پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
زورخانه (پیدایش، وسایل و ورزش در این مکان) : دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 16
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۶ صفحه با موضوع زورخانه (پیدایش، وسایل و ورزش در این مکان) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مقدمه

همه مي دانيم كه در زمانهاي قديم كسب علم و دانش و ياد گرفتن سواد مخصوص طبقة خاص ثروتمندان زمان بوده و هر كس بسادگي قادر به كسب علم و دانش و حتي خواندن و نوشتن نبوده است.

 

پيدايش زورخانه

چنانكه كم و بيش مي دانيم در زمان هاي خيلي قديم جنگها تن به تن انجام مي شده و براي تعليم فنون جنگي در آن عصر بسبك و شيوه مخصوص بخود لازم بود در ميدانها تعليم داده شود زيرا عمليات جنگي آن روز عبارت بودند از اسب سواري – چوگان بازي – شمشير و خنجر و نيزه و گرز و كمند و تيراندازي و كشتي و غيره كه تعليمات آن علني بلكه براي هر مملكتي لازم بوده است.

وسائل زورخانه

ساختمان تخته شنا

تخته شنا وسيله اي است كه با آن شنا مي كنند البته نه شناي در آب بلكه شناي در زورخانه و آن عبارت است از يك تخته مستطيل شكل به طول هفتاد و پنج سانتيمتر و عرض ده سانتيمتر كه داراي دو پايه چوبي بضخامت پنج سانتيمتر در دو طرف طول آن براي گذاردن روي زمين گود مي باشد.

اندازه هاي طول و عرض تخته و ضخامت پايه ها ممكن است كمتر يا بيشتر باشد.

ساختمان ميل

ميل يا گه بر كه دو حجم مخروطي شكل است كه قطر دايره دو سر آن به ترتيب ده سانتيمتر و بيست سانتيمتر و بلندي آن در حدود پنجاه سانتيمتر و در ميان دايره هاي بالائي (به قطر ده سانتي) دسته اي نصب شده بطول پانزده سانتيمتر و وزن معمولي آن هر يك از دو مخروط شش الي دوازده كيلوگرم است (اندازه ها و وزن آن بستگي به قدرت ورزشكار دارد).

ساختمان كباده

كباده كه بشكل كمان است از فولاد ساخته شده است و بعوض زه آن زنجيري با حلقه هاي درشت و نيز حلقه هاي اضافي در آن بكار رفته (وزن و اندازه كمان و زنجير آن بستگي به قدرت ورزشكار دارد)

ساختمان تخته شلنگ

تخته شلنگ كه سالهاست متروك مي باشد و اينجانب در طفوليت كه جزو تماشاگران زورخانه بودم مي ديدم فقط پدرم با آن ورزش مي كرد و كس ديگري را نديدم كه به اين كار علاقه اي نشان دهد تا آنجا كه بياد دارم بشكل تخته شنا ولي بمراتب بزرگتر يعني طول آن بيش از دو متر و عرض آن در حدود بيست و پنج سانتيمتر بود.

لباس ورزش

لباس ورزش در زورخانه عبارت است از لنگ و تنكه چرمي كه مخصوص كشتي گير بوده بعضي لنگ را بكمر مي بستند و بعضي تنكه چرمي بپا مي كردند و ديگر اعضاء بدن اعم از سر و پا لخت بود.

ورزش در زورخانه

سنگ گرفتن

در اول عده اي از ورزشكاران پر قدرت به تبعيت از پهلوان وقت هر زورخانه مشغول گرفتن سنگ مي شدند باين ترتيب كه ابتدا ورزشكاراني كه كمتر سابقه ورزش داشتند بنوبت تا برسد به ورزشكاران با سابقه و ممتاز و آخرين نفر پهلوان وقت سنگ مي‌گرفت.

سنگ را دو نوع مي گيرند يكي جفتي و ديگري تكي گاهي بعضي از ورزشكاران مخصوصاً پهلوان وقت در اول كار تعدادي سنگ جفتي مي گيرد بعد در ضمن سنگ گرفتن جفتي را تبديل به سنگ تكي مي كند.

شرح سنگ جفتي: هر دو سنگ را با هم بطرز پرس بالا مي برند و پائين مي آورند بدون آنكه ته سنگ بزمين برسد.

سنگ تكي: اين طرز سنگ گرفتن كه بيشتر معمول است، باين ترتيب مي باشد كه سنگ گيرنده زير سنگ مي غلطد و هر وقت بطرف چپ غلطيد دست راست او با سنگ بالا مي‌رود و چون بطرف راست غلطيد دست چپ او با سنگ بالا مي رود منتها هر دستي كه پائين است بايد سنگ را مانند سپر بگيرد و نگذارد ته سنگ بزمين برسد براي سنگ گرفتن مرشد ضرب نمي گيرد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =