پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تغذیه در كودكان : دانلود رایگان تحقیق رشته صنایع غذایی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته صنایع غذایی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته صنایع غذایی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع تغذیه در كودكان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تغذیه در كودكان

مقدمه :

حفظ تعادل مواد غذايي در كودكان به آساني ميسر نيست زيرا نيازهاي غذايي آنها با رشدشان تغيير مي‌كند علاوه بر اين كه سليقه و عادات غذايي و ميزان فعاليت‌شان نيز متغير است.

نيازهاي غذايي يك كودك براساس سن ، سايز و متابوليسم بدن، شرايط سلامت آنها و ساير عوامل عوض مي‌شود.
نوزادان همه نيازهاي غذايي‌شان را از طريق شير مادر يا شير خشك تامين مي‌كنند.

سني كه در آن كودك مي‌تواند غذاي جامد دريافت كند متفاوت است. تغذیه در كودكان بالاي دو سال به استثناي ميزان كالري مورد نيازشان مانند بزرگسالان است.
به طوري كه آنان نيز نيازمند طبقه‌بندي مناسب مواد مغذي، ويتامين‌ها (مانند ويتامين C) و املاح معدني (مانند كلسيم، آهن) براي رشد، تكامل و عملكرد بدنشان هستند.

سوء تغذیه در كودكان در ۳ سال اول زندگي، غير قابل جبران است

نماينده يونيسف در ايران با اشاره به شيوع ۵/۵ درصدي سوء تغذيه در بين كودكان ايراني گفت: ۸۰ درصد ظرفيت مغز انسان در سه سال اول زندگي شكل مي‌گيرد بنابراين سوء تغذيه در اين مدت غير قابل جبران است .

كريستين سالازار، نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد در ايران امروز در نشست خبري در آستانه هفته سلامت در دفتر سازمان ملل، افزود: صندوق كودكان سازمان ملل از سال ۱۹۴۹ براي رسيدگي به بهداشت و سلامت كودكان فعاليت مي‌كند و ايران و پاكستان جزء اولين كشورهايي هستند كه همكاري با يونيسف را آغاز كردند.

يكي از مسائل مهم مرتبط با سلامت كودكان سوء تغذيه آنهاست، در ايران ۵/۵ درصد كودكان سوء تغذيه دارند اما سوء تغذيه در برخي مناطق ايران مانند سيستان و بلوچستان و كرمان و برخي شهرهاي ديگر به مراتب وضعيت وخيمتري دارد، استانهايي كه وضعيت سوء تغذيه كودكان در آنها نگران كننده و زير استاندارد است و اين خلاء و عدم توازن بايد حل شود.

بيماري ايدز در ايران:

ايران با شيوع پايين بيماري ايدز مواجه است و تلاشهايي كه دولت ايران در اين زمينه انجام داده است موثر بوده است اين بيماري هنوز بيش از همه از طريق سرنگهاي آلوده معتادان تزريقي منتقل مي‌شود و اين گروه خيلي خوب تحت مراقبت هستند اما خانواده هاي اين معتادان تحت خطر هستند.

مسئله مهم خطر اپيدمي اين بيماري از طريق مقاربت جنسي است كه بيشتر گروه جوانان را در معرض خطر قرار مي‌دهد البته ايران براي كنترل اين خطر برنامه استراتژيك و ملي كنترل ايدز را طراحي كرده است كه با هماهنگي سازمان ملل بوده است و قرار است يك نظام آموزشي قوي در مورد ايدز با توجه به اصول اسلامي در ايران برقرار شود.

متاسفانه هنوز آگاهي جوانان ايران در مورد ايدز كافي نيست و بايد در زمينه روابط دختر و پسر در ايران بيشتر با جوانان صحبت شود و اين فقط وظيفه وزارت بهداشت نيست بلكه آموزش و پرورش، رسانه‌ها و NGO ها نيز بايد در اين زمينه فعال شوند

دانستني‌هاي تغذیه در كودكان

مواد غذايي عبارتند از:

  • كربوهيدرات‌ها:

اين تركيبات منبع اصلي كالري مورد نياز بدن انسان هستند.
توصيه متخصصان تغذيه اين است كه بين ۵۰ تا ۶۰ درصد كالري روزانه يك فرد از كربوهيدرات‌ها به ويژه نوع مركب تامين شود.

  • پروتئين:

اين مواد در گوشت، مرغ، ماهي، حبوبات، آجيل، تخم‌مرغ و محصولات لبني يافت مي‌شوند.
پروتئين‌ها براي ساختن و ترميم اكثر بافت‌هاي بدن (مانند عضلات، پوست، اندام‌ها و سيستم ايمني) ضروري هستند. به طور كلي توصيه مي‌شود حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد كالري روزانه يك فرد از پروتئين‌ها تامين شود.

  • چربي‌ها:

اين تركيبات كه ليپيد هم ناميده مي‌شوند، در مقدار مناسب براي سلامت حياتي‌اند. چربي بخشي از غشاء همه سلول‌ها و پوشش اعصاب است كه براي عملكرد رسانايي اعصاب اهميت دارد. توصيه مي‌شود بيش از ۳۵ درصد كالري روزانه در رژيم غذايي كودكان بالاي دو سال، نوجوانان يا بزرگسالان از چربي تامين نشود.

  • فيبر:

يك ماده غذايي پركننده است كه به حركت غذا در طول دستگاه هاضمه كمك كرده از يبوست جلوگيري مي‌كند. غلات سبوس‌دار، ميوه‌ها و سبزيجات تازه منابع خوبي از فيبر هستند. آكادمي طب كودكان امريكا (AAP) توصيه مي‌كند مراقبين بهداشتي براي اطمينان از دريافت همه مواد مغذي، ويتامين‌ها و املاح معدني مورد نياز، هرم غذايي را به عنوان يك مرجع در نظر گيرند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =