5-2-1- بخش پژوهشي  113

5-2-2- بخش آموزشي  113

5-2-3- بخش هاي مشترک        113

5-3- عرصه فرهنگي- نمايشي           115

5-3-1- موزه  116

5-4- عرصه رفاهي- نمايشي 118

5-4- 1- آمفي تئاتر      118

5-4- 1-1- سالن 118

5-4-1-2- صحنه 124

5-4-1-3- پشت صحنه     126

5-4-1-4- کارگاه هاي ساخت دکور   129

5-4-2- قهوه خانه        131

5-4-3- باغ کودک       132

5-5- عرصه اداري  133

5-6- عرصه خدماتي           134

5-6-1- فروش محصولات نمايشي            134

5-6-2- پارکينگ        134

5-6-3- تأسيسات        135

5-7- عرصه فضای باز         135

 

فصل ششم : مکانيابی و تحليل سايت

6-1- مقدمه         141

6-2- عوامل مؤثر در انتخاب بستر مناسب پروژه  141

6-2-1- وسعت و گشايش فضايي  141

6-2-2- دسترسي         142

6-2-3- همجواري        142

6-2-4- ارزشمندي سايت به لحاظ بار فرهنگي          142

6-2-5- چشم انداز       143

6-2-6- پوشش گياهي   143

6-3- انتخاب بستر مناسب طرح         143

6-4- مقايسه و انتخاب بهترين گزينه  145

6-5- تحليل سايت انتخابي  146

 

فصل هفتم : از ايده تا طراحی

7-1- ايده طراحي و روند شکل گيری آن          187

7-2- ملاحظات سازه اي      162

7-3- ملاحظات تأسيساتي    164

7-4- ارائه نقشه ها 168

 

فهرست منابع و مآخذ          168

پيوست   171

 

 

فهرست جداول

جدول2-1- آيين هاي ايران پيش از اسلام         26

جدول2-2- جدول زمانبندي مراسم و جشن هاي ايراني پيش از اسلام            36

جدول2-3- ويژگي هاي تعزيه           55

جدول3-1- مقايسه سه مجموعه نمايشي خارجي 78

جدول3-2- مشخصات سه سالن نمايش خارجي  82

جدول3-3- خصوصيات کارکردی سه نمونه ميدان شهری   86

جدول3-4- خصوصيات کالبدی سه نمونه ميدان شهری    86

جدول3-5- مشخصات سه نمونه تکيه ايراني      90

جدول4-1- تغييرات جوی استان فارس 78-1371          100

جدول4-2- متوسط حداقل، متوسط حداکثر و متوسط نوسان دماي ماهانه شهر شيراز     102

جدول4-3- متوسط حداقل، متوسط حداکثر و متوسط نوسان رطوبت ماهانه و گروه رطوبتي شيراز  102

جدول4-4- متوسط ميزان بارندگي ماهانه شهر شيراز        103

جدول4-5- ميزان سرعت و جهت باد شهر شيراز 103

جدول4-6- مشخصات کتابخانه با زير بناي تقريبي 400 مترمربع     106

جدول4-7- وضع سالن هاي تئاتر موجود در شهر شيراز      109

جدول5-1- برنامه ريزی فيزيکي پژوهشکده       114

جدول5-2- برنامه ريزی فيزيکي کتابخانه         114

جدول5-3- برنامه ريزی فيزيکي مهمانسرا         115

جدول5-4- برنامه ريزی فيزيکي موزه  117

جدول5-5- حداکثر حجم تالار           123

جدول5-6- برنامه ريزی فيزيکي سالن نمايش    126

جدول5-7- برنامه ريزی فيزيکي پشت صحنه     128

جدول5-8- برنامه ريزی فيزيکي کارگاه نجاری   130

جدول5-9- برنامه ريزی فيزيکي کارگاه فلزکاری 130

جدول5-10- برنامه ريزی فيزيکي کارگاه نقاشی و رنگرزی 130

جدول5-11- برنامه ريزی فيزيکي کارگاه طراحی و دوخت منسوجات 131

جدول5-12- برنامه ريزی فيزيکي کارگاه مجسمه سازی    131

جدول5-13- برنامه ريزی فيزيکي فضای ساخت دکور       131

جدول5-14- برنامه ريزی فيزيکي قهوه خانه      132

جدول5-15- برنامه ريزی فيزيکي آمفي تئاتر کودکان       133

جدول5-16- برنامه ريزی فيزيکي بخش اداری   133

جدول5-17- برنامه ريزی فيزيکي بخش فروش محصولات فرهنگی   134

جدول5-18- برآورد مساحت و تعداد پارکينگ های مورد نياز مجموعه           135

جدول6-1- مقايسه سه سايت انتخابي 145

جدول 7-1- مقايسه سه سازه فلزي، بتني و بتن آرمه       162

جدول پ-1- سير تحول تاريخي هنر رقص        173

جدول پ-2- نام روزها و ايزدان مربوط به هر روز در گاهشماري ايران باستان    173

جدول پ-3- نام ماه هاي سال و ايزدان مربوط به هرماه در گاهشماري ايران باستان       174

جدول پ-4- زمان و مناسبت جشن هاي گاهنباري          174

جدول پ-5- سير تاريخي مراسم نوروز 174

جدول پ-6- جشن هاي ماهانه          175

جدول پ-7- مراسم مختلف جشن سوري (چهارشنبه سوري)          176

جدول پ-8- سير تحول تاريخي هنر نقالي        177

جدول پ-9- وجوه مشترک آيين مهر و خصوصيات پهلوان 177

جدول پ-10- سير تحول تاريخي هنر نمايشي تقليد        178

جدول پ-11- سير تحول تاريخي نمايش عروسکبازي      179

جدول پ-12- سير تحول تاريخي نمايش تعزيه  180

جدول پ-13- دستاوردهای تئاتر به شيوه اروپايي از ديرباز تا امروز    181

 

 

فهرست تصاوير

تصوير1-1- نمونه ای از يک صحنه ايوانی          9

تصوير1-2- نمونه ای از يک صحنه کمانی         10

تصوير1-3- نمونه ای از يک صحنه ميدانی        11

تصوير1-4- نمونه ای از يک صحنه چند منظوره  11

تصوير1-5- نمونه ای از يک صحنه محيطی       12

تصوير2-1- فضای قهوه خانه 41

تصوير2-2- فضای آشپزخانه قهوه خانه 41

تصوير2-3- محل اجرای نقالی            41

تصوير2-4- نمايي از ورزش های باستانی در ميادين شهری 45

تصوير2-5- فرمی از بازی های سايه     51

تصوير2-6- طرحی از يک خيمه         53

تصوير2-7- جايگاه بازيگر و تماشاگر در صحنه ميدانی تعزيه           56

تصوير2-8- استفاده از بام برای ديد بهتر نمايش تعزيه       56

تصوير2-9- پوشش چادری در محل اجرای تعزيه 57

تصوير2-10- نمايي از اجرای تعزيه در تکايا       57

تصوير2-11- نمونه ای از سالن تئاتر با صحنه ی ايوانی      60

تصوير3-1- ديد کلي به مجموعه از سمت تالاب (نماي شمال غربي) 65

تصوير3-2- مقايسه کلبه های بومی و فرم بنای اصلی مجموعه         66

تصوير3-3- فضاهای داخلی مجموعه    66

تصوير3-4- نماهای مختلف از مجموعه 67

تصوير3-5- ديد پرنده به مجموعه      69

تصوير3-6- ديد به  اپراي پايتخت      70

تصوير3-7- تئاتر نيويورک    70

تصوير3-8- سالن اوري فيشر 70

تصوير3-9- ديد به ميدان مرکزي       70

تصوير3-10- برگزاري و اجراي نمايش ها و مراسم مختلف در ميدان مرکزي     71

تصوير3-11- فضاي نمايشي رو باز      71

تصوير3-12- تئاتر ويويان و ميتزي      72

تصوير3-13- کتابخانه هنري لينکلن   72

تصوير3-14- موقعيت خانه اپرای اسلو در شهر    73

تصوير3-15- نمای خانه اپرای اسلو     74

تصوير3-16- فضای داخلی سالن های اپرای اسلو 74

تصوير3-17- فضای داخلی اپرای اسلو  75

تصوير3-18- خانه اپرای اسلو به عنوان يک فضای شهری   76

تصوير3-19- ديد پرنده از مجموعه     79

تصوير3-20- ديد پرنده از مجموعه     80

تصوير3-21- ديد پرنده از مجموعه     81

تصوير3-22- ميدان نقش جهان و نحوه استقرار فعاليت ها  84

تصوير3-23- ميدان امير چخماق يزد بعد از خيابان کشي  85

تصوير3-24- ورودي مجموعه            87

تصوير3-25- نقاشي کمال الملک، صحن تکيه دولت         87

تصوير3-26- نماي شهري از بناي تکيه دولت     88

تصوير3- 27- سازه پوشش چادري سقف           89

تصوير3- 28- نماهايي از تئاتر شهر تهران          90

تصوير3- 29- ورودی تئاتر شهر و محوطه اطراف  91

تصوير3- 30- فرم ستون های اطراف تئاتر شهر   92

تصوير3- 31- فضای داخلی راهروهای تئاتر شهر  94

تصوير3- 32- فضای داخلی سالن تئاتر شهر       94

تصوير5-1- ابعاد و اندازه هاي مورد نياز در موزه ها           116

تصوير5-2- ابعاد و اندازه هاي مورد نياز در سالن هاي تئاتر 119

تصوير5-3- تناسبات سالن هاي تئاتر   119

تصوير5-4- شکل سقف و انعکاس صدا 124

تصوير5-5- تناسبات و ابعاد مورد نياز در رختکن ها          126

تصوير6-1- موقعيت سايت انتخابی در شهر        146

تصوير6-2- مسير پياده کنار باغ جهان نما به همراه نمای سروهای آن            151

تصوير6-3- عکس هوايي آرامگاه حافظيه           151

تصوير6-4- نماهايي از باغ ملی          152

تصوير6-5- نمای اصلی کتابخانه ملی   152

تصوير6-6- چشم اندازهای سايت        152

تصوير6-7- چشم اندازهای سايت        153

تصوير6-8- چشم اندازهای سايت        154

تصوير6-9- شيب ملايم اين محور و شاخص شدن ابتدا و انتهای آن   154

 

فهرست نمودارها

نمودار1-1- زمينه هاي ساختاري تئاتر  18

نمودار2-1- انواع نقالي از نظر محتوي و مضمون  39

نمودار2-2- مکان اجراي نمايش نقالي  42

نمودار2-3- انواع تقليد از نظر مضمون و محتوي  47

نمودار2-4- مکان اجراي نمايش تقليد  49

نمودار2-5- مکان اجرای تعزيه           58

نمودار4-1- مسيرحرکت خورشيد در عرض  جغرافيايي 29 درجه شمالي        103

نمودارپ-1- اساطير ايراني    172

نمودار پ- 2- ريشه و منشأ پيدايش نمايش عروسکي        172

 

فهرست نقشه ها

نقشه2-1- سه شکل قرار گرفتن تختگاه يا سکو در قهوه خانه براي نمايش نقالي           43

نقشه2-2- پلان تقريبي علی بگ در دوره ی مويد            50

نقشه3-1- پلان همکف مجموعه تيجيبائو          66

نقشه3-2- برش عرضی از مجموعه تيجيبائو       67

نقشه3-3- سايت پلان مجموعه تيجيبائو           68

نقشه3-4- الگوهای تهيه طبيعی مجموعه تيجيبائو           68

نقشه3-5- پلان اپرای اسلو    75

نقشه3-6- مقطع طولی از اپرای اسلو    76

نقشه3-7- سايت پلان اپرای اسلو        76

نقشه3-8- پلان تئاتر تی هال 79

نقشه3-9- پلان مجموعه د- اکلات      81

نقشه3-10- پلان و برشی از تئاتر ميداني واشينگتن          82

نقشه3-11 پلان ميدان نقش جهان     84

نقشه3-12- ديدی به مجموعه ميدان های شاه تهماسب و امير چخماق يزد     85

نقشه3-13- پلان طبقات تئاتر شهر     93

نقشه4-1- تقسيمات کشوری سال 1378          100

نقشه4-2- موقعيت استان فارس         100

نقشه6-1- مکان يابي سه گزينه انتخابي در شهر شيراز      144

نقشه6-2- محدوده سايت انتخابی و محدوده نفوذپذيری آن            147

نقشه6-3- جهت تابش خورشيد و باد غالب        147

نقشه6-4- طرح پيشنهادی نقش جهان پارس     148

نقشه6-5- مسيرهای سواره موجود در اطراف سايت           149

نقشه6-6- همجواری های اطراف سايت 150

نقشه 6-7- نقاط فرهنگی مجاور سايت 151

نقشه6-8- چشم اندازهای سايت         153

نقشه7-1- سايت پلان         168

نقشه7-2- پلان طبقه زيرزمين          169

نقشه7-3- پلان طبقه همکف 170

نقشه7-4- پلان طبقه دوم    171

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا مشکل مورد بررسی قرار گیرد. دیجی لود متعهد میشود که هر طور شده فایل خریداری شده ، به دست شما خواهد رسید.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =