پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخ شاهان ایران از مادها تا عصر پهلوی: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 27
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۲۷ صفحه با موضوع تاریخ شاهان ایران از مادها تا عصر پهلوی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخ شاهان ایران از مادها تا عصر پهلوی

سلسله مادها (۷۰۸-۵۵۰ قبل از ميلاد)

مادها اولين حكومت و دولت مستقل ايراني را تشكيل دادند. اينكه بطور دقيق چه زماني دولت مادها تشكيل شد معلوم نيست اما آنچه مشخص شده آن است كه در زمان اقتدار آشوريان، مادها دولت تأسيس كردند. در ابتدا قبيله هاي ماد ۶ تا بودند كه از اين ميان «پارتاكن ها» جنگجو و دلير بودند و بر عكس آنها مغ ها، صلح جو و آرام. شش قبيلة مادها همواره در حال نزاع با يكديگر بودند به همين علت آشوريها مي توانستند به راحتي بر آنها تسلط داشته باشند.(اولین تاریخ شاهان ایران)

 

ديااكو (ديوكس)  (۷۰۸-۶۵۵ قبل از ميلاد)

قبيله هاي مادها شش قبيله بودند كه هيچگاه با هم اتحادي نداشته و زير سلطة آشوريها بودند. مادها توسط آشوريها زماني طولاني استثمار شدند. سرانجام يكي از بزرگان مادي به نام ديااكو كه مقام قضاوت را در ميانشان بر عهده داشت، قبايل شش گانه را با هم متحد كرد و اولين دولت مادها را بنيان نهاد.(دومین تاریخ شاهان ایران)

 

هووخ شتر(۶۳۳-۵۸۵ قبل از ميلاد)

بزرگترين پادشاه ماد، هووخ شتر بود. او بعد از كشته شدن «فرورتيش» روي كار آمد. فرورتيش كه پسر ديااكو بود در تمام مدت ۲۲ سال پادشاهي اش، آرزوي شكست دادن آشوريها را داشت اما موفق به اين كار نشد. هووخ شتر (كياكسار) مي دانست كه براي شكست آشوريها نيازمند سپاهي منظم با آموزشهاي جنگي لازم مي باشد.(سومین تاریخ شاهان ایران)

 

سلسلة هخامنشيان (۵۵۰-۳۳۰ قبل از ميلاد)

هرودت، هخامنش را بنيانگذار اين سلسله مي داند، سلسله اي كه ۲۲۰ سال در ايران حكومت كرد. اما از آنجايي كه كوروش توانست پارسها را متحد كند و سلسلة پادشاهي بزرگي را تأسيس كند او را مؤسس واقعي هخامنشيان مي نامند. هخامنش رهبر طايفة پارسها بود و چون كوروش از نوادگان او بود، اين سلسله را هخامنشيان ناميدند.(چهارمین تاریخ شاهان ایران)

 

كورش كبير(۵۵۰-۵۲۹ قبل از ميلاد)

آريائي ها چند دسته بودند؛ مادها، پارسها و پارتها. مادها با هم متحد نبودند پادشاهان آنها، مانند بسياري از پادشاهان ديگر، هنگامي كه به پيروزي مي رسيدند به مردم ظلم و ستم مي كردند. مردم نيز از كمك به آنان خودداري مي كردند. كوروش رهبر پارسها از اين ضعف استفاده كرد و به جنگ با مادها پرداخت.(پنجمین تاریخ شاهان ایران)

 

كمبوجيه(۵۲۹-۵۲۳ قبل از ميلاد)

پسر كوروش كبير دومين پادشاه هخامنشي است. وي حكومت خوارزم و باختر و پارت و كرمان را داشت. از آنجا كه مردم «برديا»، پسر ديگر كوروش، را دوست مي داشتند، كمبوجيه بر او حسد برده قبل از عزيمت خود به مصر، پنهاني او را كشت. موافق مفاد كتيبة بيستون برديا قبل از عزيمت كمبوجيه به مصر كشته شد.(ششمین تاریخ شاهان ایران)

 

داريوش اول(۵۲۲-۴۸۶ قبل از ميلاد)

داريوش اول پسر ويشتاسب به ياري سران طوايف پارس سلطنت را از دست گوماتا خارج كرد و خود به پادشاهي رسيد. دشمنان تاج و تخت را مغلوب كرد، در تشكيلات كشوري و لشكري ابتكاراتي پديد آورد و تسلط و نفوذ خود را از سوي شمال شرقي تا شط سيحون، از جنوب شرقي تا كنار رود سند، از مغرب تا شبه جزيرة يونان توسعه داد و همة‌ ملل آسياي غربي و آسياي ميانه و مصر و حبشه را زير فرمان خود آورد.(هفتمین تاریخ شاهان ایران)

و…

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 13 =