پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسي تأثير پستي و بلندي بر تشکيل، طبقه بندي و کاني شناسي رسي خاک هاي منطقه جيرفت  : پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی علوم خاک
doc
تعداد صفحات : 173
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کشاورزی - گرایش علوم خاک
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


کشور عزیزمان ایران با توجه به تنوع اقلیم ، آب و هوای مطبوع و اراضی وسیعی که در اختیار دارد در صورت مدیریت در عرصه کشاورزی میتواند یکی از قطب های بلامنازع کشاورزی دنیا باشد و با پرورش دانش آموختگان خبره در گرایش های مختلف رشته کشاورزی میتوان به این مهم نایل آمد.دیجی لود در ادامه به معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کشاورزی میپردازد. پایان نامه حاضر با عنوان”  بررسي تأثير پستي و بلندي بر تشکيل، طبقه بندي و کاني شناسي رسي خاک هاي منطقه جيرفت ” با گرایش  کشاورزی علوم خاک و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد.

 

چکیده بررسي تأثير پستي و بلندي بر تشکيل، طبقه بندي و کاني شناسي رسي خاک هاي منطقه جيرفت:

ارتباط نزديک و متقابلي بين موقعيت ژئومرفولوژي و نحوه­ي تشکيل و تکامل خاک وجود دارد. چنان­چه مطالعات خاک­شناسي در ارتباط با سطوح ژئومرفولوژي انجام‎ پذيرند، درک عميق‎تري از فرآيندهاي خاک­سازي فراهم خواهد گرديد. تحقيق حاضر به منظور تأثير پستي و بلندي و ژئومورفولوژي بر تشکيل، رده‌بندي، ويژگي‌هاي مورفولوژيکي، فيزيکوشيميايي، کاني‌شناسي رسي و ميکرومورفولوژي خاک‌هاي منطقه جيرفت در استان کرمان مورد بررسي قرار گرفت. منطقه مورد مطالعه، به مساحت حدود 18438 کيلومتر‎مربع در 230 کيلومتري جنوب شهر کرمان قرار دارد و داراي رژيم حرارتي هايپرترميک و رژيم رطوبتي اريديک مي‎باشد. در منطقه مورد مطالعه پنج شکل اراضي شامل مخروط‎افکنه، پديمنت پوشيده، سطح قديمي حدواسط پديمنت و دشت آبرفتي، دشت آبرفتي و اراضي پست مشاهده شد. شکل اراضي پديمنت پوشيده به سه سطح ژئومورفولوژي پايدار، نسبتاً پايدار و ناپايدار تفکيک گرديد. در حاليکه اشکال اراضي حدواسط و دشت آبرفتي هر يک به دو سطح پايدار و ناپايدار تقسيم شدند. در هر سطح ژئومورفولوژي، تعدادي پروفيل حفر و تشريح شد و از ميان آن‌ها 13 پروفيل شاهد انتخاب گرديد. سپس از تمامي افق‎هاي ژنتيکي پروفيل‎هاي شاهد براي انجام آزمايش‎هاي فيزيکي و شيميايي نمونه‎برداري صورت گرفت. به‎علاوه، از تعدادي از افق‎هاي زير‎سطحي پروفيل‎ها، نمونه دست‎نخورده براي مطالعات ميکرومورفولوژي تهيه گرديد. آزمايش‎هاي کاني‎شناسي نيز بر روي برخي نمونه‎هاي خاک صورت پذيرفت.

نتايج آزمايش‎هاي صحرايي و فيزيکوشيميايي نشان داد که، در سطوح پايدار ژئومورفولوژي مربوط به شکل اراضي پديمنت پوشيده و قديمي حدواسط، خاک‎هاي قديمي وجود دارد که حاوي افق مدفون شده آرجيليک بوده و در اقليم مرطوب گذشته تشکيل شده‎اند. کاني‎شناسي بخش رس خاک‎هاي منطقه مورد مطالعه، حاکي از وجود کاني‌هاي کلريت، ايليت، پاليگورسکيت، اسمکتيت و کائولينيت بود. به‎طرف دشت آبرفتي، به‎علت بالا بودن سطح آب زيرزميني، از پايداري پاليگورسکيت کاسته مي‌شود و اسمکتيت، کاني غالب خاک مي‌باشد. منشأ کاني پاليگورسکيت در اشکال اراضي پديمنت پوشيده، قديمي حدواسط و دشت آبرفتي، به ترتيب، موروثي، پدوژنيک و آواري مي‎باشد.

نتايج مطالعات ميکرومورفولوژي، حاکي از وجود پدوفيچرهاي، پوشش رس و آهک، پرشدگي رس و آهک، نادول آهک، نادول اکسيد آهن، بلور‎هاي عدسي شکل گچ و صفحات در‎هم‎ قفل‎شده گچ مي‌باشد. در اشکال اراضي پديمنت پوشيده و قديمي حدواسط، پوشش‎هاي رس و آهک، غالب مي‎باشند؛ در حالي که در شکل اراضي دشت آبرفتي، تنها پوشش رس بر روي منافذ از نوع وُگ مشاهده شد. نتايج تحقيق نشان مي‎دهد که ژئومورفولوژي نقش مهمي در ايجاد اختلاف در خصوصيات خاک‎هاي منطقه داشته است.

 

مقدمه

بدون شک مي‌توان گفت خاک، يکي از منابع طبيعي و شايد مهمترين زير‎بناي تمدن هر کشوري است. بر اساس تعريف، خاک پيکره‌هاي طبيعي متشکل از فاز جامد (مواد معدني و مواد آلي)، مايع و گاز است که روي سطح زمين قرار دارد، فضا را اشغال مي‎کند و به‎وسيله افق‌ها يا لايه‌هايي شناخته مي‌شود که از مواد اوليه در نتيجه اضافه شدن، از دست دادن، انتقال، تغيير شکل انرژي و ماده قابل تشخيص مي‎باشد و توانايي نگهداري ريشه‌هاي گياهان را در محيط طبيعي خود دارا مي‌باشد.

تمدن، زندگي، پيشرفت انسان‌ها و حيات موجودات زنده، مرهون شکل قشر نازک سطحي کره خاکي است. بديهي است که وابستگي بسيار زياد انسان به خاک، توجه همه‎جانبه به آن را بيش از پيش پر اهميت جلوه مي‌دهد. رشد شتابان و روز افزون جمعيت، نياز به اين ميراث گران‎بهاي بشري را افزايش داده است و اين در حالي است که وسعت خاک‌هاي قابل بهره‎برداري جهان محدود مي‌باشد و از سوي ديگر، به علت عدم توجه کافي به اعمال مديريت‌هاي مناسب، خسارات جبران‎ناپذيري در اين زمينه به‎وجود آمده‎اند و هر ساله خطر فرسايش خاک، بيش از هميشه رخ نمايانده است و اراضي گسترده‌اي بدين طريق غير‌قابل استفاده مي‌گردند.

از آن‎جايي که مهمترين عامل توليدات کشاورزي، خاک است، پيشرفت سريع و بنيادي کشاورزي، به ميزان توليد جامعه و شيوه‌هاي استفاده از خاک بستگي دارد. در واقع، به همان اندازه که زندگي انسان به خاک متکي است، دوام و تکامل خاک نيز به نحوه استفاده بشر از آن بستگي دارد. بررسي‌هاي تاريخي نشان‎دهنده آن است که تمدن‌هاي بزرگ دنيا مناطقي را که داراي خاک حاصلخيز و آب کافي بوده‌اند، به عنوان محل سکونت خويش بر‎گزيده‌اند. سقوط تمدن‌هاي بزرگ (مانند بين‎النهرين، دره رود نيل و چندين ناحيه ديگر در آفريقا و آمريکاي لاتين) هم به دليل عدم بهره‎برداري صحيح از خاک بوده است که به‎تدريج باروري خود را از دست داده است.

بنابراين، بديهي است که اهميت خاک به عنوان اساسي‌ترين منبع توليد مواد غذايي و حفظ بقاي جامعه بشري، هر روز محسوس‌تر مي‎گردد و باعث مي‌شود تا با مطالعه و شناخت دقيق خصوصيات ژنتيکي، مورفولوژيکي، فيزيکوشيميايي، کاني‌شناسي رسي، ميکرومورفولوژي خاک و طبقه‌بندي خاک، استفاده مناسب و پايدارتري از منابع خاک صورت گيرد. شناخت خاک‌هاي منطقه مورد مطالعه باعث مي‌شود تا اراضي بر اساس پتانسيل توليدي که دارند بهره‎برداري شوند و در نتيجه از فقير شدن خاک ناشي از استفاده نامناسب، جلوگيري به عمل آيد و در نهايت باعث مي‌شود تا ميزان عملکرد محصولات کشاورزي در واحد سطح بالا رود. با توجه به اهميت موارد فوق، مطالعات خاکشناسي و چگونگي تشکيل، تکامل و رده‌بندي خاک‌هاي واقع بر سطوح مختلف ژئومورفولوژي در مناطق جيرفت واقع در استان کرمان به عنوان موضوع مورد تحقيق انتخاب گرديد. منطقه مورد مطالعه در فاصله 230 کيلومتري جنوب شرق کرمان واقع شده است. خاک‌هاي منطقه، داراي مواد مادري آهکي، رژيم رطوبتي اريديک و رژيم حرارتي هايپرترميک مي‎باشند و چنين به نظر مي‌رسد که از ميان عوامل پنج‌گانه خاکسازي، عامل پستي و بلندي و به تبع آن ژئومورفولوژي و همچنين اقليم گذشته، نقش بيشتري در تشکيل و تکامل خاک‌هاي منطقه مورد مطالعه داشته باشد.

 

هدفهاي تحقيق

1- مطالعه تأثير فاکتور پستي و بلندي و ژئومورفولوژي بر تشکيل و تکامل خاک در منطقه جيرفت

2- بررسي خصوصيات فيزيکي، شيميايي، کاني‌شناسي رسي و ميکرومورفولوژي خاک‌هاي منطقه

3- مقايسه طبقه‌بندي خاک‌هاي منطقه مطالعاتي، بر اساس دو سيستمWRB  و رده‎بندي خاک آمريکايي

 

نتيجه‌گيري کلي

منطقه مورد مطالعه در جنوب کرمان واقع شده است. مواد مادري خاک‌هاي مورد مطالعه از هواديدگي سازندهاي عهد کواترنري تا دوران پالئوزوئيک به وجود آمده‌اند که شامل کنگلومرا، ماسه‎سنگ، سيلت‎سنگ، مارن‌هاي ژيپس‎دار، مارن سبز (سازند قم)، آهک زيستي-آواري، آهک ماسه‌اي، توف ماسه‌اي، سنگ آهک نوموليت‎دار، گدازه‌هاي آندزيت بازالتي و نهشته‌هاي آذرآواري، چرت و آهک بلورين مي‌باشند (نقشه زمين‎شناسي جيرفت، 1371).

اراضي مورد مطالعه بر روي پنج شکل اراضي و ده سطح ژئومورفولوژي واقع گرديده‌اند (تصوير 3-4). با توجه به نتايج به دست آمده، در شکل اراضي پديمنت پوشيده، گچ و آهک به شکل ثانويه مشاهده مي‌شوند و با نزديک شدن به شکل اراضي پست و با افزايش ميزان رطوبت خاک حاصل از بالا بودن سطح آب زيرزميني، نمک در سطح خاک به صورت پف‎کرده مشاهده مي‎گردد. با توجه به رژيم رطوبتي منطقه که اريديک مي‌باشد، خاک‌ها در رده اريدي‎سول قرار مي‌گيرند. اما در شکل اراضي مخروط‌افکنه، هيچ‌گونه تکامل پروفيلي مشاهده نمي‎شود و خاک‌ها در رده انتي‌سول قرار مي‌گيرند.

با توجه به اقليم مرطوب گذشته، در سطوح پايدار ژئومورفولوژي (سطح پايدار پديمنت و سطح پايدار قديمي حدواسط پديمنت و دشت آبرفتي) اين منطقه، خاک‎هاي قديمي مشاهده شدند که حاوي افق مدفون شده آرجيليک مي‎باشند. گزارش و مطالعه بر روي خاک‎هاي مدفون شده و قديمي در منطقه جيرفت براي اولين بار در اين تحقيق صورت گرفته است.

کاني‌هاي کلريت، ايليت، پاليگورسکيت، اسمکتيت و کائولينيت، جزء کاني‌هاي رسي در خاک‌هاي مورد مطالعه مي‌باشند. به دليل عدم وجود شرايط لازم براي تشکيل کائولينيت، اين کاني به ارث رسيده از مواد مادري است. حضور کاني‌هاي ايليت و کلريت جزء رس خاک‌ها منشأ موروثي دارد و ايليت و کلريت معمولاً قابل هواديده شدن هستند و مي‌توانند به کاني‌هاي انبساط‌پذير تغيير کنند. به طرف دشت آبرفتي، به دليل افزايش ميزان رطوبت و بنابراين تبديل پاليگورسکيت به اسمکتيت، کاني انبساط‎پذير اسمکتيت غالب مي‌شود. بنابراين، اسمکتيت داراي دو منشأ خاکساز (از محلول خاک) و تشکيل از کاني‎هاي پاليگورسکيت، ايليت و کلريت مي‎باشد.

منطقه مورد مطالعه، قسمتي از محيط دريايي پالئوتتيس غني از رسوبات تبخيري (مثل نمک و گچ) مي‌باشد که مي‌تواند محيط مناسبي براي تشکيل کاني‌هاي فيبري پاليگورسکيت باشد. حضور اين کاني فيبري با مطالعه پراش اشعه ايکس اثبات گرديد. به نظر مي‌رسد که پاليگورسکيت هم منشأ موروثي داشته باشد و هم در خاک‌هايي با افق کلسيک و چيپسيک، به صورت پدوژنيک تشکيل شده باشد. همچنين، منشأ پاليگورسکيت در شکل اراضي دشت آبرفتي، آواري مي‎باشد که در نتيجه ته‎نشست‎هاي رودخانه هليل‎رود به وجود آمده است.

نتايج مطالعات ميکرومورفولوژي، حاکي از وجود پدوفيچرهاي، پوشش رس و آهک، پرشدگي رس و آهک، نادول آهک، نادول اکسيد آهن، بلور‎هاي عدسي‎شکل گچ و صفحات در هم قفل شده گچ مي‌باشند. تشکيل نادول آهک در شکل اراضي سطوح قديمي در زمان گذشته صورت گرفته است، زيرا تشکيل اين پدوفيچرها نياز به شرايط مناسب، از جمله رطوبت و زمان کافي دارد.

مناطق باستاني که در سطوح ناپايدار (شکل اراضي قديمي حدواسط پديمنت و دشت آبرفتي و هم‎چنين سطح اراضي پست) در زمان‎هاي خيلي قبل‎تر و نزديک به رودخانه هليل رود تشکيل گرديده‎اند، در اثر رسوبات اين رودخانه مدفون شده‎اند که اين به دليل ناپايدار بودن اين سطوح مي‎باشد در حالي که مناطق باستاني شهر دقيانوس که روي سطوح پايدار (شکل اراضي قديمي حدواسط پديمنت و دشت آبرفتي) قرار دارند باعث حفظ شدن آن‎ها شده و به راحتي قسمت‎هاي مختلف شهر باستاني قابل شناسايي است که به دليل پايدار بودن اين سطوح مي‎باشد.

نتايج، حاکي از آن است که ژئومورفولوژي، توپوگرافي و زمان به عنوان عوامل خاکساز، نقش قابل توجهي در تغيير خصوصيات فيزيکوشيميايي، مورفولوژيکي، کاني‌شناسي رسي و ميکرومورفولوژي خاک داشته‎اند و بنابراين تشکيل و طبقه‎بندي خاک‌هاي منطقه را تحت تأثير قرار داده‌اند و همچنين تفاوت در سطوح ژئومورفولوژي باعث تغيير در محل تشکيل مناطق باستاني شده است.

 

فهرست مطالب بررسي تأثير پستي و بلندي بر تشکيل، طبقه بندي و کاني شناسي رسي

فصل اول: مقدمه                                           1

فصل دوم: پيشينه تحقيق                                  4

2-1- کليات                                          5

2-2- نقش توپوگرافي بر تشکيل و تحول خاک                       6

2-3- کاني‎شناسي رسي                                      11

2-3-1- کاني‎هاي گروه ميکا                            16

2-3-2- کاني کلريت                               16

2-3-3- کاني‎هاي گروه اسمکتيت                              17

2-3-4- کاني پاليگورسکيت                             18

2-3-5- کاني کائولينيت                                     19

2-4- ميکرومورفولوژي                                      20

2-4-1- ميکرومورفولوژي افق آرجيليک                        20

2-4-2- ميکرومورفولوژي کربنات‎ها                      23

2-4-3- ميکرومورفولوژيک خاک‎هاي گچي                   27

فصل سوم: مواد و روش‎ها                                   31

3-1- تشريح وضعيت عمومي منطقه                            32

3-1-1- موقعيت و وسعت                                 32

3-1-2- هواشناسي                                36

3-1-3- زمين‎شناسي                                37

3-1-3-1- زمين‎شناسي حاشيه دشت جيرفت              37

4-1-3- ژئومورفولوژي                                 38

5-1-3- پوشش گياهي برش مورد مطالعه                       40

3-2- مطالعات صحرايي                                      40

3-3- مطالعات آزمايشگاهي                                 41

3-3-1- تجزيه‎هاي فيزيکي و شيميايي                         41

3-3-2- تجزيه‎هاي کاني‎شناسي رسي                       42

3-3-3- آزمايش‎هاي ميکرومورفولوژي                          43

فصل چهارم: نتايج و بحث                                       44

4-1- تشريح پروفيل‌هاي واقع بر روي سطوح متفاوت ژئومورفولوژي                 45

4-1-1- شکل اراضي مخروط افکنه                        45

4-1-2- شکل اراضي پديمنت پوشيده                      55

4-1-3- شکل اراضي قديمي حدواسط پديمنت و دشت آبرفتي            77

4-1-4- شکل اراضي دشت آبرفتي                          100

4-1-5- شکل اراضي پست                            109

4-2- بحث پيرامون خصوصيات فيزيکوشيميايي پروفيل‌ها             112

4-3- روند تغييرات ميکرومورفولوژي در سطوح متفاوت ژئومورفولوژي     116

4-4- روند تغييرات کاني‌شناسي رسي در سطوح ژئومورفولوژي متفاوت      117

فصل پنجم: نتيجه‎گيري                                      119

5-1- نتيجه‌گيري کلي                                  120

5-2- پيشنهادات                                       122

منابع                                           123

 

فهرست جدول‎ها

جدول 4-1- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 1                    47

جدول 4-2- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 1           47

جدول 4-3- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 2                    50

جدول 4-4- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 2           50

جدول 4-5- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 3                     53

جدول 4-6- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 3           53

جدول 4-7- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 4                    58

جدول 4-8- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 4           58

جدول 4-9- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 5                    67

جدول 4-10- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 5          67

جدول 4-11- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 6                        71

جدول 4-12- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 6          72

جدول 4-13- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 7                         75

جدول 4-14- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 7          75

جدول 4-15- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 8                        79

جدول 4-16- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 8          79

جدول 4-17- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 9                        85

جدول 4-18- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 9          85

جدول 4-19- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 10                       94

جدول 4-20- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 10         95

جدول 4-21- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 11                       102

جدول 4-22- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 11         102

جدول 4-23- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 12                       107

جدول 4-24- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 12         107

جدول 4-25- برخي خصوصيات شيميايي پروفيل شماره 13                        110

جدول 4-26- برخي خصوصيات فيزيکي و مورفولوژيکي پروفيل شماره 13         110

جدول 4-27- طبقه‎بندي خاک‎هاي مورد مطالعه                       115

 

فهرست تصوير‎ها و نمودارها

تصوير 3-1- موقعيت منطقه مورد مطالعه                               33

تصوير 3-2- نقشه ارتفاعي همراه با موقعيت پروفيل‎ها                     34

تصوير 3-3- نقشه شيب همراه با موقعيت پروفيل‎ها                         35

تصوير 3-4- نقشه ژئومورفولوژي منطقه مورد مطالعه  و نشان دهنده محل حفر پروفیل های   39

شاهد

تصوير 3-5- سطوح متفاوت ژئومورفولوژي منطقه مورد مطالعه همراه با موقعيت پروفيل‎هاي 41

شاهد

تصوير 4-1- نمايي از موقعيت پروفيل 1                              48

تصوير 4-2- نمايي از پروفيل 1                                 48

تصوير 4-3- نمايي از موقعيت پروفيل 2                              51

تصوير 4-4- نمايي از پروفيل 2                                 51

تصوير 4-5- نمايي از موقعيت پروفيل 3                               54

تصوير 4-6- نمايي از پروفيل 3                                      54

تصوير 4-7- نمايي از موقعيت پروفيل 4                              59

تصوير 4-8- نمايي از پروفيل 4                                 59

تصوير 4-9- پوشش رسي و نادول اکسيد آهن در افق Btk پروفيل 4، XPL             60

تصوير 4-10- بلورهاي عدسي‎شکل و صفحات در هم قفل شده گچ در افق Btk پروفيل 4،    60

XPL

تصوير 4-11- پوشش آهک و رس در افق Btk پروفيل 4، (XPL و PPL)          61

تصوير 4-12- پوشش آهک و بلورهاي سوزني‎شکل آهک در افق Btk پروفيل 4، XPL        62

تصوير 4-13- نمايي از موقعيت پروفيل 5                             68

تصوير 4-14- نمايي از پروفيل 5                                68

تصوير 4-15- نمايي از موقعيت پروفيل 6                              73

تصوير 4-16- نمايي از پروفيل 6                                73

تصوير 4-17- نمايي از موقعيت پروفيل 7                              76

تصوير 4-18- نمايي از پروفيل 7                                76

تصوير 4-19- نمايي از موقعيت پروفيل 8                              80

تصوير 4-20- نمايي از پروفيل 8                                80

تصوير 4-21- ميکروليت آذرين در افق Btk پروفيل 8، XPL                   81

تصوير 4-22- پوشش رس در افق Btk پروفيل 8، XPL                  81

تصوير 4-23- پوشش رس در افق Btk پروفيل 8، XPL                  82

تصوير 4-24- نمايي از موقعيت پروفيل 9                              86

تصوير 4-25- نمايي از پروفيل 9                                86

تصوير 4-26- کاني‎هاي کوارتز، اُرتوکلاز و پلاژيوکلاز در افق Btk1 پروفيل 9، XPL      87

تصوير 4-27- پوشش رس در افق Btk1 پروفيل 9، XPL                      87

تصوير 4-28- پرشدگي رس در افق Btk1 پروفيل 9، PPL و XPL              88

تصوير 4-29- پرشدگي آهک و پوشش رس در افق Btk1 پروفيل 9، XPL            89

تصوير 4-30- نمايي از موقعيت پروفيل 10                            96

تصوير 4-31- نمايي از پروفيل 10                               96

تصوير 4-32- کاني‎هاي پلاژيوکلاز، کلسيت و ارتوکلاز در افق 2Btk پروفيل 10، XPL 97

تصوير 4-33- نادول آهک در افق 2Btk پروفيل 10، XPL                   97

تصوير 4-34- پوشش رس  در افق 2Btk پروفيل 10، XPL                    98

تصوير 4-35- پوشش رس در افق 2Btk پروفيل 10، XPL                    98

تصوير 4-36- نمايي از موقعيت پروفيل 11                            103

تصوير 4-37- نمايي از پروفيل 11                               103

تصوير 4-38- پوشش رس در افق Btn2 پروفيل 11، XPL                     104

تصوير 4-39- نمايي از موقعيت پروفيل 12                            108

تصوير 4-40- نمايي از پروفيل 12                               108

تصوير 4-41- نمايي از موقعيت پروفيل 13                            111

تصوير 4-42- نمايي از پروفيل 13                               111

شکل 4-1- نمودار تفرق اشعه ايکس مربوط به افق Btk در پروفيل شاهد شماره 4        63

شکل 4-2- نمودار تفرق اشعه ايکس مربوط به افق Bky در پروفيل شاهد شماره 5        69

شکل 4-3- نمودار تفرق اشعه ايکس مربوط به افق Btk1 در پروفيل شاهد شماره 9        90

شکل 4-4- نمودار تفرق اشعه ايکس مربوط به افق Btn1 در پروفيل شاهد شماره 10      99

شکل 4-5- نمودار تفرق اشعه ايکس مربوط به افق 2Bkb در پروفيل شاهد شماره 10     99

شکل 4-6- نمودار تفرق اشعه ايکس مربوط به افق Btn2 در پروفيل شاهد شماره 11      105

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =