پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آسیب شناسی انقلاب در وصیت نامه امام(ره): دانلود رایگان تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 20
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در۲۰ صفحه با موضوع آسیب شناسی انقلاب در وصیت نامه امام (ره) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است.

مفهوم آسیب شناسی انقلاب:

واژه آسیب شناسی (patholojy) نخست در حوزه علوم زیستی و طبّ متداول شد و آنگاه به علوم اجتماعی وارد شد. این واژه در لغت به معنای «مطالعه علت بیماری و علایم مخصوص مرض و یا علایم غیرعادی هر چیزی» می باشد. با این وصف، انقلاب هم به عنوان پدیده اجتماعی مانند هر موجود زنده، دارای حیات است و مانند بدن انسان و سلسله اعصاب و خون رسانی ممكن است دچار خطرات، آفات و امراضی شود كه برای پویایی و شادابی آن تهدید محسوب می شود و مانع به ثمر رسیدن آرمانهای انقلاب اسلامی و تبدیل آنها به دستاورد می شود.

ضرورت بحث آسیب شناسی:

شناسایی و پژوهشهای آسیب شناسانه آفاتی كه ممكن است هر پدیده ی اجتماعی را تهدید كند تا از رسیدن به اهداف و آرمانها خود بازماند، از مسائل حتمی است. انقلاب اسلامی ایران نیز كه با سرمایه ای عظیم و با تقدیر الهی و براساس باور و ایمان مردم معتقد و متدین و با الهام از قرآن مجید، به ثمر رسیده است، نیازمند بازبینی واقع بینانه آفات و موانع رشد و كمال است. از این رو، بررسی آسیبهای انقلاب اسلامی ضروری وانكارناپذیر است.

آسیب شناسی انقلاب اسلامی ایران از منظر امام راحل:

امام خمینی(ره) همه مردم ـ خصوصاً كارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ـ را از آفتهایی كه دامن رژیمهای طاغوتی را می گیرد ـ برحذر می داشت و دعوت می كرد كه از آنها عبرت بگیرندو نسبت به حفظ اصول اساسی انقلاب اسلامی كه حاصل خون هزاران شهید با آرمانهای بلند الهی می باشد، جدّی باشند. ما در ابعاد مختلف به آنها می پردازیم.

نفوذ اندیشه های بیگانه:

امام با یادآوری تجربه های مشروطیت و تاریخ معاصر، همواره خطر نفوذ اندیشه های بیگانه را متذكر می شد و از همه مردم مشاركت سیاسی را مطالبه می كردند، خصوصاً از «مراجع عظام هر عصر و علمای بزرگ سرتاسر كشور و متدینین و دانشمندان متعهد» می خواست در این عرصه ها حضور یابند و «عدم حضور و مسامحه»  را گناهی می دید كه «در رأس گناهان كبیره»  است.

ایشان با ژرف نگری همراه با آینده نگری، نفوذ وابستگان و منحرفان از اسلام را در بدنه حاكمیت و نیز در حوزه های علمیه گوشزد می كرد و نفوذ افراد منحرف در حوزه های علمیه را مصداق «براندازی اسلام» می دید كه در كوتاه مدت، بدنام كردن و در درازمدت «به مقامات بالا رسیدن یك چند نفر شیّاد»  می دانست كه «با آگاهی بر علوم اسلامی و جا زدن خود در بین توده ها و قشرهای مردم پاكدل»  تلاش می كنند در «موقع مناسب» به حوزه های اسلامی، اسلام، عزیز و كشور «ضربه مهلك»۲ وارد سازند؛ برای اینكه نفوذ عناصر و افراد وابسته نیز در لباسهای گوناگون، مثل ملی گرایی، روشنفكری مصنوعی و روحانی نما متبلور می یابد.

آسیب شناسی انقلاب اسلامی در بُعد اقتصادی:

انتظار و توقع خارج از امكان برای اصلاح یك روزه همه امور از جمله خطراتی است كه هر انقلابی، خصوصاً انقلاب اسلامی، را تهدید می كند. بنابراین، امام نسبت به چنین خطر بالقوه ای هشدار می دهد و خطاب به كسانی كه با انگیزه های مختلف و با تصور اینكه «این جمهوری از رژیم سلطنتی بدتر یا مثل آن است» به برخی از اشتباهات یا بزرگ نمایی آن و تحت تأثیر شایعه سازی و «اشك تمساح برخی اشخاص غرض مند سلطنت طلب سرمایه دار»، استناد و به مخالفت و براندازی جمهوری اسلامی فكر می كردند، می گوید.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =