پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
جامعـه آنوميـک و بحـران هويت جوانـان : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 41
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۴۱ صفحه با موضوع جامعـه آنوميـک و بحـران هويت جوانـان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

جامعـه آنوميـک و بحـران هويت جوانـان

خلاصه سخنراني آقاي دكتر پيران

اين سخنراني مبتني بر يافته هاي پژوهشي كه بر روي ۲۱۰ نوجوان و جوان انجام گرفته، تنظيم شده است.

مفاهيم“ جامعـه آنوميـک ” و“هويت” هر دو مفهوم از مفاهيم مناقشه برانگيز علوم اجتماعي به خصوص روان شناسي است. در ابتدا لازم است خلاصه اي از سير تاريخي اين دو مفهوم بيان گردد.

آنومي چيست؟ آنوميا در يونان باستان به معناي فاقد قانون ( ناعادلانه)، بي اخلاقي( غيرقابل ارزشيابي با اخلاق) به كار برده شده است. در تعابير مختلفي كه از اين مفهوم شده نوعي اغتشاش و بي نظمي است كه بالاخره نمي توان پي برد كه بار مثبت دارد يا بار منفي. زيرا گرچه در بيشتر متون منفي به كار مي رود ولي جاهايي نشان دهنده يك جريان ساخت شكنانه است، مثل اينكه يك سنتي را مي شكند، يك بندي را پاره مي كند و يا قيدي را آزاد مي كند كه نهايتا برداشتي مثبت است.

رد پاي آنومي را در متون ايراني نيز مي توانيم به خوبي پيدا كنيم، خصوصا در عرفان. در قرن شانزدهم و هفدهم در يونان و روم به معني بي اعتنايي به قانون ازلي و بي توجهي به قانون الهي تعبير شده است. ژان ماري گويو از آن به معناي مثبت استفاده مي‌كند و معتقد است از يك نظر يك “ضداجتماعي”، به آينده ايده آل توجه دارد. ولي دوركهايم جامعه شناس فرانسوي در نقد نظريه ژان گويو به آن معناي منفي مي دهد. در دو كتاب او تقسيم كار در جامعه (۱۸۹۳) و سپس كتاب خودكشي (۱۸۹۷) رد پاي اين واژه را مي بينيم، كه در برگيرنده حالت يا صفتي است كه در آن مجموعه اي از قواعد حاكم بر كاركردهاي اجتماعي مفقود شده است. به نظر دوركهايم علت اصلي وقوع حالت جامعـه آنوميـک ، سرعت شتابان صنعتي شدن است.

 

وي از چهار شيوة انطباق با شرايط جامعـه آنوميـک صحبت مي كند.

  • شيوه همسازي و همرنگي: كه ايراني ها در اين زمينه خيلي قوي هستند، زيرا چاره اي نداشته اند. در يونان قديم وقتي كه طراحي شهري مي شود، نشست گاههايي را براي شهروندان تعبيه مي نمايند تا شهروندان در اين مكان ها بتوانند با يكديگر تبادل فكر كنند. ولي در ايران چنين مفهومي بنام شهرسازي يا طراحي شهري وجود ندارد. در متن هاي قديمي ايران به كلمه شهرساز بر نمي خوريم ولي معمار داريم، كه امروز نيز شهرسازي ما زير سيطره معماران است. در همسازي و همرنگي هم هدف هاي فرهنگي وجود دارد و هم وسايل نمادي شده.
  • شيوه ديگر انطباق، نوآوري است كه اين روزها نوآوري در بزهكاري رايج شده است.مثلا مي گويد هدف فرهنگي وجود دارد، ولي نمي خواهد از وسايل نهادينه شده براي كسب آن استفاده نمايد و از روش ها و راه هاي خلاف براي طي مدارج استفاده مي نمايد.
  • شيوه ديگر انطباق، مقررات گرايي است: قائل بودن به يك اصالت شكلي، مانند بروكرات هايي كه فقط به تبصره و قانون فكر مي كنند و نمي گذارند كار پيش برود.
  • شيوه ديگر انطباق، انقلابي گري و شورشگري است. در اينجا مي تواند هم هدف هاي مثبت هم منفي وجود داشته باشند.و در اينجا او مي خواهد يك سري وسايل نمادي شده جديد و يا يك سري وسايل نمادي شده موجود را تعريف كند. بنابراين يك سري را منفي نقد مي كند و يك سري را تأييد و خلق مي نمايد

 

اختلالات رفتاري و ناتواني هاي ويژه يادگيري

۱- بررسي‌ شيوه‌هاي‌ فرزندپروري‌ مادران‌ كودكان‌ افسرده‌، مضطرب‌،وسواس‌ و كودكان‌ عادي‌

۲-  ارزشيابي‌ مقدماتي‌ كلينيكهاي‌ ناتوانيهاي‌ خاص‌ يادگيري‌

۳- نياز سنجي‌، جايگزيني‌، توانبخشي‌ و آموزش‌ دانش‌آموزان‌ استثنايي‌

۴- بانك‌ اطلاعاتي‌ تحقيقات‌ انجام‌ شده‌ در حيطه‌ كودكان‌ استثنايي‌دانشگاههاي‌ كشور

۵- انطباق‌ و هنجاريابي‌ آزمون‌ رياضيات‌ ايران‌ كي‌مت‌

۶- ارزشيابي‌ كتابهاي‌ فارسي‌ و رياضي‌ پايه‌هاي‌ اول‌ تا پنجم‌دانش‌آموزان‌ عقب‌ ماندة‌ ذهني‌

۷-كاربرد روانشناسي‌ در آموزش‌ رياضيات‌

۸- ارزيابي‌ عملكردي‌ رفتار در كودكان‌ داراي‌ مشكلات‌ رفتاري‌

۹-آموزش‌ دانش‌آموزان‌ مبتلا به‌ مشكلات‌ يادگيري‌ و رفتاري‌(جلد اول)

۱۰- آموزش‌ خودكنترلي‌ رفتار به‌ دانش‌آموزان‌

۱۱- آموزش ‏دانش‎آموزان ‏مبتلا به ‏مشكلات ‏يادگيري‏ورفتاري(جلد دوم)

۱۲- آموزش و پرورش تطبيقي كودكان داراي اختلالات رفتاري

۱۳- بازي درماني براي كودكان داراي اختلالات رفتاري

ارزشيابي‌ مقدماتي‌ كلينيكهاي‌ ناتوانيهاي‌ خاص‌ يادگيري‌

كودكان‌ مبتلا به‌ ناتواني‌ يادگيري‌ كه‌ طبق‌ تخمينهاي‌ جهاني‌ حدود هشت‌ درصد ازكودكان‌ و غالباً پسران‌، را تشكيل‌ مي‌دهند، معمولاً پيش‌ از ورود به‌ مدرسه‌ شناخته‌نمي‌شوند، زيرا اين‌ ناتوانيها در خواندن‌ و هجي‌ كردن‌ و نوشتن‌ و حساب‌ كردن‌ ظهورمي‌يابند. عليرغم‌ تلاشهايي‌ كه‌ صرف‌ پژوهش‌ درباره‌ اين‌ كودكان‌ مي‌شود هنوز مسائلي‌وجود دارد كه‌ حل‌ نشده‌ باقي‌ مانده‌ است‌ و نياز است‌ كه‌ سازمانهاي‌ پشتيبان‌ پژوهش‌،نيازهاي‌ پژوهشي‌ خود را در حيطه‌ مربوطه‌ بشناسند و بتوانند در زمينه‌هاي‌ مورد نيازخود پژوهشهاي‌ لازم‌ را انجام‌ دهند و توانايي‌ جذب‌ يافته‌هاي‌ پژوهش‌ را در ساختار خودداشته‌ باشند.

اگر پژوهش‌ در آموزش‌ و پرورش‌ استثنايي‌ بخواهد موفق‌ باشد و مسائل‌مبتلابه‌ و واقعي‌ را حل‌ كند، بايد بتواند نمايانگر نيازهاي‌ واقعي‌ و راهگشاي‌ مشكلات‌باشد. بطوري‌ كه‌ بتواند چهار گام‌ را (شناخت‌ وضع‌ موجود – تعيين‌ وضعيت‌ مطلوب‌،مقايسه‌ وضع‌ موجود يا وضعيت‌ مطلوب‌، انتقال‌ تدريجي‌ به‌ وضعيت‌ مطلوب‌) در زمينه‌پژوهش‌ و برنامه‌ريزي‌ بردارد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =