پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود رایگان تحقیق در زمینه آب و بتن ،آميزه اي از عشق و نفرت
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته عمران
رایگان
0 تومان


این تحقیق  با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع  آب و بتن : آميزه اي از عشق و نفرت نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق آمده است.

آب و بتن

در نوشته هاي مربوط به بتن ، هرگاه که بحث آب مورد توجه قرار مي گيرد معمولا” هر بار رابطه اي را به صورت جداگانه و منفرد در نظر مي گيرند .متداول ترين اين روابط ، رابطه بين نسبت آب به سيمان و مقاومت بتن مي باشد . مثال ديگر مقدار آب و تاثيرآن بر کارائي بتن است .
در کرانه علمي تر موضوع ، تحقيقات زيادي درباره رابطه بين واکنشهاي هيدراتاسيون سيمان و حالات مختلف آب در محصول نهائي هيدراتاسيون ( آبي که به صورت شيميائي ترکيب شده ، آبي که به صورت فيزيکي به سطح ذرات جذب شده ، و آبي که به اسم آب آزاد شناخته مي شود ) صورت گرفته است .

اما بايد توجه داشت که آب را نبايد به صورت مايعي که صرفا” براي ساخت بتن بکار برده مي شود در نظر گرفت بلکه آب در سراسر عمر بتن ( خواه کيفيت مطلوب و يا مناسب داشته باشد ) دخالت دارد .

معمولا” بتن در محيطي که قرار مي گيرد به صورت دائم يا منقطع با آبي که به صورت مايع يا بخار مي باشد در تماس است بيشتر تاثيرات وارد شده بر بتن در هنگام بهره برداري غير از عوامل بارگذاري ناشي از آبي است که به صورت خالص يا حاوي املاح و مواد جامد مي باشد .

 

روابط متعددي بين آب و بتن وجود دارند حتي بعضي از آنها چند جانبه مي باشند ولي هرگز بحثي روشنگرانه درباره کليه اين روابط به صورت يکجا و در يک مقاله ارائه نشده است .

معهذا اين وضعيت پذيرفته شده است زيرا آب در مرحله اول و بتن در مرحله دوم موادي هستند که بيشتر از ساير مواد توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته اند .

در اينجا به صورت خلاصه رابطه بين آنها يا در واقع روابط متعدد  بين بتن و آب مورد بررسي قرار مي گيرد تا باشد که اين باور از ميان برداشته شود که بحث بتن موضوعي خشک است.

 

بخش اول : در جريان ساخت

مشاهدات اوليه و شايد واضح ترين آنها بدين صورت است که بتن را نمي توان به صورتي که معمولا” تعريف مي شود بدون آب ساخت  . بنابراين نخستين موضوع ، بحث آب مخلوط خواهد بود .

آب مخلوط :

سه جنبه آب مخلوط بايد مورد توجه قرار گيرند :

جنبه اول سلامت آب است :

آب مصرفي بايد سالم باشد مانند آب لوله کشي شهري اما چنانچه آي سالم نباشد اثرات ناخالصي هاي آب بر روي خواص بتن مانند زمان گيرش کسب مقاومت ، تغيير رنگ ، و دوام دراز مدت بايد در نظر گرفته شود .

اطلاعات نسبتا” کمي درباره  محدوديت هاي مربوط به مناسب بودن آب مخلوط وجود دارد .

آب هيدراتاسيون :

وقتي که بتن مخلوط مي شود آب و سيمان براي مدتي طولاني به سادگي در مجاورت يکديگر باقي نمي مانند .

پودر سيمان آب جذب مي کند و واکنش ها شيميائي هيدراتاسيون رخ مي دهند و محصولات مختلفي با اين واکنش ايجاد مي شوند .

تمامي اين محصولات حاوي آب هستند اما کليه آب ها به شکل واحد نمي باشند .

آب رانده شده به سطح بتن :

علاوه بر شکلهاي مختلف آب هيدراتاسيون ، در بتن ، کاملا” متمايز از خمير سيمان ، همچنين ممکن است آب محبوس شده اي در هنگام آب انداختن بتن ايجاد گردد .

به نظر مي رسد که اين آب از ميان جرم بتن حرکت کند اما در حقيقت ذرات جامد هستند که از آب سنگين تر بوده و در اثر نيروي ثقل ته نشين مي شوند .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =